TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Vaihtuvia e-kirjoja it-alalta
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Valtteri Suominen Deviantart.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter ja reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter hakusessa.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Sosiaalisen median verkkopalveluja Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Mikroblogit , & Soile Hietanen, Niklas Halttunen, Kauri Koponen, Eeva Jääskeläinen, Matti Karvinen, Susanna Kiljunen, Hanna Kankaanpää,
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
IGOOGLE YRITTÄJILLE Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tiedonhaku Internetistä
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina Lauronen Twitter.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011.
Tiedonhaun työkalupakki - tiedonhaun tekniikka haltuun
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Minun tiedonhankinnan ympäristö
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Keskusteluryhmän etsiminen ja keskusteluun liittyminen Voit etsiä ryhmiä, joihin sinulla on pääsyoikeus, käyttämällä Lync-hakua. 1.Napsauta Lyncin pääikkunassa.
KH Kirjasampo NYT Yleisten kirjastojen neuvosto
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket.
Pikaopas: © 2013 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Lyncin aloitusnäyttö Lyncin aloitusnäytön vasemmassa osassa on ruutuja, joiden avulla.
SPORTS TRACKER Tekijä: Nybäck Teemu TU09s Tiedonhaku internetistä.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Twitter Teppo Räisänen, Liiketalouden yksikkö Oulun seudun ammattikorkeakoulu.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
MEGA -Suljetun suuren suosion saaneen megauploadin seuraaja
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Esityksen transkriptio:

TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012

Twitter • Twitter on suuren suosion saavuttanut mikro- bloggauspalvelu, jonka avulla voit kommunikoida ystävien, perheen ja työkavereiden kanssa lyhyiden pikaviestien avulla. • Voit kirjoittaa lyhyitä 140 merkin viestejä viestejä, joita kutsutaan twiiteiksi (tweeteiksi). Nämä viestit tulevat näkyviin Twitter-profiilissasi. Ne lähetetään myös seuraajillesi ja ovat haettavissa Twitter-haun avulla.

Twitter • Twitter sopii hyvin verkostoitumiseen. Toisten viestien lukeminen, kommentoiminen ja jatkolähettäminen on osa Twitterin käyttöä. • Twitteriä käytetään myös tiedonvälitykseen, keskusteluun ja markkinointiin. • Se on helppokäyttöinen, nopea, yhteisöllinen väline, joka parantaa yrityksen saavutettavuutta ja verkkoläsnäoloa.

Lähteet: users/ • Twitteriä käytetään eniten Yhdysvalloissa, mutta muunmaalaisten käyttäjien osuus lisääntyy vauhdilla. • Vuonna 2010 Twitterillä oli 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää ja 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. Vuonna 2011 käyttäjiä on arvioitu olevan yli 200 miljoonaa. • Twitteriin tehdään 55 miljoonaa twiittia päivässä. • 37% Twitterin aktiivisista käyttäjistä käyttää puhelinta viestimiseen. Twitter

Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone  Twitteristä haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine

Peruskäsitteitä Tweet: itsenäinen max. 140 merkin pikaviesti

@käyttäjänimi : avoin viesti toiselle palvelun käyttäjälle #hashtag: Twitterin ”asiasanoja” eli hashtageja käytetään ryhmittelemään ja kokoamaan tietty keskustelu keskenään mm. jotta keskustelu aiheen ympäriltä löytyisi helposti

Retweet: jonkun toisen tweetin lähettäminen uudestaan omassa tweet-virrassa

Miten yritykset käyttävät Twitteriä?  Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan?  Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen  Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa  Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat  Yrityksen kotisivun käytön lisääminen  Uusia asiakkaiden löytäminen

Tapahtumien markkinointi

Kilpailut

Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: • Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen • Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät

Tiedonhaku Twitteristä  Twitterin sisältö on reaaliaikaisen verkon sisältöä.  Kun haet yritystäsi koskevaa tietoa Twitteristä, haet sitä reaaliaikaisen verkon haulla tai hakukoneella.

Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Tavallisessa internet-tiedonhaussa hakukoneet seulovat internet-sivuja ja ajan myötä sivustoille kehittyy ranking-järjestys.  Ranking eli sivuston nouseminen hakutuloksen kärkeen johtuu yhdeltä osaltaan sivuston linkityksen paljoudesta. Tästä syystä Wikipedia nousee hauissa yleensä kärkeen.  Hakutulosten ranking on melko staattinen ja se saattaa muuttua aika ajoittain.  Perinteiset hakukoneet eivät siis tämän toimintaperiaatteensa takia pysty luotaamaan sitä, mitä on juuri nyt julkaistu internetissä.  Reaaliaikaisen aineiston hakukoneet on tehty sitä varten, että ne luotaavat sitä sisältöä, mihin perinteiset hakukoneet eivät yllä.

Reaaliaikainen haku  Seurataksesi, mitä sinusta, yrityksestäsi ja alastasi puhutaan Twitterissä, hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi.  Twitter search  Topsy –reaaliaikaisen sisällön hakukone