2.6.2004Valmixa Oy1 Autoilijoiden yksilöllinen vahinkoriskien hallinta LINTU-ohjelman hanke KOTISIIVU. Henkilökohtaiset turvallisuusohjelmat. Hanke-esittely.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

. AKL:n 42. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Puheenjohtaja Pekka Helander Autoalan Keskusliitto ry.
Talviolosuhteet opettavat LINTU-ohjelman hanke ENSILUMI - Mitä kuljettaja oppii vaikeisiin olosuhteisiin mukautuessaan? Valde Mikkonen Valmixa.
KULUTTAJAKYSELY TALVEN ENNAKOINNISTA Rengasfoorumi Sales Questor Oy.
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
Lähde: Tilastokeskuksen väestöennuste
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Kolaririskin vähentäminen siirryttäessä nastattomaan talviliikenteeseen Valmixa Oy Valde Mikkonen Huhtikuu 2012.
Jokerivalojen toimintaperiaate
Tyky-Kuntoseteli+ Liikuntaan ja kulttuuriin Tyky-Kuntoseteli+ on työnantajasi tarjoama verovapaa työsuhde-etu. Työnantajallesi on tärkeää, että olet kokonaisvaltaisesti.
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Reetta Jokinen WSP LT-Konsultit Oy ATOLI Esiselvitys todennettavaan ajokäyttäytymiseen perustuvista auto- ja liikennevakuutusmaksuista Lintu-seminaari.
Sinikka Hiidenmaa KHT Mikkelin Tilitoimisto Oy
RÄPYLÄUINTI RÄPYLÄUINTI / mlk.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Nopeuden säätely ja automaattivalvonta Olli Hintikka Liikenne- ja viestintäministeriö
SUOMEN UIMALIITTO ry. Finska Simförbundet rf.. Kansallinen kilpailujärjestelmä •Tavoitteena parantaa suomalaisten huippujen valmistautumismahdollisuuksia.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Viikko 3 (16. – ) 3. JAKSO ALKAA Maanantai: (16.1.) - Tiistai: (17.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa Keskiviikko: (18.1.) -Rästikoe.
Liikkumalla tasapainoa Ikäihmisten kuntoutumista tukevat hoito- ja toimintaympäristöt hanke 2006 – 2008 Ikäihmisen hyvä elämä – ympäristön merkitys vanhenemisessa.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kittilä 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Kelitiedottamisesta enemmän apua autoilijoille Jorma Helin.
Viikko 37 (13.9. – 17.9.) Perinneruokaviikko Maanantai: (13.9.) lk: Hatsinan salibandyesittelyt Rantakeitaassa ajan varanneille aikataulun mukaan.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
IKÄÄNTYVÄN VÄESTÖN AJOTAIDON YLLÄPITO: JATKOKOULUTUSINTERVENTIO JA SEN SEURAUKSET MYÖHEMPÄÄN AJAMISEEN Seurantatutkimuksen jatkovaihe Tiina Rämet.
Viikko 17 (22. – 26.4.) Maanantai: (22.4.) - Tiistai: (23.4.) - Keskiviikko: (24.4.) LK: Tapporumpu-esitys salissa klo Torstai: (25.4.)
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Alatunniste 1 Apteekkien ansiotilastoja 10/2010 – 10/2011.
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Keski-Pohjanmaa 1.
Akavan Erityisalat Yksityissektorin työmarkkinatutkimus 2009.
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
1. Kokouksen avaus 2. Puheenjohtajan ja sihteerin valinta 3. Toimihenkilöt 4. Harjoitusvuorot ja olosuhteet 5. Käytäntöjä 6. Varusteet 7. Budjetti ja.
Tieliikenneonnettomuudet Kokkolassa Kokkolan liikenneturvallisuussuunnitelman päivitys 2011.
Terveisiä asuntomarkkinoilta! 37. Kiinteistönvälittäjäbarometri Näkemykset tulevalle kuuden kuukauden aikajaksolle Toteutettu verkkokyselynä syyskuussa.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Kanta-Häme 1.
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Sirpa Rajalin LIIKENNETURVA Nuorten seminaari Kuopiossa Mitä nuoruus on? Miten nuoruus näkyy liikenteessä? Miten nuorten riskinottoa liikenteessä.
Onnettomuusanalyysi Tilastokeskuksen aineisto 10 v ( ) ja 5 v ( ) iLIITU-paikkatietoaineisto 5 v ( ) Ylöjärvellä tapahtuu vuosittain.
Viikko 12 (19. – ) 7.LK TET-VIIKKO Maanantai: (19.3.) -9.LK tukarit: Suunnittelupalaveri klo Tiistai: (20.3.) -6A ja 9D: Ympäristömessut.
EVTEK–Institute of Technology Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Liisa Vehkaoja.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Viikko 3 (14. – ) Maanantai: (14.1.) -3. JAKSO ALKAA Tiistai: (15.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa klo 9-15 Keskiviikko: (16.1.)
Katujen kevätsiivous alkaa Helsingissä lähiaikoina. Paras tulos syntyy kaupungin ja kiinteistöjen yhteistyöllä - ja autoilijakin voi auttaa!
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Pohjanmaa 1.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Energiavuosi 2014 Sähkö Energiateollisuus ry.
Tähän otsikko (Arial Narrow, koko 28 p) – Tähän tekstiä… (Fonttina Arial Narrow, koko 20 p) tähän tekstiä – tähän tekstiä Tekijä, pvm.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käytettävyystestaus Oppijan verkkopalvelukokonaisuudessa Hanketiimi Satu Meriluoto.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Kaijamaija Parviainen Pätevyysluotsi työpaikalla Työpaikalla tapahtuvan ohjauksen mahdollisuudet, edut, esteet ja haitat Kaijamaija Parviainen.
Esityksen sisältö Tähän esitykseen on koottu tietoja Salon kaupungin alueella vuosina ja vuosina tapahtuneista poliisin tietoon tulleista.
/ tiestötiedot, Kari Hiltunen Tetra Tetra 1: Liikenne- ja ympäristöolosuhteiden seurantamenetelmät Osapuolet: LVM, Tiehallinto, Teknillinen.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Esityksen transkriptio:

