Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2005-2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2005-2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi."— Esityksen transkriptio:

1 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2005-2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi hyvin !

2 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUN KEHITTÄMISPERIAATTEITA  peruslähtökohtana yrityslähtöisyys, julkinen sektori toimii edellytysten luojana  matkailukeskittymien vahvistaminen ja monipuolistaminen  veturiyritysten ja niitä tukevien yritysverkostojen kehittäminen tapahtuu laajojen kehittämissuunnitelmien pohjalta sekä teemapohjaisen toiminnan tukemisen kautta  ulkomaanmarkkinointiin suunnattujen, suuraluekonseptiin perustuvien tuotteistojen kehittäminen

3 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUN VISIO 2005-2010  Maakunnassa on vuonna 2010 vähintään kahdeksan merkittävää, valtakunnan tasolla tunnettua matkailukeskittymää.

4 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON TOIMINTA-AJATUS ON: Keski-Suomi tunnetaan osana Järvi-Suomea vetovoimaisista kärkituotteista ja menestyvistä matkailukeskusverkostoista, jotka asiakaslähtöisesti tuottavat, markkinoivat ja myyvät laadukkaita ja kannattavia matkailupalveluita valitsemilleen asiakasryhmille kotimaassa ja ulkomailla.

5 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi YHTEISTYÖ YKSITYINEN-JULKINEN Tiivistetään yhteistyötä yksityisen ja julkisen sektorin kesken yhteisen näkemyksen määrittelemiseksi Keski-Suomen matkailun kehittämisen suuntaviivoista ja yhteisistä toimintatavoista. Kuntien keskeisin tehtävä on kaavoituksen avulla turvata matkailuyritysten menestyminen ja kasvu.

6 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi MATKAILUN KEHITTÄMISEN TAVOITTEET VUODELLE 2010  hotellikäyttöasteen nostaminen 50 %:iin (45,7 % v. 2004)  yritysten liikevaihdon kasvattaminen 6 % / vuosi  yöpymisvuorokausien keskimääräinen kasvu koko maakunnassa 20 000 vrk/vuosi  ulkomaisten matkailijoiden määrän lisääminen 17 % => 20 %  matkailukeskusverkostojen kehittäminen: 8 toimivaa matkailukeskusverkostoa v. 2010

7 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi MATKAILUN KEHITTÄMISPANOSTUKSET KESKI-SUOMESSA 2005-2010: PainopistealueOsuus julkisesta rahoituksesta Matkailukeskusverkostojen kehittäminen60 % Maakunnalliset teemat20 % Muut kehittämistoimenpiteet10 % Uudet avaukset/ideat10 % Lisäksi: Yritysten investoinnit Julkiset investoinnit


Lataa ppt "KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2005-2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google