Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJuha-Pekka Palo Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
Raskaan liikenteen käyttäjäkokemukset valtatiellä 9
Emeliina Kortesniemi
2
Sisältö Tausta Kyselyn ja haastattelun tulokset Yhteenveto Lähteet
Turku – Akaa – Tampere Tampere – Jyväskylä Jyväskylä – Kuopio Kuopio – Joensuu - Niirala Yhteenveto Lähteet Emeliina Kortesniemi
3
Tausta
4
Tausta, kyselytutkimus
Levitettiin SKAL ry:n, Linja-autoliitto ry:n ja Rahtarit ry:n avulla Auki – Vastauksia yhteensä 25 kpl 23 kuorma-autoyrityksien & 2 linja-autoyrityksien edustajilta Tausta, kyselytutkimus
5
Tausta, haastattelututkimus
Haastateltiin yhteensä kolmea linja-auton kuljettajaa Onnibus.com: Jouni Kaasalainen, Tampereen Lead-kuljettaja Alpo Savolainen, Kuopion Lead-kuljettaja Edustavat myös muita alueen kuljettajia Savonlinja: Tomi Salo Tausta, haastattelututkimus
6
Tausta, kysely- ja haastattelututkimuskysymykset
Mikä yhteysvälissä on hyvää? Mitkä ovat mielestäsi yhteysvälin liikenteelliset ongelmakohdat? Mitkä ovat yhteysvälin tärkeimmät kehitystarpeet? Miten yhteysvälillä voitaisiin hyödyntää digitalisaatiota? Miten yhteysvälillä väylää tai muita alueen liikenneyhteyksiä kehittämällä voitaisiin vaikuttaa aluekehitykseen? Tausta, kysely- ja haastattelututkimuskysymykset
7
Kyselytutkimustulokset
8
Turku – Akaa – Tampere (Google Maps 2017)
9
Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
10
Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
11
Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
12
Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (5 vastausta): Muuttuvat nopeusrajoitukset (2) Digitaaliset ruuhkatiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (2) Aluekehitys (4 vastausta): Auran liittymien kehitys (1) Toimiva tieverkko ja julkisen liikenteen riittävä tarjonta (1) Väylän parantaminen (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
13
Tampere - Jyväskylä (Google Maps 2017)
14
Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
15
Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
16
Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
17
Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (3 vastausta): Digitaaliset ajokelitiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (2) Aluekehitys (4 vastausta): Tampereen ja Oriveden välinen osuus (3) Tien leventäminen (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
18
Jyväskylä – Kuopio (Google Maps 2017)
19
Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
20
Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
21
Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
22
Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (3 vastausta): Muuttuvat nopeusrajoitukset (1) Digitaaliset ajokelitiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (1) Aluekehitys (2 vastausta): Väylää parantamalla (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
23
Kuopio – Joensuu – Niirala (Google Maps 2017)
24
Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
Yhteysvälissä hyvää Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
25
Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
Ongelmakohdat Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
26
Tärkeimmät kehitystarpeet
Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
27
Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (2 vastausta): Sähköiset opastetaulut ja muuttuvat nopeusrajoitukset (1) Tiet tulisi ennen kehittämistä saada pidettyä peruskunnossa (1) Aluekehitys: Ei selkeitä vastauksia Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
28
Yhteenveto
29
Yhteenveto, Turku – Akaa - Tampere
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Ohituskaistojen vähyys Peurat Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Yhteenveto, Turku – Akaa - Tampere
30
Yhteenveto, Tampere - Jyväskylä
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Tampere - Orivesi Jämsän liikenneympyrä Ohituskaistojen vähyys Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Tampere – Orivesi väli Korpilahden liittymä Yhteenveto, Tampere - Jyväskylä
31
Yhteenveto, Jyväskylä - Kuopio
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Tien kapeus ja mutkaisuus Vaajakoskella liikenne usein ruuhkaista Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Talvihoidon parantaminen Tien uudelleen linjaus Yhteenveto, Jyväskylä - Kuopio
32
Kuopio – Joensuu – Niirala
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Riistavesi – Outokumpu välillä ongelmakohtia Tohmajärvi – Niirala väli Tärkeimpinä kehitystarpeina: Riistavesi – Joensuu väli Tien uudelleen linjaus Yhteenveto, Kuopio – Joensuu - Niirala
33
Kiitos!
34
Lähteet Google Maps. (2017). Reittiohjeet, internetsivu. Saatavissa (viitattu ): Kaasalainen J. (2017). Lead -kuljettaja, Onnibus.com, Tampere. Haastattelu Salo T. (2017). Linja-autonkuljettaja, Savonlinja Oy, Turku. Haastattelu Savolainen A. (2017). Lead -kuljettaja, Onnibus.com, Kuopio. Haastattelu
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.