ATT verkkokurssi tohtorikoulutettaville

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Miten vaikuttavuudesta puhutaan? Pirjo Hiidenmaa Suomen Akatemia.
LUT Tuotantotalouden tiedekunta Kolmoisvelkaantuminen ja tuottavuusinnovaatiot Vesa Harmaakorpi, dekaani.
Organisaatioiden välinen yhteistyö OKM:n näkökulmasta
Tutkimuslaitosten ja yliopistollisten sairaaloiden liittyminen OKM- julkaisutiedonkeruuseen Olli Poropudas Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
IR TIETOKARTTAHANKE Yliopistokirjastojen kokoelmien kartoitusta ja kuvailua STKS:n kausijulkaisupäivä Irma Reijonen Vuokko Palonen, Raine.
Kokonaisuudet: Aineistojen hallinta Henkilöresurssit Innovaatiotoiminta Johtaminen, kehittäminen ja arviointi Julkaiseminen ja tulosten hyödyntäminen Tiedonhaku.
TUHAT tutkimustietojärjestelmä Matri-seminaari Arja Lappalainen
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
OKM:n julkaisutiedonkeruun tarkoitukset Hannu Siren, johtaja Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Avoin tiede ja tutkimus ammattikorkeakouluissa ATT Osaajakoulutus, Helsinki Seliina Päällysaho, tutkimuspäällikkö, SeAMK Jaana Latvanen, informaatikko,
AVOIMEN TIETEEN OSAAJAKOULUTUS: TUTKIMUSHALLINTO JA -PALVELUT EEVA NYRÖVAARA.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla. Tarkastele käyttölupaa osoitteessa
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Avoimen tieteen palvelut ATT-palvelutyöryhmän pj. Ville Tenhunen © 2015 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu.
Tutkimusaineistojen säilytyspalvelu IDA © 2016 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
AVOIN TIEDE JA TUTKIMUS HY:SSA EEVA NYRÖVAARA CC BY 4.0.
Tampereen yliopiston avoimuuden käytännöt ja palvelut tutkijoille Minna Niemi-Grundström johtaja, Tampereen yliopiston kirjasto Avoimen tieteen osaajakoulutus.
Tutkijoiden osaamiskoulutus Työpajankooste
Tutkimusaineiston kuvailu ja avoimen tieteen palvelut ATT-osaajakoulutus Esa-Pekka Keskitalo
Tietovarantojen avaaminen kunnissa. Kuntien tietotekniikkakartoituksesta saadut ensihavainnot Avoimesta tiedosta kunnissa Avoimen tiedon ohjelman ohjausryhmä.
Avointen aineistojen julkaisualusta AVAA © 2016 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
Tutkimusaineistojen hakupalvelu Etsin © 2016 OKM ATT 2014–2017 -hanke Lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen.
KANSALLISKIRJASTO Finna 2020 Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Kristiina Hormia-Poutanen Finna-konsortioryhmä
Tietoarkiston avoimen tieteen palvelut Arja Kuula-Luumi ATT osaajakoulutus
Itä-Suomen yliopiston julkaisu- ja datapolitiikka
Tutkimustietovaranto – käyttötapauksia (Tutkimuspalvelupäivien työpajan tuloksia) Tutkimushallinnon tietovirtojen ja tutkimustietovarannon ohjausryhmä.
Vastuullisuus ja Kestävä kehitys Aalto-yliopisto työryhmä
Avoimen datan jakaminen ja uudelleenkäyttö
Miten FinELib-neuvottelut edistävät avointa julkaisemista?
Open Science Turun yliopistossa
Tutkimusjulkaisujen avoin julkaiseminen
Tuuli-webinaari Ohjelma:
Julkisen hallinnon paikkatiedon viitearkkitehtuuri
Palvelut ja tiedot käytössä Yhteenveto
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Avoin tiede tutkijoille
Aineistonhallintasuunnitelmatyökalu dmpTuuli
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4
Open Science Turun yliopistossa
Asettamiskirje: Korkeakoulujen tietohallinto-ja ICT-ohjausryhmän täsmennettynä tehtävänä on:
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Avoimen tiedon tavoitteet
Avoin tiede ja tutkimus - viitearkkitehtuuri
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Mitä avoimuus on?.
Amkien avoin TKI & Opetus
Avoimen tiedon julkaisuprosessi ja lisensointi
Informaatikko Marja Kokko
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Aineistoja taloustiedon opetukseen Iina Lario Suomen Pankki
Kuntoutussäätiön alueverkostotyö Malminkartanon alueella
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Avoin tiede ja tutkimus - viitearkkitehtuuri
Esityksen transkriptio:

ATT verkkokurssi tohtorikoulutettaville Henriikka Mustajoki

Yhteistyömahdollisuuksia? Miten resurssia voidaan käyttää omassa organisaatiossa? Tohtorikoulutettaville? Muille tutkijoille? Yhteensopivuus muiden ATT- palveluiden ja kurssien kanssa Pilotointi

Mitä tehdään? Itsenäinen verkkokurssi (1ECTS) Tavoitteena parantunut valmius avoimeen tieteentekoon omassa tutkimuksessa Kieli on englanti Käytössä 2018 eteenpäin

Kurssin sisältö Kurssin sisältö: Mitä tohtorin pitäisi osata ja tietää? Avoimen tieteen perusarvot ja –oletukset Avoimen tieteen hyödyt, suhde tutkimusarvoihin Avoimen tieteen perustaidot ja –tiedot oman tutkimuksen avaaminen avoin julkaiseminen avoimien aineistojen ja muiden resurssien hyödyntäminen

Toimintatapa Tiivis yhteistyö tohtorikoulutusverkoston kanssa maksimoidaan kurssimateriaalin vastaavuus tohtorikoulutuksen tarpeisiin Ohjausryhmä määrittelee perustaidot ja - tiedot Käytetään mahdollisimman paljon jo olemassaolevaa materiaalia

Tärkeitä (ja vielä avoimia) kysymyksiä Materiaalin käyttö osana olemassaolevaa opetusta Materiaalin testaus – loka/marraskuu 2017 Materiaalin jatkuvuus – päivitykset ja opetus Materiaalin vaikuttavuus