FUAS VirtualCampus. Peer learningPractical Motivating Stimulating Pleasant environmet Open Learning Environmet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

EPiServer 7. Paras EPiServer ikinä käyttäjää.
Using ICT in teaching XENI003 Tuukka Kivioja.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
WAP-services “ WAP-interface makes it easier to use mobile services now than ever before - you simply move from one page to another, from one service to.
Kaupunki markkinointi Annukka Jyrämä. Eri näkökulmia ja kohderyhmiä •Kaupungit ja kilpailu •Kaupunki palveluna •Kaupunki organisaationa •Kaupunki matkailukohteena.
1/24 The Triumphant Triangle Library, Faculty and Working Life Join Together for Students’ Benefit Päivi Hollanti Finnish Online University of Applied.
BOUNDLESS LEARNING IN VOCATIONAL EDUCATION RAJATON OPPIMINEN AMMATILLISESSA KOULUTUKSESSA AMMATILLISEN KOULUTUKSEN RAJATTOMUUSAVARUUS BOUNDLESSNESS SPACE.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Agora ICT-foorumi Jyväskylän yliopisto, 8 November 2011 Koulutuksen haasteet ja motivoivat IT-oppimisympäristöt Professor Jorma Routti CIM Creative Industries.
Yhden- mukainen ja virtualisoitu Prosessien mukaan mallinnettu Palvelu- keskeinen Käyttäjä- läheinen Ihmiset, Prosessit, Teknologia PerusStandardoituEdistynytDynaaminen.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
Service Development and Sales Process Service development in relation to sales process Jussi Juhola.
Ehdotelman (proposal) laatiminen Petri Nokelainen Ammattikasvatuksen tutkimus- ja koulutuskeskus Tampereen yliopisto.
Kuopion Lyseon lukio IB World School
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
JYVÄSKYLÄ - HUMAN TECHNOLOGY CITY
End-User Needs and Contextual Design Katja Konkka and Satu Kalliokulju
3. syklin kansainvälistymistä käsittelevä työseminaari Taustamateriaali Mitä osaamista kansainvälistyvä työyhteisö sekä yliopistomaailma arvostaa?
EBMeDS - Evidence Based Medicine electronic Decision Support Kortteisto Tiina Jousimaa Jukkapekka, Komulainen Jorma, Kunnamo Ilkka, Mäkelä Marjukka, Mäntyranta.
A solution for flexible bicycle transportation
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Mustajoki and Hämäläinen Decision analysis by interval SMART/SWING / 1 Decision analysis by interval.
Joensuun yliopisto PL Joensuu puh. (013) fax (013) THE UNIVERSITY OF JOENSUU was founded in 1969 in Joensuu and.
GECOS Global Engineering Coordination Support
FUAS Virtuaalikampus.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
ICT4D in teacher training - Tieto- ja viestintätekniikkaa kehitysmaan opettajankoulutuksessa Mikko Vesisenaho Faculty of Education.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Creating methodologic al tools for wp2-wp4 Workpackage 1 UPDATE.
ETELÄ-POHJANMAA HOSPITAL DISTRICT
Oil spills and international legislation Tapani Salmenhaara, KyAMK
Hamk – Ammatillinen opettajakorkeakoulu Productive learning – työvaltaisen oppimisen ideoita maailmalta Työllistymisen mahdollisuudet -seminaari.
Monien mahdollisuuksien OpinOvi – Avataan se yhdessä. Two different projects funded by ESF Varsinais-Suomen OpinOvi –project is implemented in co- operation.
Development Association Sepra as Sub-regional Developer in Finland Hungary, 17th November, 2010 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa.
Numerotiedot päivitetään kalvoihin helmikuussa, kun kaikki tilastoluvut vuodelta 2009 ovat tiedossa. Lisäksi kalvoja täydenne- tään uusien yhtiöiden esityksillä.
Muotoilu busineksen ytimessä Mikko Kalhama, Design Forum Finland.
Vienna June 05 BWR Reading Support in Finland Policies for Access to Knowledge and Culture.
TAMPEREEN YLIOPISTOUNIVERSITY OF TAMPERE TIETOJENKÄSITTELYTIETEIDEN LAITOS DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCES Good evaluation practice guidelines for health.
Tutkimuksesta uutta tietoa ja liiketoimintaa – Tekesin TUTL-haku 2/2014 New knowledge and business from research ideas – TUTL application round 2/2014.
Typescript Lenard Gunda, Fujitsu. Lenard Gunda Arkkitehti Fujitsu Finland
FUAS Virtuaalikampus.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
ELEC-C1310 Automaatio- ja systeemitekniikan laboratoriotyöt
Foster care in Helsinki
Yhdessätekemistä yli rajojen
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
University of Oulu Optoelectronics and Measurement Techniques Research Unit Master thesis worker Recruitment needs: Half or full time employee with 6.
Structured Teaching Teacher Professional Development
Problems at ElAr Sports
Implementing a System for Intentional Concurrency in Jikes RVM
Your QI Headline (120 pt min.)
Use Cases for Exposing DMPs Where should we focus?
Editor Updates (Draft 1.01)
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
2D-3D Registration of Optical and Ladar Imagery for Real-Time Tracking
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
EULAR Physical Activity & Exercise Therapy Study Group
Looking Out and Looking In
Flood Research Quick update on FP7 developments
NRCS Dedicated EQIP Funding for Agroforestry and Woody Crops
Looking ahead From place-based natural resources to value-added experiences: Tourism in the new bio-economy.
Student Silent Movie Project
STEAM :Science, Technology Engineering,
A Library Policy for Europe
Globalization.
Name of Project Technical Lead Date of Presentation
CBO Data Access Framework
Agenda Summary Smart Fan The Future of Analog IC Technology
Esityksen transkriptio:

