Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet Infra 2012, Wanha Satama Mikko Silvast
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 3 Monimuotoinen kaupunki Yhdyskuntarakenteiden kehittäminen Liikennerevoluutio Kaupunki- ja yhdyskuntarakenteen kehittäminen ja tiivistäminen Kestävä kehitys Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 4 Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus Toimiva ja kehittyvä joukkoliikenne Kannattavan palvelun tarjonnan keskittyminen ja lisääntyminen Yhteisöllisyys, turvallisuus, kaupunkikulttuuri Kaupunki-imagon kohennus tavoitteena Tavoite Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 5 Hyöty Kuluttajien matkustamisesta helppoa ja vaivatonta Palvelut ja ostovoima kohtaavat Kaupunkien viihtyvyys kasvaa Turvallisuus lisääntyy Copyright Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Asema-alueiden ja matkakeskuksien kehittämisen tulevaisuus
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 6 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen Hyödyntää VR-konsernin synergioita rautatieympäristön suunnittelu- ja rakentamisosaamisessa ja asema-alueiden maaomistuksissa Copy Raseborg Karis Rescentrum Schaumann Ideoi, suunnittelee ja toteuttaa ulkopuolisten kumppanien kanssa innovatiivisia ratkaisuja aseman seutujen kehittämiseksi
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 7 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen VR Trackin vahvuus toimintaympäristössä asema-alueet, rautatie ja rautatieympäristö Copyright Studio Daniel Libeskind for NCC Tekninen osaaminen kaikilla osa-alueilla suunnittelusta ylläpitoon Luotettava ja osaava kumppani junaliikenteessä
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 8 VR Track ja asemaympäristöjen kehittäminen
, Asemaympäristöjen kehittämisen mahdollisuudet, Mikko Silvast 9 Case: Tampereen kansi- ja keskusareenahanke Areenan tiedot Omistaja: Tampereen Keskusareenan Kiinteistöt Oy Operoija: Tampereen Keskusareena Oy Rakentamiskustannukset: Areena 95,2 M€, parkkihalli 12,4 M€ Tulojen suhde: jääkiekko 54%, kulttuuri ja muut 46% Katsojamäärä: Parkkipaikkoja: 700 kpl Liiketiloja: m 2 Tampereen keskusareena Tampereelle suunnitteilla radan päälle kansi, johon rakennetaan monitoimihalli, toimisto- ja liiketiloja, asuinrakennuksia ja kaupungin- osia yhdistävät kevyenliikenteen alueet Kannen ali kulkee päärata, joka on merkittävä henkilö- ja tavaraliikenteelle Tampereen asemalta suora kulkuyhteys kannelle (esim. liukuportaat) Monitoimihallin tavoitteena on valmistua 2015–2016 Loput rakennukset valmiita 2020