Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asiakastyytyväisyystutkimus 2015 AVAIN Asumisoikeus Oy

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asiakastyytyväisyystutkimus 2015 AVAIN Asumisoikeus Oy"— Esityksen transkriptio:

1 Asiakastyytyväisyystutkimus 2015 AVAIN Asumisoikeus Oy 6.6.2015
Pekka Vuorela Jonna Jantunen Helena Kultanen Tutkimuksen nimi

2 Yleistä tutkimuksesta
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää AVAIN Asumisoikeus Oy:n asumisoikeusasiakkaiden tyytyväisyyttä asuntoihin ja palveluihin sekä kartoittaa mahdollisia kehityskohteita ja tarpeita lisärakentamiselle Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina touko-kesäkuussa 2015. Kohderyhmän muodostivat AVAIN Asumisoikeus Oy:n omistamien asumisoikeusasuntojen asukkaat. Tutkimus perustuu vastaukseen vuodelta 2015, sekä samansuuruiseen seuranta-aineistoon vuosilta Tässä raportissa esitetään tutkimuksen päätulokset. Kaikki tutkimuksen tulokset esitetään yksityiskohtaisesti InnolinkWeb® -järjestelmässä. Tutkimuksen nimi

3 Tutkimuksen keskeisiä tuloksia
Yleistä tutkimuksesta Tutkimuksen keskeisiä tuloksia Vastaajien taustatiedot Tutkimuksen tulokset Johtopäätökset ja suositukset Tutkimuksen keskeisiä tuloksia Tutkimuksen nimi

4 Tutkimuksen keskeisiä tuloksia 1/3
8 prosenttia vastaajista on jo suositellut kokemustensa perusteella AVAIN Asumisoikeus Oy:tä tuttavilleen. Lisäksi yhteensä 88 prosenttia voisi suositella sitä joko lämpimästi tai tietyin edoin/varauksin. Kokonaissuosittelu on yhteensä 96% Sanapariarvioista AVAIN Asumisoikeus Oy nähtiin ennen kaikkea turvallisena, vastuuntuntoisena sekä tunnettuna. Vastaajat pitivät tärkeimpinä AVAIN Asumisoikeus Oy:n toimintaan liittyvinä tekijöinä asunnon sijaintia ja palveluiden saatavuutta, laadukkaita materiaaleja asunnossa sekä hyvää pohjaratkaisua. Parhaiten AVAIN Asumisoikeus Oy on onnistunut vastaamaan vastaajien odotuksiin viestintäkanavien käytössä, kuten extranet-sivujen, asukastilaisuuksien ja www-sivujen hyödyllisyyden suhteen. Eniten kehitettävää on vastaavasti asuntojen laadukkaiden materiaalien ja sauna- ja pesutilojen sekä asunnoista huolehtimisen osalta. Kuiluarvojen keskiarvo on viime vuoden tasolla. Myynnin ja markkinoinnin sekä yleisen toiminnan arviot ovat heikentyneet hieman samalla kun asuntojen ja kiinteistöjen, isännöintipalveluiden ja huollon sekä viestinnän arviot ovat parantuneet. Muutokset ovat kuitenkin pieniä. AVAIN Asumisoikeudelle annettu kokonaisarvosana on viime vuoden tapaan 3,9 asteikolla 1-5. Tutkimuksen nimi

5 Tutkimuksen keskeisiä tuloksia 2/3
Toiminnan 5 tärkeintä tekijää: Kuiluanalyysin 5 onnistuneinta tekijää: Kuiluanalyysin 5 heikoiten onnistunutta tekijää: Tutkimuksen nimi

6 Tutkimuksen keskeisiä tuloksia 3/3
Tyytyväisyyden kehitys: Tutkimuksen nimi

7 Vastaajien taustatiedot
Yleistä tutkimuksesta Tutkimuksen keskeisiä tuloksia Vastaajien taustatiedot Tutkimuksen tulokset Johtopäätökset ja suositukset Vastaajien taustatiedot Tutkimuksen nimi

