TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Laatija / käsittelijä 1 Itämeri-viestijöiden yhteistyöverkosto Aira Saloniemi Verkkopäätoimittaja, Suomen ympäristökeskus SYKE, viestijäverkoston.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Valtteri Suominen Deviantart.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter ja reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter hakusessa.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Sosiaalisen median verkkopalveluja Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Mikroblogit , & Soile Hietanen, Niklas Halttunen, Kauri Koponen, Eeva Jääskeläinen, Matti Karvinen, Susanna Kiljunen, Hanna Kankaanpää,
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
TTL Sosiaalisessa mediassa
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Tiedonhaku Internetistä
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina Lauronen Twitter.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Tiedonhaun työkalupakki - tiedonhaun tekniikka haltuun
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Minun tiedonhankinnan ympäristö
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
KH Kirjasampo NYT Yleisten kirjastojen neuvosto
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket.
Pikaopas: © 2013 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Lyncin aloitusnäyttö Lyncin aloitusnäytön vasemmassa osassa on ruutuja, joiden avulla.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Esityksen transkriptio:

TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011

Twitter • Twitter on suuren suosion saavuttanut mikro- bloggauspalvelu, jonka avulla voit kommunikoida ystävien, perheen ja työkavereiden kanssa lyhyiden pikaviestien avulla. • Voit kirjoittaa lyhyitä 140 merkin viestejä viestejä, joita kutsutaan tweeteiksi. Nämä viestit tulevat näkyviin Twitter-profiilissasi. Ne lähetetään myös seuraajillesi ja ovat haettavissa Twitter-haun avulla.

Twitter • Twitter on yhdistelmä blogia, keskustelukanavaa, sähköpostia, pikaviestintää ja sosiaalista verkostoa. • Se on helppokäyttöinen, nopea, yhteisöllinen väline, joka parantaa yrityksen saavutettavuutta ja verkkoläsnäoloa.

Lähteet: users/ • Käyttäjät ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa. • Vuonna 2010 Twitterillä on 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää ja 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. • Twitteriin tehdään 50 miljoonaa tweettia päivässä. • 75% Twitterin käytöstä tulee sen ulkopuolisista palveluista Twitter

Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone  Twitteristä haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine

Peruskäsitteitä Tweet: itsenäinen max. 140 merkin pikaviesti

@käyttäjänimi : avoin viesti toiselle palvelun käyttäjälle #hashtag: Twitterin ”asiasanoja” eli hashtageja käytetään ryhmittelemään ja kokoamaan tietty keskustelu keskenään mm. jotta keskustelu aiheen ympäriltä löytyisi helposti

Retweet: jonkun toisen tweetin lähettäminen uudestaan omassa tweet-virrassa

Miten yritykset käyttävät Twitteriä?  Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan?  Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen  Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa  Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat  Yrityksen kotisivun käytön lisääminen  Uusia asiakkaiden löytäminen

Asiakaspalvelu

Tuotteiden markkinointi

Tapahtumien markkinointi

Kilpailut

Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: • Tweetdeck ja Seesmic – Twitterin työpöytäsovellukset • Echofon – Firefox-lisäosa ja iPhone-applikaatio • Twitpic – jaa kuvia Twitterissä • Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen • Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät

Tiedonhaku Twitteristä  Twitterin sisältö on reaaliaikaisen verkon sisältöä.  Kun haet yritystäsi koskevaa tietoa Twitteristä, haet sitä reaaliaikaisen verkon haulla tai hakukoneella.

Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Tavallisessa internet-tiedonhaussa hakukoneet seulovat internet-sivuja ja ajan myötä sivustoille kehittyy ranking-järjestys.  Ranking eli sivuston nouseminen hakutuloksen kärkeen johtuu yhdeltä osaltaan sivuston linkityksen paljoudesta. Tästä syystä Wikipedia nousee hauissa yleensä kärkeen.  Hakutulosten ranking on melko staattinen ja se saattaa muuttua aika ajoittain.  Perinteiset hakukoneet eivät siis tämän toimintaperiaatteensa takia pysty luotaamaan sitä, mitä on juuri nyt julkaistu internetissä.  Reaaliaikaisen aineiston hakukoneet on tehty sitä varten, että ne luotaavat sitä sisältöä, mihin perinteiset hakukoneet eivät yllä.

Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Reaaliaikaisessa haussa haetaan materiaalia, joka on julkaistu reaaliaikaisesti.  Reaaliaikaista sisältöä eli esim. Twitter-tweettejä julkaistaan 27.3 miljoonaa jopa päivä ja Facebook- statusviestejä 40 miljoonaa päivittäin.  Reaaliaikaisesti julkaistun materiaalin tuottamisella ja sen julkaisulla on lyhyt tai olematon aikaväli.  Esimerkiksi julkaiset ottamasi valokuvan saman tien kun se on otettu tai julkaiset ajattelemasi ajatukset saman tien Twitterissä.

Reaaliaikainen haku  Seurataksesi, mitä sinusta, yrityksestäsi ja alastasi puhutaan Twitterissä, hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi.  Topsy –reaaliaikaisen sisällön hakukone  Twitter search  Addictomatic