Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asiakas- ja potilastieto yhteiseen käyttöön

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asiakas- ja potilastieto yhteiseen käyttöön"— Esityksen transkriptio:

1 Asiakas- ja potilastieto yhteiseen käyttöön
ICT-työryhmä

2 Satakunnan järjestelmätilanne
Kahdeksan eri organisaatiota, joissa jokaisessa erilliset tietokantansa: Effica Satakunnan sairaanhoitopiiri Porin perusturva Rauman kaupunki, sosiaali- ja terveysvirasto Pohjois-Satakunnan th ky (PoSa) Euran terveyskeskus Pegasos Keski-Satakunnan th ky Säkylän kunta Huittisten terveyskeskus Terveydenhuolto ja sosiaalitoimi eri kannoissa

3 Satasote ICT-työryhmä
Työryhmä on punninnut eri vaihtoehtoja ja ehdottaa järjestelmien yhdistämistä yhteiseksi Effica-kannaksi, kuten on tehty monissa sairaanhoitopiireissä Asiaa on käsitelty useassa kokouksessa, ja työryhmän kanta on yksimielinen Soteorganisaatiolla ei voi olla jatkossa useita eri potilasjärjestelmiä Kansallinen järjestelmä Kanta.fi ei ole käyttökelpoinen vaihtoehto Yhteinen kanta mahdollistaa yhteisen raportoinnin ja tiedolla johtamisen

4 Suositus etenemismalliksi
1. Yhdistetään ensin Efficat 2018 2. Yhdistetään Pegasokset 2019 3. Yhdistetään sosiaalitoimen järjestelmät 2019

5 Tavoite tulevaisuudessa
Jotta pääsemme tulevaisuuden järjestelmään, on ensin tehtävä kantojen yhdistäminen Yhdistetty kanta on helpompi siirtää uuteen järjestelmään Nykyjärjestelmän elinkaari on kuitenkin viisi vuotta tai yli, vaikka uuden järjestelmän hankinta aloitettaisiin heti


Lataa ppt "Asiakas- ja potilastieto yhteiseen käyttöön"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google