8 Vastaajien taustatiedot
Tutkimuksen nimi

9 Vastaajien taustatiedot
Tutkimuksen nimi

10 Tutkimuksen tulokset Yleistä tutkimuksesta
Tutkimuksen keskeisiä tuloksia Vastaajien taustatiedot Tutkimuksen tulokset Johtopäätökset ja suositukset Tutkimuksen tulokset Tutkimuksen nimi

11 Tiedonsaanti nykyisestä asunnosta
Mitä kautta saitte tiedon nykyisestä asunnostanne? (alle 2 vuotta nykyisessä asunnossaan asuneet vastaajat) Muita tapoja mm. muutimme naapuritalosta / samasta talosta, poika / tytär hoiti asiaa, lehti, toimistolta, asunnonvaihto AVAIN Asumisoikeusasunnosta toiseen Tutkimuksen nimi

12 muutostyöt Tutkimuksen nimi
Mitä muutostöitä haluaisitte kodissanne toteuttaa? Mitä pitäisi tehdä? Kuvassa esitetty jakaumat kysymykseen vastanneiden osalta. 54 % ei valinnut mitään vaihtoehdoista (58 % vuonna 2014). Muita mm. parvekelasitus, kattomaalit, ikkunat, kosteatilaremontti, äänieritys yleinen pintaremontti Tutkimuksen nimi

13 avain asumisoikeus OY:n arviointi
Arvioikaa AVAIN Asumisoikeus Oy:tä seuraavien sanaparien kautta. Valitkaa mielikuvanne mukainen vaihtoehto. Asteikko: 1=kuvaa erittäin paljon, 2=kuvaa melko paljon, 3=kuvaa jonkin verran, 4= kuvaa erittäin paljon. Mitä pienempi keskiarvo, sitä positiivisempaan sanapariin mielikuvat painottuvat. Vertailu tutkimusajankohdan mukaan: Tutkimuksen nimi

14 Mielikuvien kehitys Tutkimuksen nimi
Arvioikaa AVAIN Asumisoikeus Oy:tä seuraavien sanaparien kautta. Valitkaa mielikuvanne mukainen vaihtoehto. Positiivisen arvion (1 tai 2) antaneiden osuus vastaajista – negatiivisen arvion (3 tai 4) antaneiden osuus. Tutkimuksen nimi

15 Erilaisten elämäntilanteiden huomioiminen
Kuinka hyvin seuraava väittämä kuvaa AVAIN Asumisoikeus Oy:tä asteikolla 1-5? ”AVAIN Asumisoikeus Oy tarjoaa eri kokoisia asuntoja eri elämäntilanteisiin.” Asteikko: 1 = ei kuvaa lainkaan … 5 = kuvaa erittäin hyvin Vertailu iän mukaan: Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

16 Lisärakentamisen tarpeellisuus
Kuinka tarpeellisena näette AVAIN Asumisoikeuden lisärakentamisen? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

17 Toiveet uudisrakentamiselle
Jos näkee lisärakentamisen tarpeellisena  Minkälaisia asuntoja haluaisitte AVAIN Asumisoikeus Oy:n rakennuttavan ja millaisille alueille? Pääkaupunkiseutu: Etelä-Suomi: Itä- ja Pohjois-Suomi: Keski-Suomi: Tutkimuksen nimi

18 Tärkeimmät asiat uudisrakentamisessa
Mitkä ovat teidän mielestänne kaksi tärkeintä asiaa, joihin AVAIN Asumisoikeuden tulisi painottaa uudisrakentamisessa? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

19 Tarpeisiin sopiva asunto
Millainen asunto olisi sopiva tarpeisiinne? Vertailu nykyisen asunnon koon mukaan: Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

20 Tarpeisiin sopiva asunto
Millainen asunto olisi sopiva tarpeisiinne? – asunnon koko (vastaajien ilmoittamien neliömetrien keskiarvot): Tutkimusajankohdan mukaan: Alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

21 Neliöiden jakautuminen
Mihin tilaan haluaisit pääpainoisesti sijoittaa nämä neliöt? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

22 lisätilatoiveet Tutkimuksen nimi
Jos voisitte valita, minkä seuraavista haluaisitte olevan valitsemassanne asunnossa? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

23 Yhteiset tilat Tutkimuksen nimi
Haluaisitteko, että asukkaiden käytössä olisi jokin seuraavista? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

