Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Advertisements

Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Magazines bring power to advertising. Aikakausmedia Powercases Advertising effectiveness proven in studies! tripod research oy as research partner M3.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Viini-lehden liiketoiminta printin ulkopuolella
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017

Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Venäjä-markkinointi
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Tehyn toiminta ja talous Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous , Helsinki
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017 %-osuus yleisöstä muutos %-osuudessa vrt. lokakuu 2016 Facebook 58,5 -1,9 Twitter 20,6 -0,3 Instagram 18,3 +1,9 YouTube 1,7 -0,2 Pinterest 1,0 +0,6 Seuraajia kaikissa kanavissa* (kpl) 3 054 396 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Yleisömäärien kehitys 10/2016 – 10/2017 kaikki kanavat yhteensä + 580 227  23 % 3 054 396 2 474 169 + 291 873  20 % 1 785 311 1 493 438 + 111 088  21 % 629 866 518 778 + 153 356  38 % 558 365 405 009 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Yleisömäärien kasvu / lokakuu 2017 kaikki kanavat yhteensä Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Eniten seuraajia kaikissa kanavissa TOP 20 / lokakuu 2017 1. Aku Ankka 199 293 2. Talouselämä 189 544 3. Seiska 142 807 4. Suomen Luonto 137 047 5. Suomen Kuvalehti 129 561 6. Demi 102 341 7. Soppa365 74 122 8. Kodin Kuvalehti 72 692 9. Markkinointi & Mainonta 71 975 10. Kotivinkki 59 744 seuraajia* 11. Idealista 58 744 12. Maku 56 519 13. Me Naiset 55 708 14. Suomen Sotilas 53 094 15. Tiede 43 430 16. Trendi 41 303 17. Meidän Perhe 40 691 18. Image 38 411 19. Kauneus & Terveys 37 631 20. Avotakka 37 309 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten seuraajia Facebookissa TOP 20 / lokakuu 2017 1. Aku Ankka 149 362 2. Suomen Luonto 91 714 3. Seiska 80 616 4. Demi 63 494 5. Kodin Kuvalehti 54 445 6. Suomen Sotilas 50 068 7. Idealista 47 797 8. Soppa365 46 634 9. Me Naiset 33 899 10. Talouselämä 32 936 seuraajia 11. Kotivinkki 32 760 12. Potilaan Lääkärilehti 30 223 13. Meidän Perhe 30 171 14. Tiede 27 254 15. Trendi 25 934 16. Yhteishyvä 25 550 17. Vauva 24 887 18. GTi-Magazine 24 865 19. Raymond 23 689 20. Maku 22 843 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Eniten seuraajia Twitterissä TOP 20 / lokakuu 2017 1. Talouselämä 154 982 2. Suomen Kuvalehti 113 025 3. Markkinointi & Mainonta 70 980 4. Seiska 51 268 5. Mikrobitti 20 911 6. Image 18 229 7. Tiede 14 826 8. Tivi 11 040 9. Vihreä Lanka 9 246 10. Suomen Luonto 8 450 seuraajia 11. Urheilulehti 8 261 12. Arvopaperi 6 955 13. Tekniikka & Talous 6 483 14. Ylioppilaslehti 5 405 15. Potilaan Lääkärilehti 5 280 16. Demi 4 771 17. Suomen Lääkärilehti 4 405 18. Mondo 4 177 19. Tekniikan Maailma 4 129 20. Jääkiekkolehti 3 877 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Eniten seuraajia Instagramissa TOP 20 / lokakuu 2017 1. Suomen Luonto 36 067 2. Maku 28 796 3. Demi 26 423 4. Avotakka 25 293 5. Soppa365 23 949 6. Kotivinkki 22 871 7. Glorian Koti 19 102 8. Glorian ruoka & viini 19 037 9. Aku Ankka 17 924 10. Deko 17 746 seuraajia 11. Mondo 17 245 12. Kodin Kuvalehti 17 243 13. Me Naiset 17 110 14. Unelmien Talo & Koti 14 770 15. Cosmopolitan 13 697 16. Trendi 13 403 17. Koti ja keittiö 13 176 18. Elle 13 169 19. Kauneus & Terveys 13 147 20. FIT 12 591 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Eniten uusia seuraajia kaikissa kanavissa / lokakuu 2017 1. Yhteishyvä 4 410 2. Talouselämä 3 088 3. Trendi 2 926 4. Meidän Perhe 1 771 5. Suomen Luonto 1 730 6. Kodin Kuvalehti 1 637 7. Anna 1 552 8. Vauva 1 445 9. Suomen Kuvalehti 1 315 10. Me Naiset 1 296 uusia seuraajia* 11. Improbatur 1 246 12. Markkinointi & Mainonta 1 138 13. Soppa365 1 100 14. Nuotta 1 049 15. Meillä Kotona 1 041 16. Maku 856 17. ET-lehti 826 18. Koti ja keittiö 778 19. Kotiliesi 773 20. Reserviläinen 746 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten uusia seuraajia Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa / lokakuu 2017 1. Yhteishyvä 4 100 2. Trendi 2 821 3. Meidän Perhe 1 640 4. Kodin Kuvalehti 1 332 5. Anna 1 304 6. Vauva 1 285 7. Talouselämä 1 005 8. ET-lehti 809 9. Me Naiset 750 10. Suomen Luonto 746 TWITTER uusia seuraajia 1. Talouselämä 2 031 2. Markkinointi & Mainonta 1 114 3. Suomen Kuvalehti 865 4. Image 169 5. Tekniikan Maailma 168 6. Mediuutiset 160 7. Suomen Lääkärilehti 132 8. Tiede 126 9. Nuotta 120 10. Arvopaperi 118 Kuntalehti INSTAGRAM uusia seuraajia 1. Improbatur 1 244 2. Suomen Luonto 885 3. Nuotta 828 4. Maku 575 5. Soppa365 560 6. Koti ja keittiö 487 7. Meillä Kotona 480 8. Me Naiset 451 9. Glorian Koti 407 10. Avotakka 375 Lähde: Aikakausmediat somessa 10/2017

Mukana olleet mediat (209 kpl) / lokakuu 2017 3H+K Aarre Aku Ankka Alibi Anna Antiikki & Design Apteekkarilehti Apu Arkkitehti Aromi Arvopaperi Askel Asuntoinfo Auto Bild Suomi Automaatioväylä Avotakka Baana Caravan Cosmopolitan Costume Deko Demi Diabetes DigiKuva Eeva Elle Elämä Enertec Erä ET Matkaopas ET-lehti Evento Fakta FIT GEO Gloria Glorian Koti Glorian ruoka & viini Goal GTi-Magazine HerkkuLeivonta Hevoshullu Hifimaailma Hiihto HR Viesti Hymy Hyvä Terveys Idealista Ihana Image Improbatur Insinööri Juoksija Jääkiekkolehti Kaksplus Kameralehti Katso Kauneimmat Askartelut Kauneimmat Käsityöt Kauneus & Terveys Kello & Kulta Kemia-Kemi Kippari KITA Kiinteistö & Talotekniikka Kodin Kuvalehti Koiramme Koneviesti Koti ja keittiö Kotiliesi Kotiliesi Käsityö Kotilääkäri KotiMikro Kotipuutarha Kotitalo Kotivinkki Kuluttaja-lehti Kuntalehti Kuntatekniikka Kunto Plus Kuriren Lapsen Maailma Leija Leivotaan Lumo Maailman Kuvalehti Maalla Maku Markkinointi & Mainonta Me Naiset Mediuutiset Meidän Mökki Meidän Perhe Meidän Talo Meillä Kotona Metsälehti Mikrobitti Minä Olen Mondo Moottori Motiivi National Geographic Suomi Nuorten Luonto Nuotta Nyyrikki Oluelle Oma Aika Ortodoksiviesti Palokuntalainen Parnasso Partiojohtaja Pelastustieto Pelit ….

Mukana olleet mediat (209 kpl) / lokakuu 2017 … Perhokalastus Perusta Pieni on Suurin Pikkukaupunki Pinni Plaza Koti Positio Potilaan Lääkärilehti Print&Media Pro Hockey prointerior Projektiuutiset prometalli - metallialan ammattilehti proresto PUUTARHA&kauppa Puuvene Pyöräily+Triathlon Rakennuslehti Raymond Reserviläinen Riffi RONDO Classic Sairaanhoitaja Sana Secretarius Seiska Selkosanomat Seura Shaker Sieppo - Lasten luontolehti Siivet Soppa365 Sport Språkbruk Suomen Kiinteistölehti Suomen Kuvalehti Suomen Luonto Suomen Lääkärilehti Suomen Sotilas SuomiViihde Super Suuri Käsityö Systeri Systole Sähköala.Fi Taide Taika TAITO Talentia Talotekniikka Talouselämä Taloustaito Teatteri & Tanssi -lehti Tee Itse Tehy Tekniikan Historia Tekniikan Maailma Tekniikka & Talous Tekstiiliopettaja Terveydeksi Tidningen Folkhälsan Tiede Tieteen Kuvalehti Tieteen Kuvalehti Historia Tilisanomat Tivi TM Rakennusmaailma Trendi Tunne & Mieli Tuulilasi TV-maailma Työ Terveys Turvallisuus Ulkopolitiikka Ultra Unelmien Talo & Koti Urakointi Uutiset Urheilulehti Uusiouutiset V8-Magazine Valitut Palat - Reader's Digest Vapaa-ajan Kalastaja Vapaussoturi Vauva Vegaanikeittiö Vene Verotus ViherPiha Vihreä Lanka Viini Villivarsa Vinkki Vitonen VIVA Voi hyvin Yhteishyvä Ylioppilaslehti Ylioppilaslehti Aino

Uudet kanavat seurannassa / lokakuu 2017 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest HerkkuLeivonta x Kuluttaja-lehti

Aikakausmediat somessa -seuranta Aikakausmedia seuraa kuukausittain suomalaisten aikakausmedioiden seuraaja-, tykkääjä- ja tilaajamääriä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä. Seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenten mediat, joilla on käytössään yksi tai useampi mainittu sosiaalisen median kanava. Seuranta tehdään jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä.

Aikakausmediat somessa -seuranta Someseurannan tulokset päivittyvät jokaisen kuukauden alussa: www.aikakauslehdet.fi/some   Seuraamalla Aikakausmediaa SlideSharessa saat ilmoituksen aina uuden raportin ilmestyttyä. Kaikki raportit ovat ladattavissa PowerPointina ja Pdf:nä.

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi