Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kaupallisen alan kulttuuri
Opiskelumateriaali
2
Yrityskuva - yrityskulttuuri
yrityskuva mielikuva yrityksestä mikä vaikuttaa yrityskuvan syntyyn? asenteet, kokemus, tiedot, uskomukset ja tunteet jotkin yritykset ovat profiloituneet tuotteidensa kautta esim. Coca-Cola vastaavia suomalaisia yrityksiä ovat esim. Nokia, Neste, Alko jne… kun yritys pyrkii rakentamaan ja ylläpitämään yrityskuvaansa sitä kutsutaan profiloinniksi ja niitä keinoja, joilla yritys profiloi nimitetään suhdetoiminnaksi. Kaupallisen alan kulttuuri Mervi Matinlauri
3
Yrityskuva - yrityskulttuuri
Epämääräinen yrityskuva Profilointi Yrityskulttuuri on yrityksen sisäinen tapa elää ja toimia eri tilanteissa. UUSI IMAGO Tehtävät 1 ja 2 liittyvät tähän osioon.
4
Liikelahjat Melkein kaikilla kulttuurialueilla on ollut tapana muistaa liikekumppania liikelahjalla. Liikelahjan antajan on syytä tietää muutamia perusasioita, esim. antamistapaan ja lainsäädäntöön liittyviä asioita. Laki saattaa asettaa rajoituksia sille, minkä arvoisen lahjan saa vastaanottaa. Lahja ei saa rikkoa uskonnollisia tai muita tabuja eikä saa olla käyttäjälleen sopimaton, esim. ei puukkoa japanilaiselle eikä lakkalikööripulloa arabille.
5
Lahjan antaminen ja vastaanottaminen eri kulttuureissa erilaisia tapoja esim. lahjaa ei saa antaa tai vastaan ottaa vasemmalla kädellä etenkään muslimille. Onnistunut liikelahja edellyttää aina tietoa ja harkintaa. Tietoa liikelahjoista löydät mm. Internetistä kansainväliset liikelahjat artikkelista ja liikelahjaoppaasta. Kannattaa muistaa, että liikelahja ei ole mainoslahja. Tehtävä 3 liittyy tähän osioon.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.