Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä 8.12.2011, Markkinointi ja työantajayhteistyö.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä 8.12.2011, Markkinointi ja työantajayhteistyö."— Esityksen transkriptio:

1 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä 8.12.2011, Markkinointi ja työantajayhteistyö

2 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 1-OHJELMA --- Päivän sisältö ja tavoitteet --- Kertaus --- Yrityskäynnit ja kokemukset niistä --- Itsearviointi --- Teema 3: Markkinointi ja yritysyhteistyö --- Jatkotoimenpiteet

3 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 2-SISÄLTÖ JA TAVOITTEET Myyntityö Myynnillisen osaaminen kartoittaminen, osaamisen vahvistaminen ja edelleen kehittäminen  itsearviointi  kollegojen arviointi  kehittämiskonsultin arviointi Kontaktointi työnantajiin  Miten, millä hetkellä?  keneen yrityksessä?  kuinka monta kertaa, kuinka usein? Kokonaisvaltainen asiakaspalvelu työnantajille (yksilöllinen räätälöinti) Yhteiskunnan tuet työnantajille työllistämiseen Suorituskyky, tulos ja vaikuttavuus yritysyhteistyössä

4 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 2-SISÄLTÖ JA TAVOITTEET Tavoitteena on luoda yhdessä yritysyhteistyön konsepti Välkky-toimijoille Kokonaisprosessin kuvaus Prosessin vaiheiden käsikirjoitus Prosessissa huomioon otettavat asiat Kokonais- ja osatavoitteiden määrittely Palaute ja ryhmän toiveet?

5 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 3-KERTAUS

6 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 4-YRITYSKÄYNNIT JA KOKEMUKSET NIISTÄ MarketMix® - tietokannasta Käytännön kokemuksia: TahoTavoiteTulos Kankaanpää (TES)15Tehty Sataedu (TES)1512 Rauman Seudun katulähetys2- Välkky25useita Harvallan Tsemppi102 TYKE5- SPR Kontti2- Rauman Seudun Työttömät2 Lännen kyläyhdistysEd. kerralta2

7 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 5-ITSEARVIOINTI MarketMix® - tietokannasta Keskustelu:

8 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 6-TEEMA: MARKKINOINTI JA YRITYSYHTEISTYÖ Markkinointiviestintään voidaan katsotaan yleisesti kuuluvaksi: Myyntityö Myynninedistäminen Viestintä ja tiedottaminen Mainonta Suhdetoiminta (Pro)aktiiviseen henkilökohtaiseen asiakasvuorovaikutukseen toimintaan perustuvaa, tavoitteena lisätä myyntiä hyvinkin lyhyellä tähtäimellä (Markkinointiviestinnän näkökulmasta): Määrätietoista ja pitkäjänteistä toimintaa, jolla pyritään suoraan vaikuttamaan asiakkaiden mielikuviin organisaatiosta Viestinnästä ja tiedottamisesta poiketen suoremmin määrätietoista toimintaa, jolla pyritään sekä vaikuttamaan asiakkaiden mielikuviin että haluttuun käyttäytymiseen (strateginen – taktinen) Välillistä vaikuttamista sellaisiin tahoihin, jotka voivat edistää erityisesti viestinnän tai myynnin vaikuttavuutta.

9 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 KONTAKTOINTI työntantajaan TAPAAMINENTARJOAMATYÖLLISTYMINENJÄLKIHOITO Tavoite:Saada tapaaminen työnantajan kanssa. Saada työnantaja kiinnostumaan työllistämisestä: - Lupa etsiä työntekijää - Jatkoyhteistyö 1) Sisältö / Käsikirjoitus - Itsensä esittely (mahdollisesti tautayhteisö) - Millä asialla1 : tapaaminen - Millä asialla 2: ”tulisin esittelemään hyötyjä ja tuettuja mahdollisuuksia työllistämiseen liittyen” ” suu kiinni” - olen siis (edustama taho + mahd. hanke) - sopisiko tehokas 30 min tapaaminen => kiirehtiminen kalentereiden katsomiseen, - pyrkimys saada aika sovittua puhelimitse, vahvistus sähköpostise. - ”jutustelu” tuulikaapista neuvottelutilaan. - Täytyy osata tunnistaa se paikka jossa jutustelu vaihdetaan asiaksi. - Tapaamisen ajankäyttö. Kysyminen missä järjestyksessä : yrityksen tarpeet ja tilanne vai oma asia. * kasvu, työvoimatarve, haasteet.? => Oman tavoitteen esittäminen yritykselle - Esitteet / kansio: - Ei ole liian hyökkäävä: kuuntelu LOPUSSA: Päätökseen ohjaavat kysymykset: Miten edetään? Jos edetään virallisiin toimenpiteisiin per heti: sitouttaminen sopimukseen on tyylikäs tapa (sisältö): Lupa asiakasrekisteriin, tietojen päivittäminen, jatkotoimenpiteet. Volyymi- arviot K = Tap/0,75Tap = Tar/0,5Tar = X/0,5Ty = X 2) MAVi- suunnitelma - Ennen tapaamissoittoa infopaketti (mahdollisuus). - Sähköinen infopaketti (jos pyytää etukäteen tietoa). Kts. Väkky.fi palkkatukipruju. - Lehdistötiedottaminen tukee (”huomasitko”), myös yritysuutiset. - Vaihtoehtona käyntien ulkoinen buukkaus - ELY – tiedottaminen ja toteuttajaorganisaation tiedottaminen. - Suosittelut kaikessa laajuudessaan. - Seminaareissa tapaamisia => Monin eri keinoin voidaan tukea yritysten omaehtoista kontaktointia. Liittyy käyntiin sisällöllisesti. Huomioita -Odotusarvon nostattaminen, tuote takataskussa viimeiseen asti - Vastaväitteet: tässä vaiheessa täytyy mennä sisällölliseen keskusteluun, esitellä esimerkkejä jne. - Tavoitteluaika: 8-9, 12, 15-16, perjantai. - Mitä kun ei tavoiteta? - Mieti etukäteen palaveriaika. - Tapaamisen logistiikka! - Täytyy kyetä tarvittaessa osoittamaan perustiedot yrityksestä. Tässä täytyy olla tarkkana, ettei ala ”viisastella”. Kysymisen kautta: Paljonko ihmisiä töissä.

10 T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 TyöpajaTeemaAjankohta ja paikka 1. WorkshopTeemaryhmätyöskentelyn aloitus sekä yritys- ja työnantajayhteistyön tausta ja tavoitteet 29.9. klo 12-16 MTC Oy, Pohjoisranta 11 F 2. WorkshopOsaamisen tarjonta ja kohtaanto 4.11. klo 8.30-12 Scandic Pori, Itsenäisyydenkatu 41, Pori 3. WorkshopMarkkinointi ja työnantajayhteistyö 8.12. klo 8.30 Rauma, Rauman merimuseo, kallionkatu 34. 4. WorkshopToimintaympäristöt => Anne Suominen / Pekka Niemelä 16.2.2011 PORI KLO 8.30 – 12.00 5. WorkshopToimintamallit ja hyvät käytännötViikko 10 (5.-9.3.12.) 6. WorkshopKokoava työpajaViikko 16 16.-20.4.12) 6-JATKOTOIMENPITEET

11 T IEDOSTA M ENESTYS


Lataa ppt "T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä 8.12.2011, Markkinointi ja työantajayhteistyö."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google