Valmixa Oy1 Autoilijoiden yksilöllinen vahinkoriskien hallinta LINTU-ohjelman hanke KOTISIIVU. Henkilökohtaiset turvallisuusohjelmat. Hanke-esittely LINTU-seminaarissa Valde Mikkonen Valmixa Oy

Valmixa Oy2 Visio ja missio *Onnettomuuksilta kokonaan välttyminen on luonteva henkilökohtainen tavoite liikenteessä. *Autoilijat saatava aktiivisesti tukemaan turvallisuustoimenpiteitä vastustelun asemesta. *Keinona yksilöllisten vahinkoriskien hallinta henkilökohtaisen turvallisuusohjelman avulla. *Luotava järjestelmä henkilökohtaisten ohjelmien tuottamiseen. *Eteneminen vaiheittain: A. Edellytykset, B. Pilotti, C. Järjestelmä massatuotantoon.

Valmixa Oy3 Vaihe A. Edellytykset *Tietopohjan saatavuus. Suomen Vakuutusdata Oy:n hallinnoima vahinkotietokanta: miljoona vahinkoa. *Yksilön profilointi: sukupuoli, ikä, ajokokemus (ajo-kortin ikä), ajoneuvon laji ja ikä, *Neuvotietokanta. Valmixa Oy:n kokoama aineisto, yli sata neuvoa. *Tietosuoja. Henkilörekisteri mahdollinen, Rekisteri-seloste tietosuojaviranomaiselle. *Markkinat. Lt:n kysely ( n = 316) - kiinnostus 84 %. *Kannattavuus. Yths > 150.

Valmixa Oy4 Vaihe B. Pilottikokeilu *Käsityönä 20 ohjelmaa, 10 mies- ja 10 naisautoilijaa *Ennuste vahinkojakaumasta 5 tulevalle vuodelle. *Vahinkomäärän vaihtelu laajaa: *Osallistujilta käyttäjäpalaute: ohjelma antaa uutta tietoa ”paljonkin”, siitä on hyötyä ”jonkin verran”. Riskikartta sellaisenaan käyttökelpoinen; neuvot hyviä, mutta joko tuttuja tai työläitä ottaa käyttöön. *Parannusideoita erityisesti esitystapaan.

Valmixa Oy5 Case: nainen, 47 v, ajok.20 v, auto 7 v.

Valmixa Oy6 Case: vahinkojen ajankohdat, paikat, olosuhteet Tavallisimmat vahinkojen sattumisajankohdat ja niiden osuudet vahingoista ovat: AikaTavallisin OsuusToiseksi tavallisin OsuusKolmanneksi tavallisin Osuus KuukausiHelmikuu 15 %Maaliskuu 13 %Lokakuu 11 % ViikonpäiväTiistai 23 %Maanantai 18 %Perjantai 16 % KellonaikaIltapäivä %Iltapäivä %Iltapäivä % Tavallisimmat vahinkojen paikat ja olosuhteet sekä niiden osuudet ovat: Tavallisin OsuusToiseksi tavallisin OsuusKolmanneksi tavallisin Osuus PaikkaPysäköintialue 29 %Etuajo-oikeutettu risteys 23 %Suora tieosuus 18 % TietyyppiKatu 53 %Piha-alue ja vastaava 28 %Paikallistie 12 % KeliKuiva keli 49 %Lumikeli 40 %Vetinen keli 8 % NäkyvyysPäivänvalo 74 %Hämärä aika 11 %Pimeä aika 10 %

Valmixa Oy7 Case: Neuvot •Kolme neuvoa, eri lajeja: (1) kehittyminen kuljettajana, (2) ajojen suunnittelu ja valmistelu, (3) liikennetilanteiden hallinta. 1.Moni vaalii turvallisuuttaan ajoittain, parhaat jaksavat olla varuillaan jokaisella matkalla. Tarkkaile omia ajotapojasi tältä kannalta: ovatko kaikki turvatoimet käytössä jokaisella matkalla. 2.Ensimmäiset metrit liikkeelle lähdössä ovat kolhuille yhtä alttiita kuin koko matka muuten. Ota tavaksi katsoa auton ulkopuolelta, että lähtösuunta on vapaa, sillä auton sisältä ei näe kaikkea. 3. Auto kannattaa parkkeerata useimmiten peruuttaen, jos muu liikenne ei siitä häiriinny. On näet vaarattomampaa mennä peruuttaen parkkipaikkaan kuin tulla sieltä perä edellä liikenteeseen.

Valmixa Oy8 Vaihe C: Ohjelmien massatuotanto • Julkisen palvelun tuote. Omistajana LVM, joka antaa käyttölisenssin palvelun tarjoajille. • Suomen Vakuutusdata Oy tuottaa vahinkotilaston ja vastaa sen päivityksestä vuosittaista korvausta vastaan. • Järjestelmän ohjelmointityö kilpailutettu Valmixa Oy:n toimesta. • Käyttäjärekisteri tarvitaan seurantatutkimusta ja toisen vaiheen markkinointia varten.