Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast 6.3.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Hiihtokeskus Paljakka
Oral Hammaslääkärit Oyj
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
Valtatien 4 Oulu – Kemi yhteysvälin kehittäminen
Raasepori Lähde Wikipedia. Raasepori • Kaupunki Länsi-Uudellamaalla • Raasepori muodostui kunnista • Tammisaari • Karjaa • Pohja • Noin 70 km Helsingistä.
KUUMA-liikennehankkeet
Kaupan kehittyminen ja tulevaisuus Pohjois-Savossa ELY –keskuksen näkökulmasta Minne menet, kauppa? Kuopio Ylijohtaja Kari Virranta
Kirjan laadinnassa ovat olleet mukana seuraavat yhteistyökumppanit ja rahoittajat: Tilaajaorganisaatioina: Helsingin kaupunki, HKR-Rakennuttaja Kruunuasunnot.
Warkop Oy Hengitysliitto Heli ry Varkauden kaupunki Työtä KoulutustaKuntoutusta.
Espoon matkailustrategia v Julkinen
Suomalaista puunkorjuupalvelua maailmalle – riittääkö suomalainen osaaminen Euroopassa? Kouvola Anne Härkönen.
Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä 2007 / RA-M TAMPEREEN KAUPUNKISEUDUN ALUEKESKUSOHJELMA ”Kasvun haasteita, kilpailukyvyn perustaa: sujuvaa.
Maaseutupoliittisen toimenpideohjelman valmistelu Työpaja Tampere.
Arjen seudullisuus Arjen seudullisuus Aija Staffans.
Liikennevirasto ja Espoon kaupunki
Terveydenhuollon megatrendit
©Tampereen kaupunki Vipu-projektin kysely Videoneuvottelujen käyttö ja tarpeet hyvinvointipalveluissa lokakuussa 2007.
Tykkimäki -brändi. Brändisisältö Tykkimäk i Brändisisältö Tykkimäk i Omistajien tahtotila.
Kuluttajapoliittinen katsaus
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
Logistiikka/Varasto Enontie 2, Kauhajoki Enontie 2, Kauhajoki.
Maunulan keskustan kehittäminen Mitä suunnittussa pitäisi huomioida? Maunula-Seura Strategiset Mau- nulaan liittyvät tavoitteet Asiat jotka voidaan.
LogiCity Tuomas Mikkola Turun Seudun Kehittämiskeskus
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
Mikko Arasmaa / Tietohallinto
Ympäristöhankkeet Länsi- Suomen kilpailukyky- ja työllisyystavoiteohjelmassa.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Näin varmistamme viihtyisät ja turvalliset
POKAT 2010 Pohjois-Karjalan maakuntaohjelma Yritykset luovat tämän päivän työpaikat Teknologinen kehitys varmistaa huomisen työpaikat Koulutus.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? EN HURUDAN METROPOLSTAD? Helsingin valtuusto / Helsingfors fullmäktige Mikko Pukkinen Kuntajakoselvittäjä.
IDEOITA KEHITTÄMISEEN Rakentamisen laatu
Kansalaistoimijalähtöinen kehittäminen joensuun kaupunkialueilla kaupunginsihteeri Jari horttanainen
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
Seutukaupunki Mikkelin edustajan puheenvuoro. Uusi hallitus uudistaa kuntarakenteen.
Raideliikenne aluepolitiikan ja liikennepolitiikan synteesi?
JÄRJESTÖT JA KUNTA – KUMPPANUUDEN UUDET ASKELEET Kaupunginsihteeri Jari Horttanainen.
YHDYSKUNTATEKNISET PALVELUT Työpäällikkö Janne Laiho
DM Copyright © Tekes PROOMU Päätösseminaari Avaus, Martti af Heurlin, Tekes # Muotoilu – PROOMU –
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Kirkkonummen kunnan merkittävät liikennehankkeet vuoteen 2020 mennessä
Suomen kasvukäytävän keskipisteessä Linnan Kehitys Oy Hämeenlinnan elinkeinoyhtiö
Kari Blomberg Kone- ja metallituoteteollisuus toimitusjohtaja
Yrityksen ja projektin esittely
Työvoiman saatavuus Uudellamaalla ▪poistuma –työpaikkojen määrä kasvaa –työvoimavaje 6 500/vuosi – vuonna 2015 yhteensä jo yli LÄHTEET:
Mitä halutaan pelin tulevaisuudelta? Mika Helminen kilpailupäällikkö Meidän kaikkien peli -seminaari Holiday Club Tampereen kylpylä.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Espoon kuntalaiskuuleminen Mikko Pukkinen Kuntajakoselvittäjä.
Pendelöinti Pendelöinti eli asuinkunnan ulkopuolella työssäkäynti on yleistynyt lähes koko Suomessa 1980-luvun lopulta lähtien. Pendelöivien osuus on kasvanut.
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Ratikasta innovaatioalusta idea kehitetty Peloton Tampere -työpajassa maaliskuussa 2012 Työpajan järjestivät ECO2 & Demos Helsinki,
Pohjoisimman Lapin Leader ry. INTOA, ROHKEUTTA JA OSAAMISTA PELOTON POHJOISIN
Erikoiskauppa Rakokivessä Osta läheltä – kehitä kuntaasi seminaari Mervi Lilja Liikkeenharjoittaja Nastolan Kirja ja Lelu
Palvelun käyttöliittymätasonpalvelun toteutus osaksi TIPTOP portaalia prosessin kulku EduGUI komponenttikirjasto on käytettävissä open sourcena, Eduix.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Forssan kaupungin hankintapolitiikka, järkivihreät hankinnat
Tulevaisuuden terveys kansallinen tiekartta
Edustusurheilu Espoon kaupungin vetovoimatekijäksi - Kuinka taklaamme haasteet yhdessä? Vai jääkö historiaan 10-luku jolloin edustusurheilu loppui Espoossa?
Flextila – ratkaisuja käytännön tarpeisiin Valtakunnallinen asukashankintaseminaari Perjantai Verkossa ja Mynämäellä.
Strategiaperusta ja ohjelmat
Smart Tampere Tero Blomqvist © SRV/Studio Libeskind.
TUTKE Koordinoivan hankkeen ja klusteritutkimusten väliraportti
Vahvuuksiamme Kuopiossa on toimiva koulutusketju varhaiskasvatuksesta yliopistoon (perusaste, lukio ja 2. aste, Sakky, Savonia, Pelastusopisto, SibeliusAkatemia,
Smart Tampere Tero Blomqvist © SRV/Studio Libeskind.
1.6. Matkakeskus 1. Keskustan kehittäminen Kustannukset: Aikataulu:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luonnonvarakeskus – pohjaa biotaloudelle
<Hankkeen nimi>
Tampere - Suomen edelläkävijä, Lessons Learned
Esityksen transkriptio:

Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 3 Monimuotoinen kaupunki Yhdyskuntarakenteiden kehittäminen Liikennerevoluutio Kaupunki- ja yhdyskuntarakenteen kehittäminen ja tiivistäminen Kestävä kehitys Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 4 Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus Toimiva ja kehittyvä joukkoliikenne Kannattavan palvelun tarjonnan keskittyminen ja lisääntyminen Yhteisöllisyys, turvallisuus, kaupunkikulttuuri Kaupunki-imagon kohennus tavoitteena Tavoite Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 5 Hyöty Kuluttajien matkustamisesta helppoa ja vaivatonta Palvelut ja ostovoima kohtaavat Kaupunkien viihtyvyys kasvaa Turvallisuus lisääntyy Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 6 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen Hyödyntää VR-konsernin synergioita rautatieympäristön suunnittelu- ja rakentamisosaamisessa ja asema-alueiden maaomistuksissa Copy Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Ideoi, suunnittelee ja toteuttaa ulkopuolisten kumppanien kanssa innovatiivisia ratkaisuja aseman seutujen kehittämiseksi

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 7 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen VR Trackin vahvuus toimintaympäristössä asema-alueet, rautatie ja rautatieympäristö Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC Tekninen osaaminen kaikilla osa-alueilla suunnittelusta ylläpitoon Luotettava ja osaava kumppani junaliikenteessä

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 8 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen

, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 9 Case: Tampereen kansi- ja keskusareenahanke Areenan tiedot Omistaja: Tampereen Keskusareenan Kiinteistöt Oy Operoija: Tampereen Keskusareena Oy Rakentamiskustannukset: Areena 95,2 M€, parkkihalli 12,4 M€ Tulojen suhde: jääkiekko 54%, kulttuuri ja muut 46% Katsojamäärä: Parkkipaikkoja: 700 kpl Liiketiloja: m 2 Tampereen keskusareena Tampereelle suunnitteilla radan päälle kansi, johon rakennetaan monitoimihalli, toimisto- ja liiketiloja, asuinrakennuksia ja kaupungin- osia yhdistävät kevyenliikenteen alueet Kannen ali kulkee päärata, joka on merkittävä henkilö- ja tavaraliikenteelle Tampereen asemalta suora kulkuyhteys kannelle (esim. liukuportaat) Monitoimihallin tavoitteena on valmistua 2015–2016 Loput rakennukset valmiita 2020