Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym."— Esityksen transkriptio:

1 Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym. 2007 (Opm:n työryhmämuistioita ja selvityksiä 2007:22) Kontekstualisointi, spesifiointi – jokaisella yksiköllä erityinen tehtävänsä Yhteys resurssijakoon – tulosneuvottelu Evidence based – vaade voimistuu Yhteiskunnallinen vuorovaikutus (YVV) ja sen arviointi

2  tutkimus, hallinto, kenttä – myös työelämä  pitkäkestoiset ja työllistävät hankkeet – prosessin hallinta  kv. yhteistyöhankkeet, verkostot  ulkoinen rahoitus: hankkeiden spesifit velvoitteet  vaiheistaminen, tehtävien preferointi  koulutus – paikallinen, alueellinen, kansallinen, globaali instituutio  kielen merkitys tutkimustiedon välittymiseen – sivistystehtävä  tuotteistamisen mahdollisuudet KTL:n erityisluonnetta osana yliopistoa

3 Esimerkkejä KTL:n osalta Tuotteet, innovaatiot -PedaNet ­mentorointi -TET -tori Asiantuntijatehtävät -jäsenyydet työryhmissä, luottamustoimet -lausunnot -konsultoinnit -luennot, esitelmät, asiantuntija-alustukset Yhteiskunnallinen keskustelu -lehtikirjoitukset -haastattelut -populaarit julkaisut Kehittämistoiminta - tutkimustuki -koulutustuki -arvioinnit -asiantuntijaverkostot

4 Tutkimuksen näkyvyys -mediaosumat -kansallinen, kansainvälinen -tutkimuksesta tiedottaminen, kansalliset velvoitteet -palaute osallistujille, esim. kouluille, haastatelluille -messut, konferenssit Seminaarit, koulutustilaisuudet, vierailut Vuorovaikutteiset www-sivut, sosiaalinen media ­esitemateriaalit, esimerkit, työkalut -käyttäjien määrä -aktiivisuud sosiaalisessa mediassa Koulutusvienti -asiantuntijat -koulutuspaketit, esim. tutkimusmetodologia -konsultointi ja tuki yliopiston sisällä

5 Seminaarit, koulutustilaisuudet Vuorovaikutteiset www-sivut ­Esitemateriaalit

6 Esiin nostettuja kysymyksiä  Kuinka suuren yleisön tavoittaa?  Kuinka paljon vaikuttaa, muuttaa käyttäytymistä tai ajattelua?  Voidaanko tai tuleeko priorisoi ja miten – voidaanko pisteyttää?  Arvioidaanko vain sitä, mikä on mitattavissa?


Lataa ppt "Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google