FUAS VirtualCampus

Peer learningPractical Motivating Stimulating Pleasant environmet Open Learning Environmet

CAMPUS Meeting point eServicesEasy to use Connected to physic learning environments Physic Virtual

Virtual Campus is: • Connected to both physical and virtual environments (blended working and learning) • Usable & user driven • Mobile & accessible • Inspirational and attractive • Cost-effective / Value-added • Developing smart region • Interactive • Open, flexible, scalable

Successful learning environment AchieveAttract Access Co-evaluation Co-creation Connection Croud-sourcing Collaboration Communication

VISION Cooperation between higher education institutions in the field of e-learning, regarding: design of joint curricula development by several universities, including agreements for the evaluation, validation and recognition of acquired competences, subject to national procedures; large-scale experiments of virtual mobility in addition to physical mobility and development of innovative dual mode curricula, based on both traditional and on-line learning methods. This also includes collaborative activities in strategic areas of education, innovations and research through cooperation involving researchers, academics, students, management, administrative and technical personnel. 'Virtual campuses' should not be confused with e- learning platforms.

Portal of courses Quality assurance and assesment (portfolios, feedback..) Innovation tools Internationality Learning Objects Open educational resourches (OER) Collaboration PLE -studies, work, leisure time, hobbies Virtual coaching and mentoring services eLiBRARY FUAS Virtuaalikampus FUAS VirtualCampus for students for teachers for staff for stakeholders eServices on VirtualCampus

Partners HAMK University of Applied Sciences • e-Learning has been a strategically significant focus of development during 20 years • All students study some courses online, but there are full online programmes in business administration, business information technology (since 2006), teacher education (since 2004) and eWorking studies • In HAMK eLearning Centre we research and develope online learning and teaching and eworking methods with teachers, students and companies

Partners Lahti University of Applied Sciences – e-Learning has been an integrated part of curriculum development for several years – Currently in our e-learning platform there are more than courses and up to 1,7 million page-loads per month – We offer e-learning solutions to support both face-to-face learning and fully online concepts – eLearning Unit offers support and development for teachers, students and stakeholders

Partners Laurea University of Applied Sciences • Physical and online learning environments are based on Learning by Developing (LbD)model • eLearning, social media and virtual labs make latest technology the target of learning and research, and enable its use in teaching and projects in Laurea • development of online learning started in We use blended learning and full online courses. Three online degree programmes have started in January • The amount of online studies is increasing specially in adult education and master studies

Millaisen Virtuaalikampuksen haluamme? Nykymalli riittää Nykyiset toimintatavat on integroitu (vrt. Winha) 1 Nykyiset toiminavat integroitu Kyber FUAS Monipuolinen opetustarjon- ta ja ohjaus 1 Nykyiset toiminavat integroitu Avaimena alueyhteistyö Opetuksen rinnalla painottuu TKI1 Nykyiset toiminavat integroitu Oppiminen ja opetus / työskentely verkostoissa 1 Nykyiset toiminavat integroitu Opetustarjonta koottu portaaliin nykyisestä tarjonnasta ( - Winha-integroinnin kautta opiskelijoille saumaton palvelu - Toimitaan kunkin amkin omilla työkaluilla; oppimisalusta, verkkokokous, wiki, ePortfolio jne. - HAKA-kirjautuminen Malli tarjonnasta, lähinnä FUASin omille opiskelijoille - Strateginen suunnittelu verkkotarjonnasta -Opettajien ohjaus ja koulutus - Laatukriteerit - Valmennus- ja mentorointipalvelut -Yhteiset työkalut ja yhteiset verkko- opetuksen käytännöt Alueyhteistyön menetelmät ja työkalut - Strateginen suunnittelu opetuksen ja TKI- toiminnan integroinnista hyödyntäen inno- vatiivista teknologiaa - Virtuaalis-fyysiset tilat ja menetelmät - Alueen yritysten kanssa yhteisiä oppimisprojekteja Virtuaalista opetustarjontaa ja TKI- toimintaa kehitetään rinta rinnan – tavoitteena mobiiilille oppijalle, opettajalle ja asiantuntijalle palvelut, joita voi käyttää ajasta ja paikasta riippumatta -Yhteisiä fyysisiä tiloja FUAS Virtuaalikampus –työryhmä, Opettajien ja muun henkilöstön koulutus verkko-ohjaukseen ja –neuvontaan; opiskelijoiden ja opettajien käyttötuen järjestäminen