Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle
Osaamisen kehittämisen välineitä Strateginen osaaminen Ydinosaaminen Erityisosaaminen Työssä Oppiminen Työn kehittäminen Kehittämispalvelut ja hankkeet Näyttötutkinnot Koulutusohjelmat ja valmennukset Täydennyskoulutus Räätälöidyt koulutukset
Verkosto vähittäiskaupassa (omistaja, yhteis- toimintaelin) Aikuisopisto Kauppias- yhdistys tms. Viestintätoimisto/ tietoliikenne tms. yhteistyökumpp. Myymälä 1 Myymälä 3 Myymälä 2
Elävä verkosto kaupassa Yhteisöllisyys- taidot Arvoketju Visuaalisuus Imago Liiketaloudellinen menestys Vähittäiskauppa tänään ja huomenna Kestävä kehitys Kauppapaikka Asiakkaan ostokäyttäytyminen Yksilön vastuu lisääntyy Hyvinvoinnin kehittyminen Kulttuuriympäristön muutokset Ikääntyminen Elämyksen tuottami- nen asiakkaalle ECR CRM SCM sosiaalinen taloudellinen ympäristö myymälä- markkinointi SP PR elämän laatu elintapa julkiset palvelut vapaa-aika - Osaamishaasteet
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 1 Ryhmä Aika Maalis Huhti Touko Kesä Heinä Elo Syys Loka Marras Joulu Kauppiasyhdistys Myymäläpäälliköt Yrittäjät Tuoteryhmävast. Myyjät Ostokäyttäytyminen Kestävä kehitys Imago
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 2 Myymäläpäälliköt Kaupan esimiehen erikoisammattitutkinto -Talous - Markkinointi - Henkilöstöhallinto Osastovastaavat Retail-merkonomi -Vähittäiskaupan yritystoiminta -Markkinoinnin suunnittelu -Markkinointiviestintä -Asiakasmarkkinointi Myyjät Myynnin ammattitutkinto -Asiakaspalvelu- ja myyntityö -Markkinointi -Toimialakohtaiset vaatimukset Osiot esim.: 1.Markkinointi 2.Talous 3.Vähittäiskauppa 4.Asiakaspalvelu 5.Tiimityöskentelytaidot Työnohjauksella oman myymälän erityiskohtien tarkastelua ja kehittämistä Yrittäjän at Johtamisen eat Hygieniapassi Alkoholipassi Työturva Ensiapu
Elävän verkoston rakennus ja ylläpito, esim. 3 • Ulkoisten verkostojen rakentaminen • Sisäisten verkostojen ja toimintamallien kehittäminen: yritysten sisäinen ja ulkoinen kehittämistoiminta • Uusien toimintojen rakentaminen • Tutkimukset, kyselyt, selvitykset, jatkosuunnitelmat ja toteutukset osaksi strategista päätöksentekoprosessia, esim. tunnettuus, saavutettavuus, asiakaspalvelu • Prosessien kehittäminen, esim. tehokkuus, toiminnallisuus, viihtyisyys • Asiakas- ja henkilöstötilaisuuksien innovointi, suunnittelu ja järjestäminen •Osaamisprosessin koordinointi: kartoitukset, kehittämissuunnitelmat, toteutukset, osaamisrekisterin hallinta • Erilaiset työssäjaksamistapahtumat • Eri rahoitusten hakeminen ja koordinointi Kehittämispalvelut
Yhteistyökumppaneitamme
Kiitos! Anne-Maria Korhonen Kouluttaja, KTM Heli Järvelä Koulutuspäällikkö, markkinointi