|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ENA 11 Essay Feedback. Spelling change chance choice countries ideologies whatever cannot thought through taught though/ although choice let’s chasing.
Advertisements

S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 15 – Andreas Strandman Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Esimerkkiratkaisu: DJIA 1987.
TIETOTEKNIIKAN HÖYDYNTÄMISEN ESTEETTÖMYYS HENRY HAGLUND HAGLUND NETWORKS OY VSTKY SEMINAARIPÄIVÄ TURKU __________________________________________________.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ympäristöväittämien käyttö tuotteiden myynninedistämisessä Johtaja Anja Peltonen Kuluttajavirasto Ympäristöseminaari Kuluttajavirasto.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
SYKE projekti. Missä mennään? Partnership agreementit roikkuvat vielä Raportointi loppusuoralla, jotain puuttuu vielä Palkkaukset ja suunnittelu.
Systeemityö 2 Vesiputousmalli Teppo Räisänen, Principal Lecturer
1 Finnish Science in International Comparison: A Bibliometric Analysis Annamaija Lehvo & Anu Nuutinen Academy of Finland.
Tietokannat -kurssi KSAO, Datanomit, käytön tuki kevät 2015 Lauri Tapola.
Suomen tieteellisen kirjastoseuran Kirjastosihteerien työryhmä järjestää Asiakaspalvelupäivä - teemana muutos Helsinki, Projektipäällikkö Kristina.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Tietoisku: Eurooppalainen ekosysteemiarvio (WG MAES – Mapping and assessment of ecosystems and their services ) Petteri Vihervaara, SYKE/ LK, Helsinki.
Standardisointi Mikko Huuskonen, OTT, dos Neuvotteleva virkamies, TEM.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Comenius-yhteistyöhanke Comenius-yhteistyöhanke
ENG Masters, part 2, Citing
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Ohjelmistotekniikka Vaatimustenhallinta Kevät 2002 Päivi Ovaska LTKK/Tite.
Esityksen nimi Esityksen pitäjä / organisaatio tilaisuus, päivämäärä TFEIP 12 May 2015 Use of Point Source Data in the Emission Inventory Example Finland.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
IEA DSM Task XVI ESCO Project Register Pertti Koski.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Kuormanvarmistus maantie-, meri-, rautatie- ja ilmakuljetuksissa CARING is partially financed by the Leonardo da Vinci programme of the European Union.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
GEN4FIN - SAFIR 2010 GEN4FIN toimii SAFIR2010 kyljessä, tavoitteet osin lomittain ja päällekkäin. Gen4:ssä uusien konseptien tutkimus on nyt "R&D-vaiheessa"
Suomen Akatemian avoimen tieteen linjaukset
Biohajoavat istukkeet
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Can I Buy Renova Cream Online
Erasmus+ Sport 265 milj € WELCOME TO ERASMUS+
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
What is Direct Carrier Billing?
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessätekemistä yli rajojen
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
Markkinaoikeuden ratkomistilanne
UNIVERSITY EXAM L4 at 4.00 – 7.00 p.m.
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
Vesikemian Professori
Mikko Keränen Director RDI
Activity Square Europe
Markkinoinnin perusteet
Language proficiency requirements implementation in Finland
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
© Haaga-Helia StartUp School
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
KNK-tutkimus Suomessa Mitä tapahtuu väitöskirjan jälkeen?
