MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape 30.10.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Talotekniikkasuunnittelun tietomallipohjaiset prosessikuvaukset Ohjausryhmän väliraportti SKOL Talotekniikka Tero Järvinen SKOL /
Advertisements

1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
ohje kuunteluanalyysiin
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Innovaatioprojekti uusi Positia
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
XML Namespaces 1 XML Namespaces provide a method to avoid element name conflicts –name conflict will occur when two different documents use the same element.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
Kotiin – Behind the Scenes
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
ENG Masters, part 2, Citing
Oikeus ja kamppailut 7. luento. Kamppailu Regiimien Juristien Tilan avaaminen Grogan, Open Door, X Dodge v. Ford Lüth Yksilöiden Dodge v. Ford.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Neloset Mieletöntä Valoa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Sisältötuotanto LUENTO 1 Anssi Jääskeläinen VO: Tiistaisin 6606.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Virtuaaliopas Tiina Tomera Virtuaalihoito
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Reports in Apply / eAge system
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
TULEVAISUUDEN HAASTEITA ILMANLAADUN MITTAAJILLE – kuntanäkökulma
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
Miten kerrotaan tekemisestä?
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Työelämän tekstejä sähköposti.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
BLUE CAFÉ FIN VSSR 2010: mitä opittavaa kovasta kelistä...
Foster care in Helsinki
How should I ask my questions?
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Discopallonivel: Henna Akkala, Petra Mikola, Katariina Räihä, Antti Perttunen, Kirsi Helle.
”Projektin nimi” PROJEKTI
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
Scientific/artistic competence; what does the student know in theory.
Ajoituskaavio Timing plan Valo-ohjauksen partituuri - mutta silti väistyvää tekniikkaa The score of signal control - however, recessive technology Kari.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Tiivistelmäkalvot arkistoon
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Otsikko – Aiheen nimi tähän
Kohti turvallisempaa tulevaisuutta -
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
”Projektin nimi” -projekti
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
© Haaga-Helia StartUp School
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape

Mikä MINNO® on? ▪Innovaatioprojekti sisältyy jokaisen Metropolian opiskelijan opetussuunnitelmaan. Useimmilla opiskelijoilla nämä opinnot ovat kolmantena lukuvuonna. Opinnot toteutetaan usein työelämälähtöisinä projekteina ja monialaisina toteutuksina. Toteutustavat vaihtelevat lukukausittain ja koulutusohjelmittain. Innovaatioprojekti voi sisältää projektityön lisäksi teoriaa, luentoja, seminaareja ja työpajoja.

Discopallonivel ▪Henna Akkala ▪Katariina Räihä ▪Kirsi Helle ▪Antti Perttunen ▪Petra Mikola

Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja ▪ “How to help children to experience a more enjoyable hospital visit with new technology? There are thousands of children visiting the Children’s Hospital every year. Some children have short visits and some longer visits to the hospital. Our goal is to make sure that each child spends only the necessary time at the hospital facilities and their stay is as enjoyable as possible.” ▪ Tavoitteena oli kehittää peli Microsoft Kinectille, jonka avulla haaste ratkaistaan ▪ HUS Lastensairaala

Ratkaisu - Projektikuvaus Peli Uuden Lastensairaalan potilaille, joka lievittää sairaalaympäristön aiheuttamaa ahdistusta, epävarmuutta ja tylsistymistä. Pelin tapahtumapaikkana on mahdollisimman tarkka jäljennös oikeasta Lastensairaalasta, jotta potilaat voivat tutustua rakennukseen ja siellä tapahtuviin asioihin poistumatta omalta osastoltaan. Pelin tarkoitus on muuttaa lastensairaala jännittäväksi ja informatiiviseksi leikkikentäksi ja täten luoda potilaille positiivisia assosiaatioita sairaalasta.

Lopputulos – mikä? Ja kuvia, linkkejä Demoversio yhdestä minipelistä, Veritetriksestä: Lopputulosten käyttöoikeuden omistaa tilaaja, Metropolia ja tiimin jäsenet yhdessä sopimuksen mukaan (varmista, että sopimus on toimitettu opettajalle)

Kuvia lisää

Projektin plussat ja miinukset + ▪mielenkiintoinen aihe ▪opittu kohtaamaan haasteita ▪tutustuminen pelien ja niiden kehittämisen maailmaan - ▪huono informaation kulku ▪“mission impossible” - opetustekniikka sai projektin tuntumaan välillä turhauttavalta ja haastavalta

Ryhmätyö – kuinka onnistui? ▪Ryhmätyömme lähti lennokkaasti käyntiin ja meillä riitti paljon innovatiivisia ideoita jaettavaksi. ▪Hioimme yhdessä ideoita, joista lopulta lähdimme työstämään kuningasideaamme ▪Kaikkien mielipiteitä kuunneltiin, pääsimme kompromisseihin ▪Työmäärä ei aina jakautunut aivan tasaisesti ▪Ryhmän sisäinen kommunikointi onnistui

Sisäinen ja ulkoinen viestintä ▪Sisäisesti ryhmämme viesti Facebook-ryhmän, WhatsApp-keskustelun ja Google Driven dokumenttien kautta. ▪Ulkoinen viestintä toteutui sähköisesti yhteysopettajaamme, HUS-yhteyslääkäriin ja Ultrahack-tiimiin.

Mitä opitte? Jokainen listaa ▪Opimme kuinka työskentelemme paineen alla tiukalla aikataululla ▪Opimme hyödyntämään teoriatietämystämme käytännössä yhteisen moniammatillisen projektin hyväksi ▪Epävarmuuden sietäminen ▪Tutustuminen pelien tekemiseen (koodaaminen, mallintaminen, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, rajoitukset jne.) ▪Oma-aloitteinen työskentely, otettava itse selvää kaikesta, toimiminen ristiriitaisten ohjeiden pohjalta

Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää? ▪selkeä tehtävälista deadlineineen helposti saataville ▪yhdenmukainen ja selkeä ohjeistus ▪enemmän yhteistyötä työelämäkumppanin kanssa ▪sovituista ja luvatuista asioista pidetään kiinni

Children’s Hospital Escape ▪Työelämän haaste: Lastensairaala ja X-Box ▪Tulokset: Suunnittelimme Kinect-sensorilla pelattavan X-Box-pelin Uudelle Lastensairaalalle ▪Pakopeli, joka muuttaa sairaalan jännittäväksi ja informatiiviseksi leikkikentäksi ja luo näin potilaille positiivisia assosiaatioita sairaalasta. ▪Tilaaja/yhteistyökumppani: Metropolia, HUS- Uusi Lastensairaala, Microsoft ▪Työryhmä: Katariina Räihä, optometria; Petra Mikola, sosiaaliala; Antti Perttunen, sosiaaliala; Henna Akkala, kulttuurituotanto; Kirsi Helle, fysioterapia ▪ ▪ –sivustolla: ▪ ▪Ohjaava opettaja: Laura-Maija Hero ▪Yhteyshenkilö: Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

Kalvosarjan tekijän nimi14