Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Tekniikan Akateemisten Liitto TEK ry Toiminta-ajatus ” Parantaa jäsenen työmarkkina-arvoa, elämän laatua ja ammattikunnan vaikuttavuutta. ”
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Magazines bring power to advertising. Aikakausmedia Powercases Advertising effectiveness proven in studies! tripod research oy as research partner M3.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Viini-lehden liiketoiminta printin ulkopuolella
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017

Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Venäjä-markkinointi
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017 %-osuus yleisöstä muutos %-osuudessa vrt. maaliskuu 2016 Facebook 59,3 -2,6 Twitter 20,8 -1,6 Instagram 17,1 +3,9 YouTube 1,8 -0,3 Pinterest 1,1 +0,7 Seuraajia kaikissa kanavissa* (kpl) 2 786 731 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Yleisömäärien kehitys 03/2016 – 03/2017 2 786 731 kaikki kanavat yhteensä + 765 414  38 % 2 021 317 + 400 161  32 % 1 651 837 1 251 676 + 127 194  28 % 578 885 451 691 + 208 968  78 % 477 330 268 362 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Yleisömäärien kasvu / maaliskuu 2017 kaikki kanavat yhteensä Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Eniten seuraajia kaikissa kanavissa TOP 20 / maaliskuu 2017 1. Aku Ankka 196 911 2. Talouselämä 167 567 3. Seiska 138 788 4. Suomen Luonto 122 444 5. Suomen Kuvalehti 120 135 6. Demi 102 489 7. Soppa365 66 912 8. Markkinointi & Mainonta 62 995 9. Kodin Kuvalehti 62 478 10. Idealista 57 294 seuraajia* 11. Kotivinkki 53 769 12. Maku 50 258 13. Suomen Sotilas 49 723 14. Urheilulehti 49 162 15. Me Naiset 47 945 16. Tiede 38 949 17. Trendi 36 933 18. Image 35 900 19. Meidän Perhe 35 812 20. Kauneus & Terveys 35 057 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten seuraajia Facebookissa TOP 20 / maaliskuu 2017 1. Aku Ankka 148 586 2. Suomen Luonto 85 352 3. Seiska 78 781 4. Demi 63 783 5. Idealista 47 298 6. Suomen Sotilas 46 891 7. Kodin Kuvalehti 46 670 8. Soppa365 43 681 9. Urheilulehti 40 041 10. Kotivinkki 29 812 seuraajia 11. Potilaan Lääkärilehti 29 419 12. Me Naiset 29 142 13. Talouselämä 28 732 14. Meidän Perhe 26 474 15. GTi-Magazine 24 116 16. Tiede 23 873 17. Raymond 23 135 18. Trendi 22 408 19. Vauva 21 884 20. Kauneus & Terveys 21 434 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Eniten seuraajia Twitterissä TOP 20 / maaliskuu 2017 1. Talouselämä 137 498 2. Suomen Kuvalehti 105 994 3. Markkinointi & Mainonta 62 127 4. Seiska 51 424 5. Mikrobitti 20 851 6. Image 17 308 7. Tiede 14 108 8. Tivi 10 709 9. Vihreä Lanka 8 942 10. Urheilulehti 7 722 seuraajia 11. Suomen Luonto 7 655 12. Arvopaperi 6 262 13. Tekniikka & Talous 5 801 14. Ylioppilaslehti 5 198 15. Demi 4 916 16. Potilaan Lääkärilehti 4 673 17. Mondo 4 069 18. Jääkiekkolehti 3 825 19. Suomen Lääkärilehti 3 660 20. Soppa365 3 380 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Eniten seuraajia Instagramissa TOP 20 / maaliskuu 2017 1. Suomen Luonto 28 858 2. Demi 26 132 3. Maku 25 011 4. Avotakka 21 539 5. Kotivinkki 20 155 6. Soppa365 19 812 7. Aku Ankka 17 347 8. Glorian ruoka & viini 16 743 9. Glorian Koti 15 933 10. Mondo 15 176 seuraajia 11. Deko 14 939 12. Kodin Kuvalehti 14 901 13. Me Naiset 14 466 14. Cosmopolitan 13 643 15. Trendi 12 591 16. FIT 12 077 17. Kauneus & Terveys 11 870 18. Unelmien Talo & Koti 11 862 19. Elle 11 771 20. Koti ja keittiö 9 460 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Eniten uusia seuraajia kaikissa kanavissa / maaliskuu 2017 1. Talouselämä 5 651 2. Markkinointi & Mainonta 2 845 3. Suomen Kuvalehti 2 471 4. Suomen Luonto 2 099 5. Kodin Kuvalehti 2 057 6. Idealista 1 963 7. Maku 1 673 8. Reserviläinen 1 639 9. Me Naiset 1 636 10. Soppa365 1 629 uusia seuraajia* 11. Meillä Kotona 1 624 12. Tekniikan Maailma 1 299 13. Kotivinkki 1 166 14. Avotakka 1 061 15. Tehy 1 039 16. Koti ja keittiö 928 17. ET-lehti 874 18. Glorian Koti 823 19. Kauneus & Terveys 809 20. Suomen Sotilas 801 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten uusia seuraajia Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa / maaliskuu 2017 1. Kodin Kuvalehti 1 556 2. Meillä Kotona 1 498 3. Tekniikan Maailma 1 031 4. Suomen Luonto 956 5. Me Naiset 939 6. Tehy 885 7. Talouselämä 868 8. ET-lehti 856 9. Reserviläinen 814 10. Suomen Sotilas 770 TWITTER uusia seuraajia 1. Talouselämä 4 760 2. Markkinointi & Mainonta 2 812 3. Suomen Kuvalehti 2 226 4. Tekniikan Maailma 240 5. Image 148 6. Suomen Luonto 136 7. Mediuutiset 128 8. Suomen Lääkärilehti 121 9. Tehy 115 10. Tekniikka & Talous 107 INSTAGRAM uusia seuraajia 1. Idealista 1 997 2. Maku 1 029 3. Suomen Luonto 976 4. Soppa365 866 5. Avotakka 804 6. Reserviläinen 786 7. Glorian Koti 684 8. Deko 671 9. Me Naiset 627 10. Kotivinkki 607 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2017

