Jukka Leino 03.12.2013. Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
Wikispaces kouluttajan wikityökaluna Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WP6 Kampanjakalenteri 2011 KKPvmAktiviteetti Tammi Englanninkieliset www-sivut + digi käytössä Google ads -kampanja englanniksi.
Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo Museoliitto museoiden.
Internetin ilmaisohjelmat
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Ovatko klubini IT-asiat kunnossa Sivujen ajantasaisuus Uudet mahdollisuudet.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Asiakaspalvelu verkossa
Mitä kaikkea siellä voi tehdä?. Kaksi osaa – Huvi ja Hyöty  Merkityksellinen, eli hyöty  Viihteellinen, huvi.
SOME (sosiaalinen media)
Kirjasto mediakasvattajana Koulun “käsikassara” vai itsenäinen toimija? Kirjastot ja media kyselyn satoa Vaasan kaupunginkirjasto Pohjanmaan maakuntakirjasto.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Seura ja seuran aineistoa Jyväskylän Nousu ry Laatinut: Jarmo Hyvärinen
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Verkkosivut opettajan apuna
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Kaisa Tuomisto TU08S1E  Tutkimuksen tavoitteet  Käytetyt hakusanat ja osumat  Linux  Tietolähteiden vertailua  Yhteenveto  Viitteet.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Wikispaces kouluttajan wikityökaluna Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Clojure – this one goes to eleven!. Antti Virtanen Software Architect // Clojure oikeassa projektissa.
LibGuides-kokemuksia Case SeAMK E-aineistopäivä AMKIT-konsortio Tuula Ala-Hakuni Suunnittelija.
Java-ohjelmoinnin perusteet kesä 2012 TERVETULOA! Opettaja Jukka Juslin.
KAAKKOIS-SUOMEN TYÖMARKKINOIDEN KATSAUS 2012  Ilmestyy piakkoin sähköisessä muodossa  Teemoina:  Väestö, työikäinen väestö, tuotanto, työllisyys, työttömyys.
Tuetun oppisopimuskoulutuksen kehittäminen –hanke nykytila ja tulevat toimet Ulla Poutiainen
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Free Powerpoint Templates Page 1 Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa Aktiivisuushanke 2013 teknologia liikunnanopetuksessa
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
KH Kirjasampo NYT Yleisten kirjastojen neuvosto
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Videotuotannot markkinoinnissa
 Liikenne on A) henkilöiden B) tavaroiden C) energian D) tiedon kuljettamista.  280&bih=896&gbv=2&tbm=isch&tbnid=OS0Z0UmBWs.
Matkailun nettisivujen analysointi
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
SPORTS TRACKER Tekijä: Nybäck Teemu TU09s Tiedonhaku internetistä.
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Kirjastot ja Google Ari Muhonen ylikirjastonhoitaja Teknillisen korkeakoulun kirjasto
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Leena Salminen Kansallinen elektroninen kirjasto Halti-tietokannan esittely ( FinElib-päivä
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Heigo Anto WWW-sivuston Google-optimointi Heigo Anto
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Mainonnan vaikutuskeinoja
Yritys ja markkinointi mediassa
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
Mediatekniikan Seminaari Annina Alamäki
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Google Docs Teppo Räisänen,
Kaakko135 markkinointi 2014 Sanna Nikki
Median aikajana TV v some Ensimmäinen älypuhelin 1993 IBM
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

Jukka Leino

Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA

3 Venäläisten matkat Suomeen vuosittain Kaakkois-Suomen raja-asemien kautta

Etsittekö tietoa matkakohteesta ennen matkaanne? – Mistä tietoa etsitty? 4

Neljä skenaariota venäläisten Suomen-matkojen kasvusta 5

Viestinnän toteutus INTERNET SOME LEHDET MESSUT SUORA ULKO- MAINONTA TV RADIO TIEDOTUS

Internet viestinnässä Mahdollisuus tavoittaa valtavasti ihmisiä Kustannukset syntyvät tuotannosta, ei median käytöstä Uusien asiakkaiden pitää löytää sivuille Kohderyhmiä on vaikea rajata Tulokset syntyvät tekemisestä, ei median ostamisesta

Viestintä eri mediatyypeissä

Hakukoneet Netissä asioivista n.90% käyttää hakukoneita Hakukone on ilmainen liikenteen ohjaaja Avainsanatutkimus auttaa löytämään oikeita hakusanoja Sivujen hakukentissä pitää olla avainsanoja, joita asiakkaat käyttävät

Hakusanamarkkinointi HakukoneNäytötKlikitCTRCPCKustannukset Google.ru %0.16 € €

Responsiivisuus

Seuranta Google Analytics Google Analytics Google PageRank Google PageRank Yandex Yandex Kuntopuntari Kuntopuntari

Käännökset Svetlana Chtchegoleva Svetlana Chtchegoleva Multitrance Multitrance Google-kääntäjä Google-kääntäjä

Kuolleet sielut

5 km Tervetuloa ! обро пожаловать ! д

QR -koodi

Kapustat Kaakkoon -aineistopankki Valmiita työpohjia ladattavissa Mahdollisuus täydentää ryhmän toiveiden mukaan

Kiitos! Esityksen aineistot ladattavissa osoitteesta: Esityksen aineistot ladattavissa osoitteesta: