Jyväskylän Lyseon lukio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Lavian lukio.
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
2/2009 Ajankohtaista CIMOsta Kv-kevättapaaminen Tampereella 25.4.
2/2009 Nordic Database Apulaisopettajan etsiminen pohjoismaisen tietokannan kautta.
INTRA.
1/2014 Vauhtia ja virikkeitä kv-suunnitelmiin - CIMOn näkökulma Mikko Nupponen Tampere Huhtikuu 2014.
Vaihto-opiskelu Unkarissa syksyllä 2006 Eija Paronen LT41.
Joukkueen Johtaja palaveri  Järjestettävä syksyllä 2010  Järjestetään yksipäiväisenä kutsuturnauksena  Jokainen joukkue kutsuu turnaukseen.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Kansainvälisyyttä korkeakoulujen henkilökunnalle
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Kiihdytys yhdestä kuuteen Oppisopimusliikkuvuuden lyhyt oppimäärä.
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutorkoulutus Kansainväliset palvelut
VINKKEJÄ JA IDEOITA LUKION KEMIAN 1. KURSSIN TOTEUTUKSEEN
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
OPISKELIJANA MAAILMALLA
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Orientaatio Tekijä, pvm Maailma kutsuu, onneksi olkoon!
Päivähoidon osallisuusfoorumi Alustava suunnitelma
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
DVD-oppimateriaali Niko Silventoinen Esityksen sisältö 1. Johdanto 2. Projektin kulku 3. Skiaskopia objektiivisena näöntutkimusmenetelmänä.
Opettajatutoreiden info Opiskelijoiden kansainvälistymistä tukevat mahdollisuudet tekniikan yksikössä Tekijä, pvm.
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Käytännön järjestelyt - Jukka Luoma Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Mat Optimointiopin.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
 Voit hajauttaa tutkinnon pakolliset kokeet kolmeen peräkkäiseen kertaan (esim. kevät 2015, syksy 2015, kevät 2016)  Ilmoittautuminen on sitova, syksyn.
{ Pohjiksen Shanghai 2016.
Mobility Tool+ Raportointikoulutus Erasmus+ yleissivistävän koulutuksen KA1 –hankkeille
YHTEISHAKUILTA Huhtasuon yhtenäiskoulu ti Essi Riihinen ja Jyri Ylönen TERVETULOA!
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
VAPAASEEN KYSELYYN PERUSTUVA OPPIMINEN (IBL) Kymintehtaan koulu
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Koulun kandiopiskelijoiden opintojen jatkaminen maisteriohjelmissa: siirtymävaiheen ohjeet, prosessi ja aikataulu vuoden opiskelijainfotilaisuus.
ABISTA YLIOPPILAS Tiedotekirje kokelaille YTL:n sivustolla
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
Osaamisen näytön prosessi
TYÖHARJOITTELU.
Abiturientin ohje syksy 2017
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Sanna Pienmäki Job Shadow –vierailulla Espanjassa
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Yhteistoiminnallinen kokous
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Keitä me olemme? Koulutus- ja verkostoitumispäivä Tampereen seudun koulujen kv-vastaaville Tiina Sarisalmi.
Osaamisen näytön prosessi
Hyton innovaatioprojektiopintojen loppuseminaari
Opettajan nimi | kurssin numero
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Globaaliin toimijuuteen valmentaminen -valtionavustushaku
Jyväskylän Lyseon lukio
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Turun kv-toimintamalli ja Askel Eurooppaan -hanke
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Jyväskylän Lyseon lukio Valmistautuminen ja valmentaminen Erasmus+KA1 -vaihtoon

Hakemusvaiheessa KV-koordinaattori lähetti kaikille opettajille s-postin ja kertoi Erasmus+KA1 –vaihdosta ja mahdollisuudesta hakea siihen S-postin liitteenä myös koulun European Plan Vaihdosta kiinnostuneet opettajat lähettivät hakemuksensa rehtorille ja KV-koordinaattorille määräaikaan mennessä (job shadowing vai kurssi, maa, aikataulu, miksi) Rehtori ja KV-koordinaattori valitsivat hakemusten perusteella mahdollisia Erasmus+KA1 –ohjelmaan osallistujia ja päättivät haettavien liikkuvuuksien määrän ja laadun

Päätöksen tultua Kv-koordinaattori ilmoitti sähköpostilla kaikille opettajille Erasmus+KA1 –hankkeesta ja sen aikataulusta Erasmus+KA1 –vaihdosta kiinnostuneiden opettajien tuli vielä kerran ilmoittaa halukkuudestaan osallistua ohjelmaan (JS, kurssi, maa, aika ja kesto ja miksi) Rehtori teki päätöksen osallistujista – ensikertalaisuus etusijalla ja mm. perustelujen sopiminen European Development Planiin Kv-koordinaattori ilmoitti päätöksestä kaikille opettajille ja laittoi viestiin linkin CIMO:n sivuilla olevaan SchoolEducationGateaway - sivustolle

Ennen vaihtoon lähtöä KV-koordinaattori : opasti job shadowing –koulun ja kurssin etsimisessä (mm. SchoolEducation Gateaway, ibo.org, kollegojen kontaktit ja koulun jo olemassa olevat yhteistyökoulut) täytti jokaisen opettajan kanssa kahden kesken kaikki tarvittavat paperit (Grant…, Learning agreement, osallitumistodistus) kertoi matkatuen ja yksilöllisen tuen käytöstä ja matkatuen kuittien säilyttämisestä neuvoi lentojen ja majapaikan varaamisessa tuliaiset, Suomi-tietous, Suomen koulujärjestelmästä kertominen Vakuutukset, eurooppalainen sairausvakuutuskortti

Vaihdon aikana Ei ollut ongelmia opettaja laittoi mahdollisesti kuvia esim koulun Facebook- tai Instagram –sivulle ja myös mahdolliselle omalle FB- tai IG-sivulle opettaja lähetti mahdollisesti myös s-postiviestejä

Vaihdon jälkeen Opettaja kirjoitti vaihdostaan blogitekstin Jyväskylän Koulutuskuntayhtymän intraan blogit.jao.fi Koulun VESO-päivässä oli workshop, jossa vaihdossa olleet opettajat kertoivat  Erasmus+KA1 –liikkuvuusjaksostaan learning café - systeemillä - opit ja kopit –3 hyvää, 3 ei niin hyvää  Aikaa yhteensä yksi tunti Esitykset oli ajettu 4 ryhmään maittain ja aiheittain Jokaisella ryhmällä aikaa 15 minuuttia esitellä omia kokemuksiaan  Apuna power point Muut opettajat kiersivät pisteeltä toiselle ja saivat myös kysellä esittäjiltä

Koulun tapahtumapäivänä toukokuussa opettajat esittelivät omissa pisteissään Erasmus+KA1 –vaihtoaan myös opiskelijoille KV-koordinaattori keskusteli vaihdon onnistumisesta opettajan kanssa Rehtori otti/ottaa Erasmus+KA1 –vaihdon puheeksi kehityskeskustelussa

Uusia ideoita tälle kaudelle Laadimme yhdessä Erasmus-KA1 –vaihtoon osallistuvien opettajien kanssa 10 kysymystä Vaihdon aikana opettaja yrittää saada vastaukset kysymyksiin keskustelemalla ja tarkkailemalla  Kysymysten aiheena työelämän erityispiirteet ja käytänteet  Lopuksi teemme vastauksista yhteenvedon Yhteenveto esitellään opettajakunnalle  Opettajat saavat parempia valmiuksia ja osaavat perehdyttää opiskelijoita eri maiden käytänteisiin globaalissa työelämämaailmassa