3D –animaatio ja simulaatio Morphing, animation. Morphing

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Luku 2 Luusto on sisäinen tukirankamme.
Advertisements

Näe metsäteollisuus uusin silmin Lokakuu Metsäteollisuudessa riittää monipuolisesti töitä •Metsäteollisuus on Suomen toiseksi merkittävin vientiala.
QR-koodit opetuksessa Havainnollisuutta ja konkretiaa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valintojen toteuttamisen sääntöjä
Lankapuhelin Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta.
Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta
Wikispaces kouluttajan wikityökaluna Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Modernismi ja 1800-luvun vaihteessa ensimmäisestä maailmansodasta jääneen epävarmuuden vuoksi alettiin etsiä uusia sanoja, muotoja ja kuvia maailmasta.
helenarimalimankkaankoulu2012
Animaation tekeminen:
Erja Vihervaara Piirikouluttaja
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Romantiikan aikakausi
Yhteisöllinen oppiminen ja virtuaalinen peliympäristö: NoviCraft
VoIP-Puhelin • Voice over IP • Tutkittiin jo 1970-luvun lopulla • Ongelmana liian heikko suorituskyky • Innostus heräsi uudelleen luvulla, jolloin.
Luu ja rusto kappale 2. kirjasta
Kemia 1ov sosiaali- – ja terveysala
Photoshop Cs5 tuttorial. HDR  HDR (tulee englanninkielistä sanoista High Dynamic Range) tarkoittaa kuvantamista, missä kuvaa käsitellään muodossa, jossa.
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
Ohje PowerPoint esityksen tekoon
Keuhkot ja hengitys Mankkaan koulu Helena Rimali -
Verkkosivut opettajan apuna
Simpukat, kotilot ja mustekalat
Fysiikkamoottorit Michael Sundqvist TV10S1M3. Mikä on fysiikkamoottori? O Simuloi oikean maailman fysikaalisia ilmiöitä O Tärkeimmät simuloinnit rigid.
Wikispaces kouluttajan wikityökaluna Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
KEMIA lisämateriaalit
Anna Abreusta tietoa! Anna Eira Margarida Mourao de Melo e Abreu on syntynyt 7.helmikuuta 1990 Vantaalla mutta hän on myös asunut pienenä Portugalissa.
GPS Global Positioning System. Mikä GPS on? Yhdysvaltain puolustusministeriön kehittämä ja rahoittama satelliittipaikannusjärjestelmä sekä sotilas- että.
Kohtaava Kohtaaminen (vertaisuus) Käytännöllisyys Motivaatio & Innostus Viihtyvyys Oppiminen.
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
3D grafiikka ja animaatio
Varmuuskopiointi Valtteri, Simo My-tlpt09e Varmuuskopiointi Varmuuskopioinnilla yleensä tarkoitetaan tapahtumaa, jossa jokin tärkeä tieto kopioidaan.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Kappale 2 Luuston tehtävät 1. tukee suojaa.
Antti Kurkinen1 Langattomat verkot Antti Kurkinen2 Eri tekniikoita langattomiin verkkoihin Wimax-verkko 3G-verkko.
Toimintakyvyn arviointi
TassuAnimaatio luento 101 Tik Animaatio ja mallintaminen 10.luento: AI in motion, ALife, sound effects, real-time & interactive.
Luominen. 1 Moos 1-2: 1-4 ja 1 Moos 2:4-25 Kaksi luomiskertomusta - tutkijat: Mooseksen kirjan kirjoittaja otti mukaan kaksi eri- ikäistä kertomusta.
Suse Linux Klaus Ovaskainen, TI12. Historia  S.u.S.E --> Software- und System-Entwicklung  Saksalainen lokalisointi Slackwaresta  > S.u.S.E Linux.
GPS Global Positioning System. Mikä GPS on? Yhdysvaltain puolustusministeriön kehittämä ja rahoittama satelliittipaikannusjärjestelmä sekä sotilas- että.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Kaakkois-Aasialainen
Rautaa rajalle! Rautapalomuurit verkon reunalla
3D-ohjelmat _graphics_software Kurssilla käytetään 3ds Maxia Ala hyvin laaja ja monipuolinen Huipputeknologiaa.
1 3D –grafiikka ja animaatio Lehtiä, videoita ja tenttikysymys alueita Harri Airaksinen;
Adobe After Effects Sauli Lehtovaara Esitelmän rakenne: 1. osa –Mikä se on? Mitä sillä tehdään? –Ohjelman käyttö ja käyttöliittymä –Mitä tiedostoja.
ARGENTINA: ¿Es diferente? Miguel López.
Proteiinien tehtävät elimistössä
Mikroskoopin keksiminen ja mikroskooppityypit
Miten abstraktin ilmiön kuvaaminen animaation avulla vaikuttaa fysiikan oppimiseen alakoulussa? Kandidaatin tutkielma.
Tekijä: Katri Oikarainen
LUUSTO.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Metropolis - innovaatioviikko järjestetään Metropolia Ammattikorkeakoulussa nyt neljättä kertaa. Innovaatioprojektia.
"Toki nänni näyttää rumalta, mutta maistuu hyvälle!"
FV14A4200-LUA Russia Today Pekka Hartikka Самовар.
3D –animaatio ja simulaatio Teksturointi. UV-mapping Maxissa nimitetään UVW-mapping 3D mallin muuttaminen 2D-muotoon.
SUOMENHEVONEN Sofia Muittari 8D.
3D –animaatio ja simulaatio Web 3D, tenttivinkit.
Projektisuunnitelma Juuso Lehtonen, Ossi Valtonen.
3D-grafiikka Animaatio, Kankaat.
3D-grafiikka Luut, Fysiikkamoottorit.
3D-grafiikka Animaatio.
Pharmanex® Bone Formula
ARCH-Linux Juuso Lähdekorpi TI15STIVE
Liikutaan Kpl 29.
Liikutaan.
3D-grafiikka Morphing, scriptit.
Joonas Vuorela ja Mika Tenokoski
Esityksen transkriptio:

3D –animaatio ja simulaatio Morphing, animation

Morphing ube.com/watch?v=nice6NYb_WAhttp://en.wikipedia.org/wiki/Morph_target_animationhttp:// ube.com/watch?v=nice6NYb_WAhttp:// h?v=9aO3J20W3Qs Malli muuttaa muotoaan kohteen mukaan Luodaan eri versioita samasta mallista Muutetaan mallin muota ajan mukaan Eri morph-tiloja voidaan yhdistellä ns. ”miksata” Käytetään esim. Ilmeissä, joisa tarvitaan paljon kontrollia pisteiden sijaintiin Luilla ei mahdollista

Luut, Bones animation Toimivat luina, kuten ”ihmisellä” Liikuttamalla luita liikutetaan tiettyä osaa mallista (tiettyjä pisteitä) Luu voi vaikuttaa tietyllä voimakkuudella tiettyihin pisteisiin Luiden animointi saa mallin liikumaan

Rigging Luiden paikalleen asettelua Luiden hierarkiarakenne Sääntöjen luominen luustolle – Miten luut kääntyvät – Siirtyvät – Skaalautuvat FK vai IK

Animaatio FK = Forward Kinematics – d_kinematic_animation IK = Inverse Kinematics – e_kinematics e_kinematics 2/Principles-of-traditional-animation- aplied-to-3D-computer-animation 2/Principles-of-traditional-animation- aplied-to-3D-computer-animation