Mukana olleet mediat (209 kpl) / maaliskuu 2017 3H+K Aarre Aku Ankka Alibi Anna Antiikki & Design Apteekkarilehti Apu Arkkitehti Aromi Arvopaperi Askel Asuntoinfo Auto Bild Suomi Automaatioväylä Avotakka Caravan Cosmopolitan Costume Deko Demi Diabetes DigiKuva Divaani Eeva Elle Elämä Enertec Erä ET Matkaopas ET-lehti Evento Fakta FIT GEO Gloria Glorian Koti Glorian ruoka & viini Goal GTi-Magazine Hevoshullu Hifimaailma Hiihto HR Viesti Hymy Hyvä Terveys Idealista Ihana Image Improbatur Insinööri Juoksija Jääkiekkolehti Kaksplus Kameralehti Katso Kauneimmat Käsityöt Kauneus & Terveys Kello & Kulta Kemia-Kemi Kippari Kirjastolehti KITA Kiinteistö & Talotekniikka Kodin Kuvalehti Koiramme Koneviesti Koti ja keittiö Kotiliesi Kotiliesi Käsityö Kotilääkäri KotiMikro Kotipuutarha Kotitalo Kotivinkki Kuluttaja-lehti Kuntalehti Kuntatekniikka Kunto Plus Kuriren Lapsen Maailma Leija Lumo Maailman Kuvalehti Maalla Maku Maku Kaneli & Sokeri Markkinointi & Mainonta Me Naiset Mediuutiset Meidän Mökki Meidän Perhe Meidän Talo Meillä Kotona Metsälehti Mikrobitti Minä Olen Mondo Moottori Motiivi National Geographic Suomi Nuorten Luonto Nuotta Nyyrikki Oluelle Oma Aika Oma Koti Kullan Kallis Ortodoksiviesti Palokuntalainen Parnasso Partiojohtaja Pelastustieto Pelit …

Mukana olleet mediat (209 kpl) / maaliskuu 2017 … Perhokalastus Perusta Pieni on Suurin Pikkukaupunki Pinni Plaza Koti Positio Potilaan Lääkärilehti Print&Media Pro Hockey prointerior Projektiuutiset prometalli - metallialan ammattilehti proresto PUUTARHA&kauppa Puuvene Pyöräily+Triathlon Rakennuslehti Raymond Reserviläinen Riffi RONDO Classic Sairaanhoitaja Sana Secretarius Seiska Selkosanomat Seura Shaker Sieppo - Lasten luontolehti Siivet Soppa365 Sport Språkbruk Suomen Kiinteistölehti Suomen Kuvalehti Suomen Luonto Suomen Lääkärilehti Suomen Sotilas SuomiViihde Super Suuri Käsityö Sydän Systeri Systole Sähköala.Fi Taide Taika TAITO Talentia Talotekniikka Talouselämä Taloustaito Teatteri & Tanssi -lehti Tee Itse Tehy Tekniikan Historia Tekniikan Maailma Tekniikka & Talous Tekstiiliopettaja Terveydeksi Tidningen Folkhälsan Tiede Tieteen Kuvalehti Tieteen Kuvalehti Historia Tilisanomat Tivi TM Rakennusmaailma Trendi Tunne & Mieli Tuulilasi TV-maailma Työ Terveys Turvallisuus Ulkopolitiikka Ultra Unelmien Talo & Koti Urakointi Uutiset Urheilulehti Uusiouutiset V8-Magazine Valitut Palat - Reader's Digest Vapaa-ajan Kalastaja Vapaussoturi Vauva Vene Verotus ViherPiha Vihreä Lanka Viini Villivarsa Vinkki Vitonen VIVA Voi hyvin Yhteishyvä Ylioppilaslehti Ylioppilaslehti Aino

Uudet kanavat seurannassa / maaliskuu 2017 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest VIVA x

Seurannasta poistuneet kanavat / maaliskuu 2017 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest Kauneimmat Käsityöt x Kirjastolehti

Aikakausmediat somessa -seuranta Aikakausmedia seuraa kuukausittain suomalaisten aikakausmedioiden seuraaja-, tykkääjä- ja tilaajamääriä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä. Seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenten mediat, joilla on käytössään yksi tai useampi mainittu sosiaalisen median kanava. Seuranta tehdään jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä.

Aikakausmediat somessa -seuranta Someseurannan tulokset päivittyvät jokaisen kuukauden alussa: www.aikakauslehdet.fi/some   Seuraamalla Aikakausmediaa SlideSharessa saat ilmoituksen aina uuden raportin ilmestyttyä. Kaikki raportit ovat ladattavissa PowerPointina ja Pdf:nä.

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi