Pilot Country Update Finland 3.10.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Lauseen sanajärjestys
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Toomas Tärk Viron matkailun edistämiskeskus Viro. Avaa aistit yllätyksille.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
IEA DSM Task XVI ESCO Project Register Pertti Koski.
1 Paljoussanat Julie Silk, Riitta Silk. Otavan asiakaspalvelu Puh Tilaukset Kirjavälitys Oy Puh Faksi.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Infinitiivi + to-partikkeli
Konditionaali Mikä englannin apuverbi vastaa suomessa verbin -isi-liitettä? In your place, I’d buy a new laptop. I wish it would stop raining. Will said.
Kaksi perfektiä: Mitä eroa muodoilla on?
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Kysymysten muodostaminen
Passiivin aikamuodot Passiivin preesens.
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
preesens – imperfekti – perfekti – pluskvamperfekti - futuuri
Healthy Cities konferenssi
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Power Grammar: Konditionaali
Miten kerrotaan tekemisestä?
Aikamuodot.
Words of quantity Open Road 6 pp
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Perussanajärjestys Julie Silk, Riitta Silk 1 Open Road Open Road
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
AINO LISÄMENOARVIO Edustajisto
Muodolliset subjektit: ’it’ ja ’there’
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Miten ilmaistaan tulevaa aikaa?
Yhdessätekemistä yli rajojen
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Introduction to decision analysis
Vesikemian Professori
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Introduction to decision analysis
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Beekeeping at ctjs By Qarnayn
Esityksen transkriptio:

Pilot Country Update Finland 3.10.2017

Numbers from Finland 22 schools 771 students 51 classes 58 teachers + 2 special education schools as reflection partners and advisers 771 students 484 students in experiment classes – we lost two classes with 32 students = 452 students 51 classes 21 experiment classes from 18 schools 58 teachers 30 pilot teachers ATS2020 team 7 people

Parkano Keskuskoulu 6th grade

Parkano Keskuskoulu 6th grade We as citizens Parkano Keskuskoulu 6th grade

Parkano Keskuskoulu 6th grade We as citizens Next year in a  new school Parkano Keskuskoulu 6th grade

Parkano Keskuskoulu 6th grade We as citizens Happening & map Next year in a  new school Parkano Keskuskoulu 6th grade

Turenki 8th grade

Propaganda poster Turenki 8th grade

Propaganda poster Impressive book Turenki 8th grade

Turenki 8th grade Propaganda poster Impressive book QR route for 1-2 graders Turenki 8th grade

ePortfolios / Google Classroom

"I thought that the design model was good and clear and shared documents worked extremely well - only if our teacher would know how to use them...” "It would be great to have Arts as a part of the Project next year.

TEEMA: kantava idea, toiminnan kehys Pedagoginen design: kokeilujakson luonnos TEEMA: kantava idea, toiminnan kehys Valinta laaja-alaisista osaamisista L1-L7 tai näistä: informaatiolukutaito, digiosaaminen, viestintä- ja yhteistyötaidot, luovuus ja innovaatio, autonominen oppiminen. Valinta arvioinnin ja/tai palautteen kohteista. Arviointimenetelmä, kuten itse-, vertais-, ryhmä- tai opettaja-arviointi. E-portfolion ja arvioinnin yhteys. VALINNAT: ryhmä ja opettajat, aikataulu Oppilaiden rooli, opettajien valinnat ja rajaukset, prosessin sovittaminen lukuvuosisuunnitelmaan yms. aiempiin tavoitteisiin. Opintojakson aikajana E-portfolion työkansio: suunnittelu, aineiston kerääminen, työstäminen E-portfolio: näyte, kiteyttäminen Prosessi on tärkeä: oman oppimisen ohjaamiseen kasvaminen, itse- ja vertaisarviointi, palautteen vastaanottaminen. Oppimisen ilo, mitä opin, miten voisin jatkossa oppia paremmin. Oppimisprosessin aikajanalle suunnitellut opintojaksot (syklit), kuten taustatiedon hankinta, havainnointi ja haastattelut, kootun aineiston jalostaminen esitykseksi. Palautteen ja arvioinnin sijoittaminen oppimisprosessin aikajanalle.

"It is hard to find time to do planning together: "I would hope that this kind of Project based - wide projects would be included to the upper grade Curriculum overall hour plan. Then it would not be depending on how teachers use their subject dedicated lessons."

Methods of planning together

Experience to share Teachers need quite a lot of support in their planning process Sharing culture among teachers has improved. One reason is that team teaching is getting more popularity Pedagogical ICT Tutor teachers were in some cases very good help for experiment class teachers In Finland we have now Tutor teacher model where teacher will be trained and assist by tutor teacher who will come to your classroom and work with you. Next time we would have much more helping hands. We lost some teachers due to “too many things going on right now” Select of teachers should done during longer period time than we did. Actually one should interview each of them carefully.

Challenges Time, time,time First late start then short executing period – it was time to time quite stressful for experimenting teachers In Finland, new curriculum was released and implemented beginning 2016 – same time than our experiment started Research model (too many uncontrolled variables) Test instrument was partly complicated for fifth graders. UX was not very rewarding for students. Some 8th graders didn’t take test seriously.

Positive notes Many teachers learned a lot of new things – portfolio as a learning method wasn’t so common in Finnish compulsory school Teamwork increased among teachers and they also started to develop new LC’s and using portfolio model in their other classes. Finnish team worked well and we learned many new things from our international partners Schools and teachers are mainly are willing to develop new things Project was well managed and atmosphere was always encouraging.

Strategia - Rehtorit