Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

WhatsApp merger case Niklas Katila, 365169.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "WhatsApp merger case Niklas Katila, 365169."— Esityksen transkriptio:

1 WhatsApp merger case Niklas Katila,

2 Taustaa Brian Acton ja Jan Koum (ex-Yahoo työntekijöitä)
Acton haki Facebookille töihin  ei saanut työpaikkaa Perustettu 2009  Yksinkertaisuus & vapaus mainoksista Alkuun maksullinen sovellus AppStoressa (iOS) ja vuosimaksullinen Androidissa  Nykyään luovuttu vuosimaksusta

3 Aktiiviset käyttäjät (kk) 2013-2017
Nopea kasvu 4 vuodessa 6- kertainen käyttäjämäärä Yli 1 mrd aktiivista käyttäjää 180 maassa Lähde: statista.com

4 Yrityskauppa Facebook osti WhatsAppin 2014 Kauppahinta: 22mrd$
2014 liikevaihto 6kk 16milj.$  Valtavat tulevaisuuden odotukset EU komission näkemys yrityskaupasta ”Consumer communication services” Facebook messenger & WhatsApp  ”wide choice of alternatives” ”Social networking services” Markkinamäärityksestä huolimatta etäisiä kilpailijoita ”Online advertising services” Muut toimijat voivat jatkaa, ”no exclusive control”

5 Merger case 2014 yrityskaupan yhteydessä vakuutettiin, että automaattinen käyttäjätietojenvaihto ohjelmien välillä ei ole mahdollista. ”Yksityisyyden suoja tärkeimpiä tavoitteita” 2016: Yksityisyysasetusten päivitys  puhelinnumeron jakaminen Facebookin käyttöön Puhelinnumeron vertaaminen yhtiöihin joiden kanssa käyttäjä tekemisissä  kohdistettu mainonta

6 Merger case Commissioner Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: "Companies are obliged to give the Commission accurate information during merger investigations. They must take this obligation seriously. Our timely and effective review of mergers depends on the accuracy of the information provided by the companies involved. In this specific case, the Commission's preliminary view is that Facebook gave us incorrect or misleading information during the investigation into its acquisition of WhatsApp. Facebook now has the opportunity to respond." Komisson lausunto joulukuu 2016: Harhaanjohtavaa informaatiota komissiolle yrityskauppojen yhteydessä 2014  Incorrect or misleading information Facebook puolustus: ”to offer better friend suggestions and more relevant ads” Välttämätöntä antaa oikeat tiedot Komissiolle  oikea tulkinta

7 Merger case Tammikuu 2017 aikaa esittää vastaus Komissiolle
 Mahdollisuus sakkoon 1% Facebookin liikevaihdosta, Article 14(1) EU Merger regulation mukaan. (1% 2016: 276 milj.$) Ei vaikutusta 2014 yrityskaupan aikaiseen päätökseen  ei ratkaiseva tekijä Facebookin vastausta Komissiolle ei vielä julkistettu Oma mielipide: selvä rikkomus Harhaanjohtavaa tietoa yrityskaupan aikana Kohdistettuun mainontaan käytettävän datan suuri kasvu  Taloudellinen hyöty

8 Lähteet Appadvice: so-how-will-it-make-money EU komission lehdistötiedoite : _en.htm Facebook logo: Facebook revenue: revenue-and-net-income/ Statista.com, Aktiiviset käyttäjät kaavio ( users/) Success story. WhatsApp logo. icon-vector.png


Lataa ppt "WhatsApp merger case Niklas Katila, 365169."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google