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
BioRefine and Water – Paving the Way for Bioeconomy
Metsänhoitaja This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing1 Vihreä markkinointi Pilot testing – Module S4

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Ekodesign ja vihreä markkinointi  ekodesign ja markkinointi tulee kytkeytyä kaikkiin tuotteen elinkaaren vaiheisiin  ympäristöystävällisten tuotteiden markkinointi ja myynti eivät poikkea perusteiltaan muusta markkinoinnista ja myynnistä  tärkeää toimia rehellisen vihreästi: etsitään jatkuvasti parannuksia, tarjotaan avointa ja luotettavaa tietoa kuluttajille. ”Viherpesu” ei vakuuta enää kuluttajia! Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Kallista vai ei?  Ekodesignin ei välttämättä tarvitse olla kalliimpaa kuin tavallisen tuotteen  ympäristöystävällinen tuotanto tulee pitkällä aikavälillä usein edullisemmaksi kuin tavanomainen tuotanto  Tuotteen hinnoittelussa tulee joka tapauksessa välittyä kuluttajille ympäristöarvot ja mistä tuotteen hinta koostuu Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Välineitä vihreään markkinointiin  Ympäristöystävällisellä tuotteella voi olla riippumaton ympäristömerkintä, mikä nostaa kuluttajien tietoisuutta. Yksi vihreä markkinointikeino on ympäristömerkintä - se on tapa tuoda esille tuotteita, jotka ovat ympäristöystävällisiä ja auttavat kuluttajia tekemään päätöksiä.  Ympäristömerkintä - järjestelmät voivat olla joko vapaaehtoisia tai pakollisia, ja ne voivat myös olla yksittäinen ominaisuus kuten sertifioinnit, vaara-varoitustarrat ja tiedotteet, jne. Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Vapaaehtoisen ympäristömerkin hankkimisen ongelmat yrityksen ympäristöystävällisille tuotteille?  hakemus ympäristömerkin käyttöoikeudesta on kallista  ympäristövaatimuksia ei vielä ole määritelty kaikille tuoteryhmille  soveltaminen riippuu kilpailusta markkinoilla.  ympäristöystävällisen tuotteen ominaisuudet voi olla jopa parempia kuin tarvitaan tietyissä ympäristömerkkijärjestelmissä. Tässä tapauksessa tuote ylittää vaatimukset ympäristömerkistä ja sen olisi ilmoitettava asiakkaita. Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  Kansainvälinen standardointijärjestö (ISO) on määritellyt ympäristömerkin kolme tyyppiä:  tyyppi 1 – ympäristömerkinnät, ecolabelit  tyyppi 2 - itse selvitetyt ympäristövaatimukset  tyyppi 3 - ympäristöraportit. Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| LuonnehdintaTyyppi 1Tyyppi 2Tyyppi 3 Yleinen nimitysEcolabel Itse selvitetty ympäristövaatimus Ympäristöraportti AlueKoko elinkaari Yksittäiset näkökohdat Koko elinkaari KohderyhmäVähittäiskuluttajat Yritykset 3. osapuolen sertifiointi kylläYleensä eiKyllä/ei Hallintoelin Ympäristömerkintä virastot KuluttajavirastoHyväksyvä elin ViestintämenetelmäSymboli/labelSymboli ja/tai teksti Ympäristöprofiili, tietopaketti tms. Myöntämiskriteeritkylläei Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  Esittele kuluttajille selkeästi ja rehellisesti, mikä tuotteessa on ympäristöystävällistä, koko elinkaaren ajalta!  Käytä selkeitä symboleita, tekstiä, tarinaa, kuvallista kertomusta: mikä sopii yrityksesi ja tuotteittesi imagoon! Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Contact Sirpa Ryynänen Kuopio Academy of Design, Savonia University of Applied Sciences P.O. Box 98, Piispankatu 8, FI Kuopio, Finland Phone: Web: This project is funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission can not be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. The Leonardo da Vinci project Euro Crafts 21 is carried out under the administration of plenum - society for holistic sustainable development and the Factor 10 Institute Austria. The objective of the project is to establish a significant added value in the vocational education in Austria and the participating partner countries (Finland, Germany, Slovakia, Spain and Hungary). This will be achieved through the innovation transfer of an already completed pilot project - aiming the development and testing of an overall qualification and consulting concept for sustainability management in the handicraft branch of North Rhine-Westphalia (Germany). Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Lähde  Eco Training Kit www. learn-ecodesign.net Sirpa Ryynänen (KAD) Eurocrafts, Pilot Testing