30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Eurooppalainen kielitaidon arviointi- ja testausjärjestö
Advertisements

OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Raportointiportaali Vipunen
Ala-aste.  Ensinmäinen oppilas joka vastaa oikein saa yhden pisteen tai palkinnon.
Kansainvälinen yhteistyö.
Kv-info IKATA Ulkomaille työssäoppimaan vuonna 2013? Leonardo da Vinci – projekti nimeltä Co- operation for the Future ensisijaisia kohdemaita.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Kokonaisnäkökulma oppimistuloksista Ari Huhta Soveltavan kielentutkimuksen keskus Jyväskylän yliopisto
Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Kansainväliset yhteistohtoriohjelmat Opetusneuvos Carita Blomqvist.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
* Saksa, Neustadt * Norja, Oslo * Suomi, Lumijoki * Suomi, Siilinjärvi * Liettua, Pagegiai * Espanja, Villaviciosa.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Mentorointi-prosessi / kokonaisuus
Työkaluviuhka Autoalalle Kristina Tuori-Nyman
ViND – Visuaaliset ja Nopeat Demot -koulutushanke
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi eTwinning Yrjö Hyötyniemi Opetushallitus
Yksityisen järjestelmän hallinto. Yleistä N. 75 yksityistä yleissivistävää koulua Noudattavat samoja tuntijakoja sekä opetussuunnitelmia kuin kuntien,
Leading Schools Successfully in Challenging Urban Context: Strategies for Improvement (USIS) 1 Haastavien ja monikulttuuristen koulujen johtaminen.
Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen Tilaisuus, Paikka päiväys.
TVT-sovelluksia opiskelijoiden käyttöön
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vaihdossa olleet opiskelijat vuonna 2013 (Eurooppa) 1 – 10 vaihto-opisk. 11 – 30.
Maailman ja Suomen talouden kehitys
Toimintaympäristö Koulutus ja tutkimus Ilkka Valjus.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Mobility Tool+ Raportointikoulutus Erasmus+ yleissivistävän koulutuksen KA1 –hankkeille
S2, MONILUKUTAITO JA YHTEISOPETTAJUUS. S2 OPPIAINEEKSI SUOMEN RINNALLE oppiaineen nimi muuttuu, jatkossa opiskellaan: suomen kieli ja kirjallisuus –oppimäärää.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
YHTEISKUNTAOPPIA EUROOPAN UNIONI. KOLME YHTEISÖÄ 1. Euroopan hiili- ja teräsyhteisö (1951) 2. Euroopan talousyhteisö (1957) 3. Euroopan atomienergiayhteisö.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Maailman ja Suomen talouden kehitys Suomea koskevia suhdanne-ennusteita *) Suomen Pankki, Euroopan komissio, OECD ja IMF raportoivat yhdenmukaistetun.
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
Jarno Laakso kirjastonhoitaja OULUN KAUPUNGINKIRJASTO
Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission.
ETwinning eTwinning on Euroopan komission vuonna 2005 perustama ohjelma, joka kuuluu Erasmus+ -ohjelmaan. eTwinning on eurooppalaisten opettajien yhteistyöfoorumi.
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
HUIPPU Elokuu 2017.
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Julkaisujen syöttöpalvelu
Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP
Tampere, Oulu Petri Ahokas
Työkaluja tehtävien tueksi
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Ammattikorkeakoulujen julkaisujen syöttöpalvelu
10 EU-maan liput kuva-arvoituksena
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Pilotointi Tietovarannon sekä tiedon siirtämisen testaaminen toteutetaan piloteilla keväällä Pilottia varten haetaan yhteistyöstä kiinnostuneita.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tutustu intraan:  opiskelu opiskelijapalvelut
ICCS 2016: aihealue ICCS tutkimuksen aihealue: yhteiskunnan rakenteista ekologisuuteen ja moraaliin Opetussuunnitelman perusteiden mukaan tutkimuksen.
Maailman ja Suomen talouden kehitys
Celebrate portaali Helsinki Petri Ahokas.
Strategiatyö 2018 Jyväskylän yliopisto Yliopiston hallitus
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
KOKKI Raahen Ammattiopisto, kokki.
Euroopan parlamentti – kansalaisten ääni
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Go international! Vaihtoinfopäivä
Esityksen transkriptio:

30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä CELEBRATE 30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä

PARTNEREITA 11 MAASTA Suomi Norja Unkari Italia Ranska Englanti Belgia Ruotsi Espanja Israel Hollanti

KUSTANTAJIA SanomaWSOY, Suomi Giunti llabs, Italia Hachette, Ranska Digitalbrain, Englanti

MINISTERIÖITÄ Suomi Norja Unkari Italia Israel

YLIOPISTOJA Turku Helsinki Amsterdam Nancy-Metz

TYÖSKENTELYALUEET WP 1 Käyttäjien tarpeet WP 2 Uudet pedagogiset mallit WP 3 Jakelujärjestelmä WP 4 Aihioiden tuotanto WP 5 Demoportaali WP 6 Pilotointi kouluissa WP 7 Hankkeen arviointi

Aihioiden testaus Oppilastyöskentely Todellinen tilanne Riittävä aika Useita aihioita

Arviointi, kaikkia koskeva Esikysely ennen pilotointia (täytetään koulutuksen aikana) Aihiokohtainen pop-up arviointi Pilotoinnin jälkeinen verkkokyselylomake aihioiden ja portaalin käytöstä Järjestelmän automaattisesti keräämä tieto aihioiden ja portaalin käyttömääristä Arviointiraportti Opetushallitukselle

Arviointi, muutamille kouluille Haastattelut hankkeessa mukana oleville opettajille, oppilaille ja mikrotukihenkilöille (Opetushallitus tekee) Luokkahuoneobservatoriot (tutkijat tekevät)

Raportointi Kokeilun toteutuskuvaus, toimii osana avustuksen käytön selvitystä ja aineistona maakohtaiseen raporttiin komissiolle kokeilun toteutus ja prosessin eteneminen käytetyt opetusmenetelmät mitä ja millaisia aihioita ja muita välineitä käytit mikä onnistui, mikä ei toiminut ja miksi Tarkemmat ohjeet raportin rakenteesta annetaan myöhemmin

Ehdotuksia ja toiveita mitä, millaisia aihioita toivoisit jatkossa mihin aineisiin ja aiheisiin mitkä ministeriöiden aihiot pitäisi heti kääntää Mieluiten jo kokeilun aikana

TUKI JA JATKOKOULUTUS OPE.FI (Heinolassa ja Oulussa) mitä toiveita sisällölle (pedagogiseen osaamiseen, tekniseen osaamiseen, tuotteisiin, työkaluihin, opetuksen suunnitteluun jne.) ketkä kiinnostuneita mikä oikea ajoitus Mitä muuta ohjausta tai tukea tarvitaan