Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palaute 2010 Maisterivaiheen opinnot. ka. 3,7 1. Maisterivaiheen pedagogiset opinnot (35op) ovat vastanneet tarkoitustaan. %

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palaute 2010 Maisterivaiheen opinnot. ka. 3,7 1. Maisterivaiheen pedagogiset opinnot (35op) ovat vastanneet tarkoitustaan. %"— Esityksen transkriptio:

1 Palaute 2010 Maisterivaiheen opinnot

2 ka. 3,7 1. Maisterivaiheen pedagogiset opinnot (35op) ovat vastanneet tarkoitustaan. %

3 2. Maisterivaiheen pedagogisten opintojen vaatima työmäärä vastannut niistä saatavia opintopisteitä ka. 3,2 %

4 3. Minkä osalta hyvin ja minkä osalta huonosti? osan mielestä työmäärä ja opintopisteet vastaavat toisiaan opintopisteet saa ”helpommin” kasvatustieteen kursseista, siis harjoittelun työmäärä liian suuri valinnaisissa kursseissa työmäärät vaihtelevat liikaa ovatko poissaoloista tulevat lisätehtävät rangaistusmaisia? osassa opintopisteiltään pienissä kursseissa lähes isomman kurssin vastaava työmäärä tehtävien tekoon liian vähän aikaa liikaa luettavaa liian lyhyessä ajassa ja kaikille ei riitä kirjoja kurssien yhtäaikaisuus harjoittelun kanssa, voisiko jotain siirtää suoritettavaksi kandivaiheeseen?

5 4. Yleisarvosana tiedonkulusta ka. 3,1 %

6 5. Millaisia ongelmia tiedonkulussa on mahdollisesti ollut? pääsääntöisesti ok tiedotus parantunut kandivaiheesta, mutta kehitystä ja parannustyötä on jatkettava edelleen lisää sähköpostitiedotusta tapaamispaikat tietoon pelkän ajan lisäksi tiedotukseen täsmällisyyttä ja kohdentaminen oikeille kohteille saisiko norssi käyttää ennakkotiedotuksessa KASOPEn auskulistoja?

7 5. Millaisia ongelmia tiedonkulussa on mahdollisesti ollut? ennen harjoittelun alkamista perustiedot siitä mitä kuuluu mihinkin jaksoon, CHECKLIST Syventävä 1 tuntien pitoa tuntien seuraamista matemaattisten aineiden ryhmällä alkaa demokoulutus (pakollinen kaikille, jotka aikovat opettaa fysiikkaa tai kemiaa jossakin vaiheessa) valinnaiset opinnot, osa jo tammikuussa, mutta pääasiassa toukokuussa Syventävä 2 kurssin pito parin kanssa tuntien seuraamista matemaattisten aineiden ryhmällä jatkuu demokoulutus alakoulututustumiset erityisopetusvierailut Opetushallinnon luennot Erityispedagogiikan luennot

8 6. Kuinka aikataulut ovat toimineet? ka. 3,1 %

9 7. Millaisia ongelmia aikataulujen kanssa on mahdollisesti ollut? pedagogiset opinnot sotkevat pää- ja sivuaineopintoja –kandivaiheen 25 op vaatii lisäopintoja, joita on hankala sovittaa yhteen –sopimuksista huolimatta kurssit ovat edelleen kesken maisterivaiheen opintojen alkaessa –kieltenopiskelijoilla erityisen vaikeaa pitkän tauon aikana opit unohtuneet ja harjoittelun alku menee hukkaan monta liikkuvaa osaa, jotka kaikki pitää sovittaa yhteen voisiko ajoituksien miettimistä jatkaa edelleen?

10 10. Yleisarvosana harjoittelusta ka. 3,8 %

11 11. Mikä harjoittelun osalta toimi hyvin? Missä olisi parannettavaa? ohjaajat –palautteen rakenne: sekä positiivista että negatiivista –vastuu: anna vastuuta sekä tarvittaessa ohjausta, älä jätä yksin äläkä holhoa –kannusta opiskelijaa oman opettajuutensa löytämisessä äläkä muokkaa häntä omaksi kuvaksesi –yhtenäisemmät toimintatavat sekä aineryhmän että kaikkien ohjaajien välillä ei mennä sieltä missä aita on matalin tai korkeimman aidan kautta harjoittelujaksot –seurattavien tuntien suhteen tarkempi ohjeistus, osa seurasi vain 18 kun taas osa lähemmäs 30 tuntia käyttäytyminen tunneilla –ei näprätä häiritsevästi kännykkää, jauheta purkkaa tai pidetä omia palavereja –vastuuta opiskelijalle, ohjaavan opettajan ei tarvitse keskeyttää tunteja ja antaa omia neuvojaan, jos on pakko keskeyttää, mieti miten sen teet osa infoista turhia ohjaajien vaihtuminen on hyvä juttu, auttaa kehittämään eri puolia itsessä ja näkee erilaisia opetustyylejä, tätä lisää

12 12. Yleisarvosana kasvatustieteiden opinnoille ka. 2,5 %

13 13. Mikä kasvatustieteiden opintojen osalta toimi hyvin? Missä olisi parannettavaa? irrallisia käytännön opettajan työstä, lisää linkitystä käytäntöön opettajien sitoutuminen tai sen puute pitämäänsä kurssiin palautteen keruu ja sen huomioiminen hyödyllisintä keskustelu toisten opiskelijoiden kanssa opettajuuteen liittyvistä asioista kurssien lyhyt kesto vaikeuttaa sisäistämistä ja oppimista kursseilla saman asian toistoa, päällekkäisyyksien vähentämistä liikaa työtä opintopisteisiin nähden aineryhmien välinen tasa-arvo tutkimuskurssin hyöty opettajan työn kannalta? iltakuuteen kestävät luennot raskaita

14 14. Mikä on sujunut kuluneena keväänä erityisen hyvin pedagogisiin opintoihin liittyen? Mikä ansaitsee erityiskiitoksen tai mitkä asiat tulisi ehdottomasti pitää ennallaan? ohjaavat opettajat auskuryhmän yhteishenki pareittain pidettävä kurssi alakoulu- ja erityisoppilaitosvierailut, vaikkakin aikataulullisesti haastavia

15 15. Muuta kommentoitavaa? Tai jotain mitä emme huomanneet kysyä tai ottaa huomioon? kiitokset vakseille ja siivoajille palautteen keruu oppilailta?


Lataa ppt "Palaute 2010 Maisterivaiheen opinnot. ka. 3,7 1. Maisterivaiheen pedagogiset opinnot (35op) ovat vastanneet tarkoitustaan. %"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google