Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Ikäheimo Pohjois-Savon ELY-keskus
Advertisements

Päijät-Hämeen sosiaalipoliittinen foorumi Sibeliustalo, Lahti
Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta
Valtatien 4 Oulu – Kemi yhteysvälin kehittäminen
Henriika Weiste, WayStep Consulting Ky
Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo Museoliitto museoiden.
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla. Liikevaihdon muutos Pirkanmaalla Kaikki toimialat (vuosimuutos-%) Lähde: Tilastokeskus, Asiakaskohtainen.
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Mikä on paremmin kun hanke päättyy 2016? Mikä on muuttunut 2018 kun hankkeen päättymisestä on kulunut vuosi? Missä partneriryhmän ulkopuolella tuotteet.
Ajankohtaiset liikenneasiat Kellokoskella
Ilkka Lehtola Maaseudun palvelujen ja hyvinvoinnin tutkijoiden tapaaminen, Jyväskylä 23.– Alue- ja kuntatutkimuskeskus Joensuun yliopisto.
Koskikatu 1 ● Joensuu ● puh (013)
Työ (W) Voima tekee työtä kun se vaikuttaa liikkuvaan kappaleeseen liikkeen suunnassa Työn suuruus saadaan pistetulon avulla: W on voiman F tekemä työ.
TASE 2025 JOUKKOLIIKENTEEN - Joukkoliikenteen seudullinen järjestäminen - liikennejärjestelmänäkökulma.
1. Tunnetko oman kotiseutusi kansallispuvun?
Maaseudun palvelut - naisnäkökulma Maarit Sireni, Karjalan tutkimuslaitos Maaseudun palvelujen ja hyvinvoinnin tutkijoiden tapaaminen Jyväskylä
Joukkoliikenteen palvelutasotavoitteet keskisuurilla kaupunkiseuduilla (LVM julkaisu 54/2007) PLL 38. vuosikokousseminaari Helsinki, Juha-Pekka.
AR HALLITUKSEN ESITYS 155/2006 TYÖRYHMÄN NÄKÖKULMASTA Aimo Ryynänen.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
JOUKKOLIIKENNE Tekninen osasto Teknisen hallinnon ja suunnittelun yksikkö.
Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.
Ympäristöministeriö / Katri Tulkki / Kauppa yhdyskuntien kehityksessä1 Palvelurakenteen kehittämisen työkaluja.
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Kainuun runkoliikenteen kehittämissuunnitelma Runkoliikennesuunnitelman sisältö Ostoliikenteen rahoitus Liikennetarjonta ja sopeuttaminen Koordinointi.
JAKE-hanke kylien hyvinvointia edistämässä Kyläasiamies Tuomo Eronen
Liikenne- ja viestintäministeriön ehdotus EAKR-rahoituksen käyttämiseksi laajakaistahankkeissa.
Miksi on olemassa hiiriä?  Mitkä tekijät ovat johtaneet hiirien syntyyn? (kausaalinen selitys)  Mitä tarkoitusta/päämäärää varten hiiret ovat olemassa.
Funktion jatkuva kohdassa x = x0 joss
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
Joukkoliikenne Lohjalla Logistiikkayksikkö Kuntatilaisuus
PIRKANMAAN AVOIN KUITU – YHTEISTYÖ Suunnitelma Marja-Riitta Mattila-Nurmi.
Pohjois-Karjalan TRENDIT 2/2012 POKETTI – Pohjois-Karjalan ennakointityön yhteinen toimintamalli
POHJOIS-KARJALAN YMPÄRISTÖTERVEYDENHUOLLON YHTEISTOIMINTA-ALUE POHJOIS-KARJALAN YMPÄRISTÖTERVEYS Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa,
TYÖOLOBAROMETRIN TOTEUTTAMINEN PKKY:SSÄ. Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Pohjois-Karjalan Aikuisopisto.
ASUKASKYSELYN TULOKSET 4/2016 FORSSAN SEUDUN JOUKKOLIIKENTEEN PALVELUTASON MÄÄRITTELYTYÖ.
Pohjois-Karjalan kylät rannalla
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Ilomantsissa 2005–2016
Kirjastoautotoiminta murroksessa – yhteenveto kirjastoautojen tilanteesta Suomessa
Maankäyttö, liikenne ja ympäristö Nykytilan kartoitus
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne siviilisäädyn mukaan Ilomantsissa 2016 SeutuNet Lähde: Tilastokeskus.
Pohjois-Karjalan TRENDIT 1/2012
* Veroprosenttia nostettiin vuodelle 2015 ** sis. kiinteistöveron
Siun Soten kantaluvun tarkistaminen
Toimipaikat päätoimialoilla Ilomantsissa 2013–2015
Kehittämisen painoalueet kunnissa
Liikenteen palvelulaki
Työpaikat päätoimialoittain Ilomantsissa 2013–2015
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2015
Väestön pääasiallinen toiminta Ilomantsissa 1990–2015
Pro Gradu tutkielma Taru Hynninen
Elinkeinorakenne Ilomantsissa 2007–2015
Toimipaikat päätoimialoilla Ilomantsissa 2014–2016
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Ilomantsissa 2005–2017
Digituki Pohjois-Karjala
Kunnat asukasluvun mukaan
Työvoima iän ja sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2016
Työttömät työnhakijat iän ja sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2016
Elinkeinorakenne Ilomantsissa 2007–2016
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2016
Työpaikat päätoimialoittain Ilomantsissa 2014–2016
Teollisuus Ilomantsissa 2013–2016
Väestöennuste ikäryhmittäin Ilomantsissa 2015–2040
Väestönmuutokset Ilomantsissa 1990–2017
Teollisuus Ilomantsissa 2013–2017
Työvoima iän ja sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2017
Euroopan investointiohjelma
Työttömät työnhakijat iän ja sukupuolen mukaan Ilomantsissa 2017
Väestön pääasiallinen toiminta Ilomantsissa 1990–2017
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne siviilisäädyn mukaan Ilomantsissa 2017 SeutuNet Lähde: Tilastokeskus.
Esityksen transkriptio:

Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori

 Neljä erilaista kuntaa, kunnissa hyvin erilaiset joukkoliikenneyhteydet  Lieksa: hyvät yhteydet Joensuuhun, vuorot matkustajamääriltään hyviä, seutulippumatkustajia  Nurmes & Juuka: Joensuun suuntaan vuoroilla vähän käyttäjiä Nurmeksesta, Juuasta paremmin  Valtimo: pieneksi kunnaksi hyvät yhteydet, selittyy kaukoliikenteen vuorotarjonnalla  Joka kunnassa toimii haja-asutusalueen palveluliikenne, Lieksassa ja Nurmeksessa myös taajamaliikenne Pielisen Karjalan joukkoliikenne

 Avoimet kysymykset:  Uudistuksen vaikutukset joukkoliikenneverkostoon?  Mahdolliset kouluverkoston muutokset?  Lippu-uudistus: Mitä kunnan liikenteitä mukaan?  Syntyykö oikeasti kilpailua?  Siirtymäajan liikenne, markkinaehtoinen liikenne, PSA –liikenne: Käyttäjille ei pitäisi tulla tilannetta, jossa on epäselvää missä voi matkustaa milläkin lipulla. Uudistuksen vaikutukset alueen kunnille

 Mitä kunnan kuljetuksia jatkossa hankitaan yhdessä ELYn kanssa?  Hyvä asia, että joukkoliikenteen käyttöä pyritään tehostamaan ja kunnan kuljetuksia kytketään mukaan, mutta…  Mikä tulee olemaan kuntien kustannustaso jatkossa?  Vaaditaanko kunnilta lisärahaa vai muodostuuko kuntien rahoitusosuus kunnan kuljetuksiin käyttämästä rahasta  Seutulipputuki n euroa. Kuntien kuljetuksiin käyttämä raha kaikkiaan 3,5 miljoonaa euroa. Uudistuksen vaikutukset alueen kunnille