Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Tekniikan Akateemisten Liitto TEK ry Toiminta-ajatus ” Parantaa jäsenen työmarkkina-arvoa, elämän laatua ja ammattikunnan vaikuttavuutta. ”
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Magazines bring power to advertising. Aikakausmedia Powercases Advertising effectiveness proven in studies! tripod research oy as research partner M3.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Viini-lehden liiketoiminta printin ulkopuolella
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017

Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Venäjä-markkinointi
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017 %-osuus yleisöstä muutos %-osuudessa vrt. helmikuu 2016 Facebook 59,5 -3,0 Twitter 20,7 -1,7 Instagram 17,0 +4,3 YouTube 1,8 -0,3 Pinterest 1,1 +0,7 Seuraajia kaikissa kanavissa* (kpl) 2 735 605 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Yleisömäärien kehitys 02/2016 – 02/2017 2 735 605 kaikki kanavat yhteensä + 785 249  40 % 1 950 356 + 409 064  34 % 1 626 564 1 217 500 + 128 921  30 % 566 347 437 426 + 217 078  88 % 464 709 247 631 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017

Yleisömäärien kasvu / helmikuu 2017 kaikki kanavat yhteensä Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017 *) tammikuu 2016 – helmikuu 2017

Eniten seuraajia kaikissa kanavissa TOP 20 / helmikuu 2017 1. Aku Ankka 196 828 2. Talouselämä 161 916 3. Seiska 138 113 4. Suomen Luonto 120 345 5. Suomen Kuvalehti 117 664 6. Demi 102 474 7. Soppa365 65 283 8. Kodin Kuvalehti 60 421 9. Markkinointi & Mainonta 60 150 10. Idealista 55 331 seuraajia* 11. Kotivinkki 52 603 12. Suomen Sotilas 48 922 13. Urheilulehti 48 626 14. Maku 48 585 15. Me Naiset 46 309 16. Tiede 38 249 17. Trendi 36 497 18. Image 35 101 19. Meidän Perhe 35 059 20. Kauneus & Terveys 34 248 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten seuraajia Facebookissa TOP 20 / helmikuu 2017 1. Aku Ankka 148 546 2. Suomen Luonto 84 396 3. Seiska 78 278 4. Demi 63 933 5. Idealista 47 351 6. Suomen Sotilas 46 121 7. Kodin Kuvalehti 45 114 8. Soppa365 42 932 9. Urheilulehti 39 555 10. Kotivinkki 29 328 seuraajia 11. Potilaan Lääkärilehti 28 939 12. Me Naiset 28 203 13. Talouselämä 27 864 14. Meidän Perhe 25 986 15. GTi-Magazine 23 852 16. Tiede 23 309 17. Raymond 23 072 18. Trendi 22 263 19. Vauva 21 500 20. Kauneus & Terveys 21 043 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017

Eniten seuraajia Twitterissä TOP 20 / helmikuu 2017 1. Talouselämä 132 738 2. Suomen Kuvalehti 103 768 3. Markkinointi & Mainonta 59 315 4. Seiska 51 462 5. Mikrobitti 20 853 6. Image 17 160 7. Tiede 14 014 8. Tivi 10 620 9. Vihreä Lanka 8 884 10. Urheilulehti 7 669 seuraajia 11. Suomen Luonto 7 519 12. Arvopaperi 6 169 13. Tekniikka & Talous 5 694 14. Ylioppilaslehti 5 173 15. Demi 4 940 16. Potilaan Lääkärilehti 4 591 17. Mondo 4 041 18. Jääkiekkolehti 3 824 19. Suomen Lääkärilehti 3 539 20. Soppa365 3 366 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017

