Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMaija-Liisa Salonen Muutettu yli 6 vuotta sitten
2
Veera Aaltonen, Roosa Arima, Elina Estola, Tero Kiikeri
Wine Time Veera Aaltonen, Roosa Arima, Elina Estola, Tero Kiikeri
3
Liikeidea Viinibaari Henkilökohtainen palvelu
viinitarjonta, tapas-buffet Henkilökohtainen palvelu tunnelma, asiantuntevuus, live-muusikot Kallio, Helsinki 25 asiakaspaikkaa, sisustus 30-40 vuotiaille laatua arvostaville korkeasti koulutetuille naisille
4
Lähtökohtatilanne Lukukauden pääteema yrittäjyys ja yritystoiminta
Yritysten ideointi ja niihin tutustuminen Roosan ja Elinan selvä visio fiinistä ja tunnelmallisesta viinibaarista Tiimin monipuolinen osaaminen ja asiakaspalvelukokemus Pohdinta: mitä, kenelle, miksi, millä imagolla ?
5
Juridiikka Osakeyhtiö Wine Time Oy Toiminimi Wine Time
Yrityksen luvat: toimitila, elintarvikehuoneisto, hygienia ja- anniskelupassi, anniskelulupa, neljännesvuosi-ilmoitus, terassilupa, musiikki ja videot
6
Toimintaympäristö ja sen kehitysnäkymät
Palvelualojen yritys 2016 nousi 4% vuotta aiemmasta, nousu 3% viime vuonna Drinkki ja olutbaari -alan yritys Nousussa viimeiset viisi vuotta 1% edellisvuodesta Kysyntä Sijainti kohderyhmälle sopiva ja helposti saavutettava Kallio, asukasta joista yksinasuvia Viinin arkipäiväistyminen (millenium- sukupolvi) Markkinat ja kilpailijat Määrällisesti potentiaalisin asiakaskunta ja suurimmat markkinat Helsingissä Kilpailijoita Helsingissä, mutta ei niinkään Kalliossa
7
Visio, missio, päätavoitteet
Visiona vahva brändi Helsinkiin Missiona suosittu viinibaari Tavoitteena viinikulttuurin kehittäminen Suomessa Arvoina aito kiinnostus viineihin ja henkilökohtainen asiakaspalvelu
8
Markkinointisuunnitelma
Viikon viini Live-esitykset Viini- ja ruokalehdet Ruokablogit Sosiaalinen media Viininmaisteluillat sekä viinikurssit
9
Tuotantosuunnitelma Viiniasiantuntijan rooli perustajien lisäksi
Työpäivät Viinien maahantuoja Winestate Oy Elintarvikkeet ja päivittäistavarat Heinon tukku Oy Asiakkaan ostotapahtuma Katseen vangitseva sisustus ja viinivalikoima
10
Henkilöstösuunnitelma
Veera Aaltonen, toimitusjohtaja Viinibaarin hallinnointi, asiakassuhteet Roosa Arima, henkilöstöpäällikkö Palkanmaksu, työvuorojen suunnittelu Elina Estola, myynti- ja markkinointijohtaja Markkinointi, sosiaalinen media, tuotteiden brändäys ja tarjouspyyntöjen laadinta Tero Kiikeri, tuotekehitysjohtaja Asiakaspalautteen kerääminen, tuotteiden kehittäminen, yhteistyökumppanit
11
Ulkoistettu kirjanpitäjä
Viiniasiantuntija Viinien valikointi ja tilaus, toimii asiantuntijana Ulkoistettu kirjanpitäjä Huolehtii viikko-, kuukausi- ja vuositasolla Henkilöstön kehittäminen viiniasiantuntijan avustuksella, jokaisella kuitenkin oma vastuu osaamisesta Työmotivaation lähteitä mielenkiinto viinejä kohtaan, työilmapiiri ja virkistyspäivät
12
Taloussuunnitelma Rahoituksen tarve 100 000 €
€ omaa pääomaa € lainaa Investoinnit € Avoinna ma-la, myyntipäiviä siis 300 kpl Päivämyyntitarve 1810 € eli noin 61 asiakasta Myyntikate 60 % Myyntiä, asiakasmääriä sekä ennusteiden toteutumista seurataan viikko-, kuukausi- ja vuositasolla Vuosittainen kasvu oletettavissa laskelmien ja toimialan positiivisten kehitysnäkymien pohjalta
13
Riskien analysointi Vahinkoriskejä Henkilöstöriskejä Rahoitusriskejä
Tulipalo, varkaus, sabotaasi Toimitilan koneiden ja laitteiden toimivuus (Tietovuodot) Henkilöstöriskejä Lakko Työturvallisuus Sairastuminen Rahoitusriskejä Ei starttirahaa Rahoituksen hinnan nousu vuokra jne. Teknisiä riskejä Suunnitteluun ja tuotantoon liittyvät asiat Taloudellisia riskejä Kannattavuus
14
What time is it? WINE TIME!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.