Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Advertisements

Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016

Lehden lukijamäärä eli lukijaestimaatti kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin painetun lehden yhdellä keskimääräisellä numerolla on.

Peittoprosentti kertoo, kuinka suuren osan kohderyhmästä kyseinen media tavoittaa. KMT:ssa mukana olevien aikakauslehtien (93 kpl) yhteenlaskettu peitto kaikista suomalaisista oli 91 %.

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, kaikki Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Yhteishyvä 1 972 44 2 Pirkka 1 971 3 Aku Ankka 674 15 4 OP Taloudessa-lehti 506 11 5 Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti 503 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Taloustaito 477 11 7 ET-lehti 470 8 Hyvä Terveys 384 9 Seiska 378 10 Seura 364

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, naiset Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Yhteishyvä 1 268 56 2 Pirkka 1 209 53 3 Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti 373 16 4 ET-lehti 354 15 5 Hyvä Terveys 306 13 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Kodin Kuvalehti 303 13 7 Aku Ankka 290 8 Eeva 9 OP Taloudessa-lehti 278 12 10 Suuri Käsityö 240 11

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, miehet Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Pirkka 761 35 2 Yhteishyvä 704 32 3 Aku Ankka 383 18 4 Tekniikan Maailma 276 13 5 Taloustaito 262 12 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Moottori 257 12 7 OP Taloudessa-lehti 228 10 8 Tuulilasi 196 9 Metsästys ja Kalastus 195 Tiede 183

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, tytöt 12–19-v. Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Aku Ankka 76 35 2 Demi 74 34 3 Pirkka 62 29 4 Yhteishyvä 49 23 5 Cosmopolitan 38 17 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Seiska 21 10 7 Kotiliesi Käsityö 8 Suuri Käsityö 9 Tiede 17 Maku

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, pojat 12–19-v. Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Aku Ankka 88 39 2 Tiede 25 11 3 Pirkka 24 4 Tieteen Kuvalehti 21 9 5 Seiska 17 8 Lehti Lukijoita (’000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Moottori 15 7 Tekniikan Maailma 14 8 Yhteishyvä 13 9 Metsästys ja Kalastus 11 5 10 Tuulilasi 4

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita (vertailu) Kaikki Naiset Miehet Tytöt 12–19 v. Pojat 12–19 v. 1. Yhteishyvä Pirkka Aku Ankka 2. Demi Tiede 3. Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti 4. OP Taloudessa-lehti ET-lehti Tekniikan Maailma Tieteen Kuvalehti 5. Hyvä Terveys Taloustaito Cosmopolitan Seiska 6. Kodin Kuvalehti Moottori 7. Kotiliesi Käsityö 8. Eeva Tuulilasi Suuri Käsityö 9. Metsästys ja Kalastus 10. Seura Maku

Kokonaistavoittavuusluku kertoo lehden keskimääräisen numeron lukijamäärän, johon on lisätty keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden määrä (netto).

Aikakauslehdet, joilla suurin kokonaistavoittavuus Lehti Kokonais-tavoittavuus (000) Vain painettu (%) Painettu + digi (%) Vain digi (%) 1. Yhteishyvä 2 059 86 10 4 2. Pirkka 1 998 96 2 1 3. Aku Ankka 676 99 4. Kodin Kuvalehti 529 56 11 33 5. Me Naiset 510 39 51 Lehti Kokonais-tavoittavuus (000) Vain painettu (%) Painettu + digi (%) Vain digi (%) 6. OP Taloudessa 508 99 7. ET-lehti 505 85 8 7 8. Taloustaito 481 98 1 9. Anna 466 47 44 10. Seiska 438 82 4 14

Digitaalinen viikkotavoittavuus kertoo keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden määrän (netto).

Aikakauslehdet, joilla suurin digitaalinen viikkotavoittavuus (keskiarvo vuoden 2016 viikoista) Lehti Keskiarvo viikkotavoittavuudesta 2016 (000) 1 Me Naiset 308 2 Talouselämä 228 3 Anna 208 4 Yhteishyvä 180 5 Kodin Kuvalehti 158 Lehti Keskiarvo viikkotavoittavuudesta 2016 (000) 1 Maku 156 2 Demi 131 3 Image 111 4 Tekniikka & Talous 109 5 Kauneus & Terveys 99

Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta Lisää KMT-koosteita www.aikakauslehdet.fi/KMT Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta www.mediakortit.fi

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi