Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari 6.11.2014 Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Alustus esteettömyyspaneeliin Laura Turkki World Usability Day 2009.
Advertisements

Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
2/2009 Ajankohtaista CIMOsta Kv-kevättapaaminen Tampereella 25.4.
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
Urheilutoimitus ja -seurat
– uusia haasteita lapselle ja päiväkodille
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
EUROOPAN MAISEMIA EUROOPAN LUONTO 8LK.
Uutinen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Miten myydä juttu profaaniin lehteen?
TIEDONHAUN PERUSTEET JA KIRJASTON PALVELUITA. Sisällöt  Aiheen ja tiedonlähteen valinta  Haku- ja asiasanat  Tiedonhaun perustekniikka  Kirjastoverkon.
REALXTEND-YMPÄRISTÖ Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen.
EXtensible Markup Language
Verkostot ovat mahdollisuus (Kulmala)
Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori.
Osallistuminen palkitsee Miia Äkkinen Vaasan kesäyliopisto.
Matematiikan oppiminen.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
KAM-JURIDINEN YHTEISTYÖ Pekka Heikkinen.
S Tiedonsiirto ja yhteyskäytännöt tietoliikenteen perusasioita top-down -lähestymistapa ohjelmistotekniikan näkökulma tavoitteena toimivat sovellukset.
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
VAPAAEHTOISTOIMINNAN LAATU JA TUKIRAKENNE Valtakunnallinen asiantuntijaseminaari ja neuvottelupäivä Keski-Suomen Museo, OHJELMA 9.30 – Ilmoittautuminen.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
Prototyöskentely ja ideoiden kehittäminen
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Tuetun oppisopimuskoulutuksen kehittäminen –hanke nykytila ja tulevat toimet Ulla Poutiainen
Miten Kouvolan seutu selviytyy? janne a. Panostukset korkea-asteen koulutukseen Lähde: worldmapper.org © Copyright SASI Group (University of Sheffield)
Ääni toimitukselle Toimituskyselyt kehitysideoiden kartoittajana TOIMI-hanke, päätösseminaari Aurora Airaskorpi Projektitutkija, Media Concepts.
Häiriöt kehitysmahdollisuutena
Mitä TOIMIsta voi oppia? TOIMI-hanke, päätösseminaari Tutkimuspäällikkö Merja Helle Media Concepts Research Group, Aalto ARTS.
THL:n sairastastavuusindeksi JulkICTLab Tietojohtamisen karttapalvelun pilotointi Helsinki THL / Timo Koskela1.
Marko Autio Kasvatustyön pastori Espoon seurakuntayhtymä RUUHKASUOMEN RIPPIKOULUTILASTO T.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – kirjastojen tarjontaa yrittäjille.
Tutorkoulutukset Mikä Aaltonaut? Aalto-yliopiston upouusi kanditason sivuaineohjelma, joka opettaa poikkitieteellistä tuotekehitystä. Poikkitieteellinen.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
 Valokuvauksen teknologia ja työnkulku  Markus Saarinen   Ohjaaja yliopettaja Erkki Aalto  36 sivua + 1 liite  Avainsanat ”valokuvaus,
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Mitä yhdyskunta- ja kaupunkisuunnittelu on?
Maj-Lis Aaltonen MI Tietorakenteet Oy tietojärjestelmien suunnittelu, toteutus ja käyttöönotto ETM, informaatikko, toimitusjohtaja MATRI-yhteistyössä vuodesta.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Jakso 2 Tehdään politiikkaa.
Uutinen Äskettäin tapahtunutta asiaa koskeva tieto tai selostus.
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
’POHTIVA KIRJOITELMA’
Median ja mainonnan etiikka
MEDIAA TUTKIMASSA.
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
Tekstin moniäänisyys tutkittavana
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Esityksen transkriptio:

Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi Media Concepts Research Group, Aalto ARTS mediaconceptsrg.net

Sisältö pala palalta

Kaleva ja Etelä-Suomen Sanomat

Mallilukijat

Kenen ääni kuuluu?

Paikallinen vs. valtakunnallinen

Pienet vs. isot jutut

Tekniikan Maailma

Millainen on lehden rakenne? Mistä näkökulmasta jutut on kirjoitettu? Asiantuntijan vai käyttäjän? Kenelle jutut on suunnattu, mikä on mallilukijan tiedon taso? Minkälaisia juttutyypit ovat?

Miten tehdä erikoislehdestä saumaton kokonaisuus?

Asiantuntijamedia vs. käyttäjänäkökulma