24 Asunnonvaihtomahdollisuuden käyttäminen
Oletteko käyttäneet asunnonvaihtomahdollisuutta? Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

25 Asunnonvaihtomahdollisuuden tarpeellisuus
Koetteko koko Suomen laajuisen asunnonvaihtopörssin tarpeelliseksi? Vertailu alueen mukaan: Vertailu talouden bruttotulojen mukaan: Tutkimuksen nimi

26 Mieluisimmat tiedonsaantitavat
Valitkaa seuraavista kaksi mieluisinta tapaa saada tietoa Avain Asumisoikeus Oy:n palveluista. (alle 2 vuotta asuneet) Vertailu iän mukaan: Tutkimuksen nimi

27 Vaikutusmahdollisuudet
Miten tärkeäksi koette omat vaikutusmahdollisuutenne asteikolla 1-5? Kuinka Avain Asumisoikeus Oy on onnistunut? Asteikko: 1 = minulla ei ole lainkaan mahdollisuuksia vaikuttaa … 5 = minulla on erittäin hyvät mahdollisuudet vaikuttaa Kuiluanalyysi: Onnistuneet tekijät: kuilu -0,6 tai parempi Parantamisen varaa –tekijät: kuilu -0,7 - -1,0 Kriittiset tekijät: kuilu -1,1 tai heikompi. Tutkimuksen nimi

28 Vaikutusmahdollisuudet
Onnistuneet tekijät: kuilu -0,6 tai parempi Parantamisen varaa –tekijät: kuilu -0,7 - -1,0 Kriittiset tekijät: kuilu -1,1 tai heikompi. Tutkimusajankohdan mukaan: Alueen mukaan: Iän mukaan: Tutkimuksen nimi

29 Mihin asioihin haluaisitte ensisijaisesti vaikuttaa?
Tutkimuksen avointen kysymysten vastaukset on tiivistetty ns. sanapilveksi. Sanapilvi on samaan aikaan sekä visuaalinen että kvantitatiivinen esitystapa, joka havainnollistaa avointen vastausten keskeisen sisällön. Mitä kookkaampana sana tai vastaus esitettyyn kysymykseen näyttäytyy, sitä useammin kyseinen sana on esiintynyt vastauksissa. Sanapilvet on tuotettu käyttäen tarkoitukseen suunniteltua ohjelmaa. Tutkimuksen nimi

30 Miten vaikutusmahdollisuuksia voisi mielestänne parantaa?
Tutkimuksen avointen kysymysten vastaukset on tiivistetty ns. sanapilveksi. Sanapilvi on samaan aikaan sekä visuaalinen että kvantitatiivinen esitystapa, joka havainnollistaa avointen vastausten keskeisen sisällön. Mitä kookkaampana sana tai vastaus esitettyyn kysymykseen näyttäytyy, sitä useammin kyseinen sana on esiintynyt vastauksissa. Sanapilvet on tuotettu käyttäen tarkoitukseen suunniteltua ohjelmaa. Tutkimuksen nimi

31 Asumismuodon kehittäminen
Millä tavoin haluaisitte kehittää/parantaa asumismuotoanne? (asunnon hakumenettelyn, rahoituksen, palveluiden tms. osalta) Tutkimuksen nimi

32 suositteleminen Tutkimuksen nimi
Suosittelisitteko omien kokemustenne perusteella AVAIN Asumisoikeus Oy:tä tuttavillenne? 96,2 % 93,5 % 2013: 94,6 % Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

33 Toiminnan tekijöiden merkitys
Asteikko: 1 = ei merkitystä … 5 = erittäin tärkeä Toiminnan tekijöiden merkitys Tutkimuksen nimi

34 Toiminnan tekijöiden kuiluanalyysi
Mitä suurempi tekijän negatiivinen kuiluarvo on, sitä heikommin tekijässä ollaan onnistuttu. Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Toiminnan tekijöiden kuiluanalyysi Tutkimuksen nimi

