Webkameralla toteutettu reaaliaikainen 3d- liikkeenseurantasovellus Tapio Vierros Antti Virta Väliraportti
Sisältö Mitä on tehty Arkkitehtuuri Demo Mitä puuttuu
Mitä on tehty? C++ Kirjasto o Dokumentoitu o Säikeistetty ja thread-safe o Erilaisia käyttötapoja o Sisältää hieman ylimääräistäkin / siivoamiselle on tarvetta o Hyvin aikataulussa
Mitä on tehty? (2) Esimerkkiohjelmia o Lukuisia pieniä testiohjelmia o Tärkein "tracker" Projisoi virtuaalisen mallin kuvasta löytämänsä referenssikappaleen päälle Kertoo sijainnin ja asennon o Tarvitsevat siivoamista, mutta hyvässä vaiheessa
Mitä on tehty? (3) Referenssikappale o Kokeiltu erilaisia vaihtoehtoja Sekä virtuaali että fyysisiä prototyyppejä o Oli hieman myöhässä, nyt hyvässä mallissa
Mitä on tehty? (4) Simppeli Python-moduuli o Ei täydellinen wrapperi o Oma karsittu API Blenderiä varten
Mitä on tehty? (5) Tutkiminen & algoritmit o Kokeiltu useita algoritmeja o Voittamassa värien kynnystys ja POSIT o Nopeuden/viiveiden kanssa ei näyttäisi olevan ongelmia jos tietokone on kohtuullisen vikkelä o GPU: Osa algoritmeista valmiina Liian yksinkertaisia: datasiirto pullonkaulaksi
Arkkitehtuuri WebcamListener - kuuntelee uusia frameja ja laittaa eteenpäin MotionTracker - rajapinta erilaisille toteutuksille ColorCrossTracker - toteutus referenssikappaleellemme Webcam - hakee kuvia kamerasta Käyttäjä joko hakee tietoa suoraan ColorCrossTrackerilta tai toteuttaa oman luokan joka perii MotionListener-abstraktin luokan
Demo
Mitä puuttuu? Blender-liitännäinen Liikkeenseurannan hienovirittäminen Dokumentoinnin laajentaminen Koodin, erityisesti esimerkkien, siivoaminen / viimeistely