Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMartta Hakala Muutettu yli 10 vuotta sitten
1
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana?
Piia Laita, KIASMA
2
Viestintä Profilointi Tiedotus, informointi, ulkoinen viestintä
Imago ja identiteetti Tiedotus, informointi, ulkoinen viestintä PR, suhdetoiminta Suhteet joukkoviestimiin Julkisuuden hallinta Markkinointi Mainonta Markkinointiviestintä Piia Laita, KIASMA
3
Profilointi Imago Identiteetti Imago + identiteetti = brändi Maine
Mielikuva Identiteetti Arvot Osaaminen Tavoite ja visio Viestiminen Visuaalinen ilme Imago + identiteetti = brändi Piia Laita, KIASMA
4
Yleisösuhde ja PR Vastaanottajanäkökulma Verkostoituminen
Kohderyhmien määrittely suuri yleisö ja osa-yleisöt kävijät taiteen kenttä joukkoviestimet päättäjät sidosryhmät ja yritysyhteistyökumppanit Piia Laita, KIASMA
5
Suhdetoiminta Kiasmassa
Asiantuntijatoiminta esitelmät, luennot, puheenvuorot Yritysyhteistyö Esittelymateriaali, tilaisuudet Viestinnän välineitä yleisösuhteen hoitoon Kiasma-lehti, Kiasmail Projektikohtainen materiaali Rakennuksen infopaikat: perusinformaatio- ja orientointi, näkyvyys katukuvassa Palautekanavat Piia Laita, KIASMA
6
Yhteistyö median kanssa
Tiedotteet Taustamateriaali, näkökulmat Tiedotustilaisuudet Henkilökohtaiset tapaamiset Kuva- ja tiedotepalvelu internetissä Piia Laita, KIASMA
7
Julkisuuden hallinta Hallitaan omaa toimintaa Julkisuuteen pääsy
Paikka ja ajoitus Viestin sisältö Mitä halutaan sanoa Vaikutus Tavoitteet, suorat ja välilliset vaikutukset Piia Laita, KIASMA
8
Julkisuuden hallinta Kiasmassa
Asiantuntijaorganisaatio Yhteistyökumppanit Tasapuolinen ja avoin mediasuhde Kriisiviestintäsuunnittelu Arviointi ja seuraaminen Piia Laita, KIASMA
9
Markkinointi Tavoitteet Kohderyhmät Keinot Profiloinnin tuki
Toiminnasta kertominen Mielenkiinnon ylläpito ja kiinnittäminen Kohderyhmät Kävijät Melkein kävijät Ei-kävijät Keinot Mainonta Markkinointiviestintä Piia Laita, KIASMA
10
Mainonta Kertoo tuotteen/palvelun olemassaolosta
Luo tai aktivoi tarpeita ja haluja Maksettua, välillistä Lähettäjä tunnistettavissa Kriteerit: kustannus-hyötysuhde Tavoittaminen Huomioarvo Vaikuttavuus Piia Laita, KIASMA
11
Markkinointiviestintä
Välineitä Viestinnän välineet Kohderyhmille suunnattu ohjelma ja materiaali Kanta-asiakkaat, ystäväyhdistykset Matkailu- ym. tapahtumat Kanavia Yleiset jakelukanavat Suoramarkkinointi Yhteistyökumppanit Rakennus Piia Laita, KIASMA
12
Arviointi Lehdistöseuranta ja –analyysi Kävijätutkimukset
Lukija- ja käyttäjätutkimukset Mediabarometri ym. tutkimukset Yleisöpalaute Erilaiset lopputyöt ym. tutkimukset Oman alueen koulut Piia Laita, KIASMA
13
Rajankäyntiä Tekstimainonta Kytkyt Advertorial Tuotesijoittelu
Yhteistyövastikkeet Ostettu ohjelma-aika Piia Laita, KIASMA
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.