Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Service Development and Sales Process Service development in relation to sales process Jussi Juhola.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Service Development and Sales Process Service development in relation to sales process Jussi Juhola."— Esityksen transkriptio:

1 Service Development and Sales Process Service development in relation to sales process Jussi Juhola

2 Principles of R&D Goals –New services for clients –Refinement of existing services Influencing factors –Client needs –Industry/sectoral developments –Political decision making/policy changes

3 R&D process Client needs Data collection and planning Service development Evaluation and feedback Improvement MarketingKnowledge management and trainingReportingTools and methods

4 Strateginen suunnittelu ja päätöksenteko Käynnistäjä Toimiala- katsaukset Yhtymä-taso Maaseudun puolesta 2012 (keskustaso) MMM:n tulossopimus ja linjaukset Asiakastut- kimus Sidosryhmä- tutkimus Yhtymä- taso - yhtymä- kokous - hallitus Keskus- ja Liitto - edustaja- kokous - Liiton hal- litus - ryhmäoh- jaushallitus - keskusten johtajat Yhtymä - strategiset tavoitteet - vuositavoit- teet Keskukset ja Liitto - strategiset tavoitteet - vuositavoit- teet Tärkeät asiat Keskukset ja Liitto Liitto Liiton toimin- tasuunnitelm a Keskuksen toi- mintasuunni- telma

5 Key factors for success Deming cycle (PDCA –cycle) Involvement of supporting processes at an early stage Aptitude and alertness for change

6 Knowledge Management process and timeline 04-06 Results (team leaders, department heads) 12-02 Strategic planning, knowledge management Responsibility: department heads, directors 9-11 Budgeting (every employee) 03-04 Strategic knowledge requirements (directors) Dec/Jan Sep/ Oct June/July March/ April 05-12 Skill development (every employee) 05-06 Skill analysis, personal dev’t plans (supervisors) 06 Strategic seminar (directors&management) 08-09 Follow up (supervisors) 03 Strategy seminar (directors) 04-06 Local level strategic planning (director, management team) Strategic Operative

7 Motivators Good working environment Opportunities to develop Active salary policy (bonuses etc.)

8 Marketing and sales Based on annual planning –Sales targets –Service development Launching of new products and services Knowledge managem- ent Sales and marketing Service provision Customer relationship Developme- nt and innovations Strategic planning Head Office Local Center


Lataa ppt "Service Development and Sales Process Service development in relation to sales process Jussi Juhola."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google