35 Asiakastyytyväisyyden kehitys 1/2
Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Tutkimuksen nimi

36 Asiakastyytyväisyyden kehitys 2/2
Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Tutkimuksen nimi

37 Asiakastyytyväisyyden kehitys osa-alueittain
Asiakastyytyväisyyden kehitys kuiluarvojen osa-aluekeskiarvoina. Onnistuneet tekijät = kuilu -0,6 tai parempi Parantamisen varaa -tekijät: kuilu -0,7 - -1,0 Kriittiset tekijät: kuilu -1,1 tai heikompi Tutkimuksen nimi

38 Vertailu alueen mukaan
Mitä suurempi tekijän negatiivinen kuiluarvo on, sitä heikommin tekijässä ollaan onnistuttu. Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Vertailu alueen mukaan Tutkimuksen nimi

39 Vertailu bruttotulojen mukaan
Mitä suurempi tekijän negatiivinen kuiluarvo on, sitä heikommin tekijässä ollaan onnistuttu. Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Vertailu bruttotulojen mukaan Tutkimuksen nimi

40 Vertailu asumisen keston mukaan
Mitä suurempi tekijän negatiivinen kuiluarvo on, sitä heikommin tekijässä ollaan onnistuttu. Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Vertailu asumisen keston mukaan Tutkimuksen nimi

41 Vertailu rakennusvuoden mukaan
Mitä suurempi tekijän negatiivinen kuiluarvo on, sitä heikommin tekijässä ollaan onnistuttu. Onnistuneet tekijät: negatiivinen kuilu on alle 0,7 yksikköä tai kuilu on positiivinen. Parantamisen varaa -tekijät: negatiivinen kuilu on 0,7 – 1,0 yksikköä. Kriittiset tekijät: negatiivisen kuilun arvo on vähintään 1,1 yksikköä. Vertailu rakennusvuoden mukaan Tutkimuksen nimi

42 kokonaisarvosana Tutkimuksen nimi Vertailu alueen mukaan:
Asteikko: 1 = onnistunut erittäin huonosti … 5 = onnistunut erittäin hyvin Vertailu alueen mukaan: Tutkimuksen nimi

43 Johtopäätökset ja suositukset
Yleistä tutkimuksesta Tutkimuksen keskeisiä tuloksia Vastaajien taustatiedot Tutkimuksen tulokset Johtopäätökset ja suositukset Johtopäätökset ja suositukset Tutkimuksen nimi

44 Johtopäätökset ja suositukset
Asiakastyytyväisyys on pysynyt viime vuoden hyvällä tasolla tai jopa hieman parantunut suosittelu korkealla tasolla (96 % on jo suositellut tai voisi suositella asumismuotoa eteenpäin) ja parantunut vuodesta 2014 myös jo suositelleiden osuus on noussut selvästi – tilaa silti vielä kehittää AVAIN Asumisoikeus Oy:n brändimielikuva on korkealla tasolla turvallinen asumisvaihtoehto, vastuuntuntoinen ja tunnettu arviot asumisvaihtoehdon edullisuudesta ovat parantuneet selvästi myös vastuuntuntoisuuden arviot parantuneet. 56 % pitää lisärakentamista tarpeellisena. Huomiota toivotaan viime vuoden tapaan kiinnitettävän erityisesti asumiskustannuksiin, materiaalien laatuun sekä tilaratkaisuihin. Eniten kehitettävät osa-alueet, kuten asuntojen kunto, laadukkaat materiaalit ja sauna sekä pesutilat ovat olleet vuodesta toiseen kehittämisteinä. Näihin pitkän ajan suunnitelma, jotta tulokset eivät ala tippumaan. Kaksiot kiinnostavat yhä enemmän. Suurin osa yksiössä asuvista haluaisi muuttaa kaksioon. Monipuoliset viestintäkanavat eri kohderyhmille huomioitava. Ikäryhmittäin mieluisin viestintämuoto vaihteli suuresti. Asukastilaisuudet ja asukaskokoukset nähdään todella tärkeinä vaikuttamisen mahdollisuuksina. Lisäksi kyselyt ja aktiivinen yhteydenpito pidettiin tärkeänä. Tutkimuksen nimi

45 TIEDOSTA MENESTYS Tutkimuksen nimi


Lataa ppt "Asiakastyytyväisyystutkimus 2015 AVAIN Asumisoikeus Oy"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google