Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnni Karvonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
27.6.2014 www.sskky.fi Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle
2
Osaamisen kehittämisen välineitä Strateginen osaaminen Ydinosaaminen Erityisosaaminen Työssä Oppiminen Työn kehittäminen Kehittämispalvelut ja hankkeet Näyttötutkinnot Koulutusohjelmat ja valmennukset Täydennyskoulutus Räätälöidyt koulutukset
3
Verkosto vähittäiskaupassa (omistaja, yhteis- toimintaelin) Aikuisopisto Kauppias- yhdistys tms. Viestintätoimisto/ tietoliikenne tms. yhteistyökumpp. Myymälä 1 Myymälä 3 Myymälä 2
4
Elävä verkosto kaupassa Yhteisöllisyys- taidot Arvoketju Visuaalisuus Imago Liiketaloudellinen menestys Vähittäiskauppa tänään ja huomenna Kestävä kehitys Kauppapaikka Asiakkaan ostokäyttäytyminen Yksilön vastuu lisääntyy Hyvinvoinnin kehittyminen Kulttuuriympäristön muutokset Ikääntyminen Elämyksen tuottami- nen asiakkaalle ECR CRM SCM sosiaalinen taloudellinen ympäristö myymälä- markkinointi SP PR elämän laatu elintapa julkiset palvelut vapaa-aika - Osaamishaasteet
5
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 1 Ryhmä Aika Maalis Huhti Touko Kesä Heinä Elo Syys Loka Marras Joulu Kauppiasyhdistys Myymäläpäälliköt Yrittäjät Tuoteryhmävast. Myyjät Ostokäyttäytyminen Kestävä kehitys Imago
6
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 2 Myymäläpäälliköt Kaupan esimiehen erikoisammattitutkinto -Talous - Markkinointi - Henkilöstöhallinto Osastovastaavat Retail-merkonomi -Vähittäiskaupan yritystoiminta -Markkinoinnin suunnittelu -Markkinointiviestintä -Asiakasmarkkinointi Myyjät Myynnin ammattitutkinto -Asiakaspalvelu- ja myyntityö -Markkinointi -Toimialakohtaiset vaatimukset Osiot esim.: 1.Markkinointi 2.Talous 3.Vähittäiskauppa 4.Asiakaspalvelu 5.Tiimityöskentelytaidot Työnohjauksella oman myymälän erityiskohtien tarkastelua ja kehittämistä Yrittäjän at Johtamisen eat Hygieniapassi Alkoholipassi Työturva Ensiapu
7
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 3 • Ulkoisten verkostojen rakentaminen • Sisäisten verkostojen ja toimintamallien kehittäminen: yritysten sisäinen ja ulkoinen kehittämistoiminta • Uusien toimintojen rakentaminen • Tutkimukset, kyselyt, selvitykset, jatkosuunnitelmat ja toteutukset osaksi strategista päätöksentekoprosessia, esim. tunnettuus, saavutettavuus, asiakaspalvelu • Prosessien kehittäminen, esim. tehokkuus, toiminnallisuus, viihtyisyys • Asiakas- ja henkilöstötilaisuuksien innovointi, suunnittelu ja järjestäminen •Osaamisprosessin koordinointi: kartoitukset, kehittämissuunnitelmat, toteutukset, osaamisrekisterin hallinta • Erilaiset työssäjaksamistapahtumat • Eri rahoitusten hakeminen ja koordinointi Kehittämispalvelut
8
Yhteistyökumppaneitamme
9
Kiitos! Anne-Maria Korhonen Kouluttaja, KTM 044 7704 640 anne-maria.korhonen@sskky.fi Heli Järvelä Koulutuspäällikkö, markkinointi 044 7704 616 heli.jarvela@sskky.fi www.sskky.fi/aikuisopisto
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.