Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KEHITTÄJÄASIAKASTOIMINTA

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KEHITTÄJÄASIAKASTOIMINTA"— Esityksen transkriptio:

1 KEHITTÄJÄASIAKASTOIMINTA
Kaste-hankkeiden loppuseminaari , Oulu Kehittäjäasiakas Veikko Veijo Kehittämispäällikkö Asta Niskala

2 TAVOITTEET TIEDON TUOTTAMINEN PALVELUTARPEISTA, PALVELUJEN SAATAVUUDESTA, TOIMIVUUDESTA JA VAIKUTTAVUUDESTA TOTEUTUS PALVELUJEN KÄYTTÄJIEN JA TYÖNTEKIJÖIDEN SEKÄ JOHDON AVOIMET KOHTAAMISET SUUNNITTELUSSA JA KEHITTÄMISTYÖSSÄ ASIAKKAIDEN JA POTILAIDEN VOIMAANTUMINEN SUHTEESSA PALVELUJÄRJESTELMÄÄN SEKÄ OMASSA ELÄMÄSSÄÄN

3 KEHITTÄJÄKAHVILAPROSESSI
NYKYTILAN ARVIOINTI TULEVAISUUDEN TARPEET IDEARIIHI KOOTAAN ESITYKSET UUDISTETAAN PALVELUPROSESSEJA ESITYSTEN POHJLTA I KAHVILA Nykyisen palvelujärjestelmän hyvin toimivat ja kehittämistä kaipaavat tuen muodot LEARNING CAFE II KAHVILA Tulevaisuuden palvelutarpeet TULEVAISUUDEN MUISTELU III KAHVILA Innovointia: uudet tukemisen tavat ja muodot IDEARIIHI IV KAHVILA Uuden yhteistyökulttuurin vakiinnuttaminen SOPIMUSNEUVOTTELU VARMISTETAAN, että asiakkaiden ja työntekijöiden näkökulmat näkyvät TOTEUTUKSESSA ARVIOINTI

4 KEHITTÄJÄASIAKKUUDEN KULMAKIVET
LUOTTAMUKSELLISUUS SALASSAPITO EETTISESTI KESTÄVÄ YHTEISTYÖ ROHKEUS AVOIMUUS EPÄVARMUUDEN SIETÄMINEN SINNIKKYYS

5 KEHITTÄJÄFOORUMIRAKENNE
I FOORUMI TULEVAISUUSVERSTAS V FOORUMI SOSIAALIHUOLTOLAIN KUULEMISTILAISUUS 30.5.– XIII OSALLISUUSSEMINAARI TOIMINTAMALLI TULEVAISUUDEN SOTESSA XIV FOORUMI LUOTTAMUSHENKILÖIDEN, TYÖNTEKIJÄN JA JOHDON PANEELI ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISESTA MERKITYSESTÄ KUNTIEN KEHITTÄMISTYÖHÖN

6 KEHITTÄJÄFOORUMI 23.9.2010 TULEVAISUUSVERSTAS / RYHMÄ 1
Mitä on tapahtunut syksyyn 2011 mennessä, kun kehittäjäasiakkaat ovat toimineet vuoden ajan? Asiakkaan ja palvelun tarjoajalle yhteinen kieli Jos edes yksi näistä toteutuu, niin on tapahtunut paljon. Jos näistä toteutuu 10 % on todella hienoa. Jos 5 % toteutuu, on saatu todella paljon aikaan. Tämä asiakaskehittäjätoiminta on muuttunut luontevaksi osaksi kuntien kehittämistyötä Olisi tiedossa konkreettisia kehittämistuloksia, joissa kehittäjäasiakas olisi mukana Saamme lukea sanomalehdistä asiakaskehittäjätoiminnan laajenemisesta Kasvatettu tässä ryhmässä ryhmähenkeä Osataan toimia osana laajaa verkostoa. Ei vain odoteta, että palveluiden tuottajat verkostoituvat, vaan kehittäjäasiakastoiminta on itse verkostoitunut Seminaareissa olisi asiakaskehittäjän puheenvuoro mukana. Kehittäjäasiakkaat neuvovat toisia asiakkaita verkossa Kansalaiskahvila – kehittäjäasiakkaat pitäisivät sitä. Ja kehittäjäasiakkaat olisivat mukana oppilaitosyhteistyössä/opetuksessa opettamassa. Tämä toiminta olisi vakiinnuttanut paikkansa ja toimintansa. Asiakaspalvelun työntekijät ovat alkaneet hymyillä asiakkaille.

7 KIITOS! LISÄÄ TIETOA VIDEO
VIDEO


Lataa ppt "KEHITTÄJÄASIAKASTOIMINTA"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google