Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Raskaan liikenteen käyttäjäkokemukset valtatiellä 9

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Raskaan liikenteen käyttäjäkokemukset valtatiellä 9"— Esityksen transkriptio:

1 Raskaan liikenteen käyttäjäkokemukset valtatiellä 9
Emeliina Kortesniemi

2 Sisältö Tausta Kyselyn ja haastattelun tulokset Yhteenveto Lähteet
Turku – Akaa – Tampere Tampere – Jyväskylä Jyväskylä – Kuopio Kuopio – Joensuu - Niirala Yhteenveto Lähteet Emeliina Kortesniemi

3 Tausta

4 Tausta, kyselytutkimus
Levitettiin SKAL ry:n, Linja-autoliitto ry:n ja Rahtarit ry:n avulla Auki – Vastauksia yhteensä 25 kpl 23 kuorma-autoyrityksien & 2 linja-autoyrityksien edustajilta Tausta, kyselytutkimus

5 Tausta, haastattelututkimus
Haastateltiin yhteensä kolmea linja-auton kuljettajaa Onnibus.com: Jouni Kaasalainen, Tampereen Lead-kuljettaja Alpo Savolainen, Kuopion Lead-kuljettaja Edustavat myös muita alueen kuljettajia Savonlinja: Tomi Salo Tausta, haastattelututkimus

6 Tausta, kysely- ja haastattelututkimuskysymykset
Mikä yhteysvälissä on hyvää? Mitkä ovat mielestäsi yhteysvälin liikenteelliset ongelmakohdat? Mitkä ovat yhteysvälin tärkeimmät kehitystarpeet? Miten yhteysvälillä voitaisiin hyödyntää digitalisaatiota? Miten yhteysvälillä väylää tai muita alueen liikenneyhteyksiä kehittämällä voitaisiin vaikuttaa aluekehitykseen? Tausta, kysely- ja haastattelututkimuskysymykset

7 Kyselytutkimustulokset

8 Turku – Akaa – Tampere (Google Maps 2017)

9 Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere

10 Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere

11 Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere

12 Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (5 vastausta): Muuttuvat nopeusrajoitukset (2) Digitaaliset ruuhkatiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (2) Aluekehitys (4 vastausta): Auran liittymien kehitys (1) Toimiva tieverkko ja julkisen liikenteen riittävä tarjonta (1) Väylän parantaminen (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Turku – Akaa - Tampere

13 Tampere - Jyväskylä (Google Maps 2017)

14 Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä

15 Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä

16 Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä

17 Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (3 vastausta): Digitaaliset ajokelitiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (2) Aluekehitys (4 vastausta): Tampereen ja Oriveden välinen osuus (3) Tien leventäminen (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Tampere – Jyväskylä

18 Jyväskylä – Kuopio (Google Maps 2017)

19 Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
Yhteysvälissä hyvää Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio

20 Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio
Ongelmakohdat Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio

21 Tärkeimmät kehitystarpeet
Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio

22 Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (3 vastausta): Muuttuvat nopeusrajoitukset (1) Digitaaliset ajokelitiedotteet (1) Ei syytä hyödyntää (1) Aluekehitys (2 vastausta): Väylää parantamalla (1) Kyselytutkimuksen tulokset, Jyväskylä – Kuopio

23 Kuopio – Joensuu – Niirala (Google Maps 2017)

24 Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
Yhteysvälissä hyvää Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala

25 Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala
Ongelmakohdat Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala

26 Tärkeimmät kehitystarpeet
Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala

27 Digitalisaatio ja aluekehitys
Digitalisaatio (2 vastausta): Sähköiset opastetaulut ja muuttuvat nopeusrajoitukset (1) Tiet tulisi ennen kehittämistä saada pidettyä peruskunnossa (1) Aluekehitys: Ei selkeitä vastauksia Kysely- ja haastattelututkimusten tulokset, Kuopio – Joensuu – Niirala

28 Yhteenveto

29 Yhteenveto, Turku – Akaa - Tampere
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Ohituskaistojen vähyys Peurat Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Yhteenveto, Turku – Akaa - Tampere

30 Yhteenveto, Tampere - Jyväskylä
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Tampere - Orivesi Jämsän liikenneympyrä Ohituskaistojen vähyys Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Tampere – Orivesi väli Korpilahden liittymä Yhteenveto, Tampere - Jyväskylä

31 Yhteenveto, Jyväskylä - Kuopio
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Tien kapeus ja mutkaisuus Vaajakoskella liikenne usein ruuhkaista Tärkeimpinä kehitystarpeina: Ohituskaistojen lisääminen Talvihoidon parantaminen Tien uudelleen linjaus Yhteenveto, Jyväskylä - Kuopio

32 Kuopio – Joensuu – Niirala
Liikenteellisinä ongelmakohtina erityisesti: Riistavesi – Outokumpu välillä ongelmakohtia Tohmajärvi – Niirala väli Tärkeimpinä kehitystarpeina: Riistavesi – Joensuu väli Tien uudelleen linjaus Yhteenveto, Kuopio – Joensuu - Niirala

33 Kiitos!

34 Lähteet Google Maps. (2017). Reittiohjeet, internetsivu. Saatavissa (viitattu ): Kaasalainen J. (2017). Lead -kuljettaja, Onnibus.com, Tampere. Haastattelu Salo T. (2017). Linja-autonkuljettaja, Savonlinja Oy, Turku. Haastattelu Savolainen A. (2017). Lead -kuljettaja, Onnibus.com, Kuopio. Haastattelu


Lataa ppt "Raskaan liikenteen käyttäjäkokemukset valtatiellä 9"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google