Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelmia Vanhalle Asemalle, Asema-aukiolle ja Kauppakadulle.
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 2 Vanhan Aseman pyöräpuisto Vanhan Aseman alueelle on aikaisemmin laadittu lähiympäristösuunnitelma. Tässä vaiheessa paikalle esitetään sijoitettavaksi muutamia sarjavalmisteisia pyöräkatoksia ja aitamallisia pyörätelineitä. Ratkaisu on helposti ja nopeasti toteutettavissa. Kalusteiden määrää voidaan tarkistaa toteutuvan käyttöasteen mukaan. Suunnitelman pyöräkatoksena on OmniTrafikin CPS-malli läpikuultavalla (polykarbonaatti) katolla ja rei’itetyillä alumiiniseinäkkeillä, pulverimaalattuna RAL xxxx -sävyyn. Mallin soveltuvuutta alueen arkkitehtuuriin voidaan arvioida seuraavista kuvasovitteista.
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 3 Vanha AsemaNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 4 Vanha AsemaVisio
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 5 Vanha AsemaNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 6 Vanha AsemaVisio
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 7 Vanha AsemaNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 8 Vanha AsemaVisio
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 9 Asema-aukio Asema-aukio on luontainen paikoitusalue erityisesti keskustaan idästä saapuville polkupyöräilijöille. Pyöräpaikoitukselle soveltuva tila löytyy autopaikoituksen ja Asemakadun-Vapaudenkadun kulman kävelyalueen rajapinnasta. Paikalle sijoitettavat kalusteet selkeyttävät alueen tila- ja toiminnallista rakennetta. Pyöräkatosmallina esitetään samaa kuin Vanhalla Asemalle. Sarjavalmisteinen moduulirakenteinen katos on helposti siirrettävissä kun Vapaudenkadun terminaalia lähdetään toteuttamaan. Havainnekuvin esitetään erilaisia katoksien asetteluvaihtoehtoja.
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 10 Asema-aukioNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 11 Asema-aukioVersio 1
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 12 Asema-aukioVersio 2
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 13 Asema-aukioVersio 3
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 14 Asema-aukioVersio 4
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 15 Asema-aukioNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 16 Asema-aukioVersio 1
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 17 Asema-aukioVersio 2
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 18 Asema-aukioVersio 3
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 19 Asema-aukioVersio 4
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 20 Kauppakatu Anttilan ja McDonald’sin välisen korokkeen eteläpuoli on erityinen ongelmakohta joka tulisi saada hallintaan. Paikalle kohdistuvat korostuneen esteettiset vaatimukset. Seuraavassa esitetään kaksi telinevaihtoehtoa, ”Ciclos” ja ”Helix”.
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 21 KauppakatuNykytila
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 22 KauppakatuCiclos RAL 5003
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 23 KauppakatuCiclos RAL kukat
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 24 KauppakatuCiclos roster
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 25 KauppakatuCiclos roster + kukat
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 26 KauppakatuHelix
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 27 CPS-pyöräkatos Valokuvia suunnitelmissa esitetyn CPS-pyöräkatoksen toteutetuista asennuksista Espoossa. Katos voidaan varustaa paitsi etupyöräpidikkeillä myös runkolukituksen mahdollistavilla telineillä.
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 28 Omni-katos
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 29 Omni-katos
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 30 Omni-katos
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelma 31 Ciclos-pyöräteline