Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi (2007-2009) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi (2007-2009) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,"— Esityksen transkriptio:

1 W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi (2007-2009) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi, W5W- projektipäällikkö, Kuopion yliopisto W5W.2

2 W5W-verkoston kehittäminen Portaali –W5W-yliopistojen sivut portaalin linkeiksi W5W-sähköpostilista verkostotapaaminen Peda-Forum kesäpäivien yhteyteen? –uusien teemojen parissa työskentely amk –yhteistyö, kv -yhteistyö

3 W5W-koulutus OPStyö maisteriohjelmissa –Oulu 22.3.2006 Opetussuunnitelmaperustainen henkilökohtainen opintosuunnittelu - verkkokoulutus syksyllä 2006 –kurssin avaus Peda-Forum kesäpäivillä 24.8. akateeminen opetussuunnitelma ja mitoitus henkilökohtaisen opintosuunnitelman laatiminen ja ohjaus opetussuunnitelman ja ohjauksen arviointi –oppimisen laatu –opintojen eteneminen –opiskelun kuormittavuus –kurssi jatkuu valtakunnallisena verkkokoulutuksena –opintopisteytetty

4 W5W-koulutus Räätälöityä yliopistokohtaista koulutusta opetussuunnitelmatyö, opintojen mitoitus, opetussuunnitelmaviestintä: katariina.alha@oulu.fi hops, tuutorointi, täydentävien opintojen ohjaus: tommi.haapaniemi@uku.fi

5 W5W-materiaalit Oppaita kehittämisen tueksi –englannin- ja ruotsinkieliset käännökset –opsit: Akateeminen opetussuunnitelmatyö (S2006) Anna aikaa ajatella (S2006) –hopsit: jatko-opas (K2006): "Yliopisto-opiskelijan hops - prosessien kehittämiskuvauksia" jatko-opas (S2006) hopseista ja ohjauksen laadusta - käytäntöjen kuvauksia

6 W5W.2 – MATKALLA AKATEEMISEKSI OSAAJAKSI Uuden tutkintorakenteen käyttöönotto, mukaan lukien kolmas sykli, antaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tieteellisyyden ja innovatiivisuuden huomattavaan kehittämiseen. Opetussuunnitelmatyön ja opiskelijalähtöisen opintojen ohjauksen näkökulmasta hahmotetaan, millainen jälki Bolognan prosessista jää suomalaisen yliopisto-opetuksen opetuskäytänteisiin ja niiden kehittämiseen. Työtavat: valtakunnallinen yhteistyö –w5w-toimijat eri yliopistoissa – koordinaattorit: koulutukset, verkostot, pilotti- yhteistyö, konsultointi W5W.2

7 W5W.2 – MATKALLA AKATEEMISEKSI OSAAJAKSI 1. Uusien tutkintojen opetussuunnitelmien toimivuuden ja ohjauksen sekä hops-työn vaikuttavuuden seuranta perustoimintatasolla. 2. Opiskelijoiden työmäärän ja ajankäytön seuranta. 3. Täydentävät opinnot. 4. Sähköisten työkalujen ja oppimateriaalin kehittäminen kaikkien kehittämisteemojen tueksi. 5. Osaamisen ja oppimisen tunnistamisen työkalujen kehittäminen ja käyttö. 6.Opiskelijan oppimisedellytysten, työtapojen ja työskentelyn laadun kehittäminen.


Lataa ppt "W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi (2007-2009) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google