Eniten seuraajia Instagramissa TOP 20 / helmikuu 2017 1. Suomen Luonto 27 882 2. Demi 26 006 3. Maku 23 982 4. Avotakka 20 735 5. Kotivinkki 19 548 6. Soppa365 18 946 7. Aku Ankka 17 191 8. Glorian ruoka & viini 16 215 9. Glorian Koti 15 249 10. Mondo 14 733 seuraajia 11. Kodin Kuvalehti 14 421 12. Deko 14 268 13. Me Naiset 13 839 14. Cosmopolitan 13 550 15. Trendi 12 321 16. FIT 11 868 17. Kauneus & Terveys 11 504 18. Unelmien Talo & Koti 11 327 19. Elle 11 326 20. Koti ja keittiö 8 906 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017

Eniten uusia seuraajia kaikissa kanavissa / helmikuu 2017 1. Talouselämä 3 091 2. Suomen Luonto 2 675 3. Suomen Kuvalehti 2 063 4. Kodin Kuvalehti 2 000 5. Tiede 1 686 6. Me Naiset 1 656 7. Soppa365 1 551 8. Reserviläinen 1 330 9. Markkinointi & Mainonta 1 252 10. Meillä Kotona 1 185 uusia seuraajia* 11. Kauneus & Terveys 1 173 12. Koti ja keittiö 1 155 13. Maku 1 121 14. Seiska 1 010 15. Meidän Perhe 979 16. Yhteishyvä 973 17. Tehy 896 18. Kotivinkki 892 19. Suomen Sotilas 836 20. Unelmien Talo & Koti 835 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten uusia seuraajia Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa / helmikuu 2017 1. Kodin Kuvalehti 1 554 2. Tiede 1 536 3. Suomen Luonto 1 393 4. Meillä Kotona 1 118 5. Me Naiset 986 6. Kauneus & Terveys 882 7. Soppa365 848 8. Suomen Sotilas 783 9. Tehy 769 10. Meidän Perhe 731 TWITTER uusia seuraajia 1. Talouselämä 2 380 2. Suomen Kuvalehti 1 645 3. Markk. & Mainonta 1 227 4. Tekniikan Maailma 239 5. Suomen Luonto 138 6. Mediuutiset 124 7. Tekniikka & Talous 123 8. Suomen Lääkärilehti 116 9. Kuntalehti 106 10. Image 105 INSTAGRAM uusia seuraajia 1. Suomen Luonto 1 114 2. Reserviläinen 711 3. Maku 677 4. Soppa365 676 5. Avotakka 662 6. Glorian Koti 643 7. Deko 625 8. Me Naiset 497 9. Kotivinkki 495 10. Unelmien Talo & Koti 492 Lähde: Aikakausmediat somessa 2/2017

Mukana olleet mediat (208 kpl) / helmikuu 2017 3H+K Aarre Aku Ankka Alibi Anna Antiikki & Design Apteekkarilehti Apu Arkkitehti Aromi Arvopaperi Askel Asuntoinfo Auto Bild Suomi Automaatioväylä Avotakka Caravan Cosmopolitan Costume Deko Demi Diabetes DigiKuva Divaani Eeva Elle Elämä Enertec Erä ET Matkaopas ET-lehti Evento Fakta FIT GEO Gloria Glorian Koti Glorian ruoka & viini Goal GTi-Magazine Hevoshullu Hifimaailma Hiihto HR Viesti Hymy Hyvä Terveys Idealista Ihana Image Improbatur Insinööri Juoksija Jääkiekkolehti Kaksplus Kameralehti Katso Kauneimmat Käsityöt Kauneus & Terveys Kello & Kulta Kemia-Kemi Kippari Kirjastolehti KITA Kiinteistö & Talotekniikka Kodin Kuvalehti Koiramme Koneviesti Koti ja keittiö Kotiliesi Kotiliesi Käsityö Kotilääkäri KotiMikro Kotipuutarha Kotitalo Kotivinkki Kuluttaja-lehti Kuntalehti Kuntatekniikka Kunto Plus Kuriren Lapsen Maailma Leija Lumo Maailman Kuvalehti Maalla Maku Maku Kaneli & Sokeri Markkinointi & Mainonta Me Naiset Mediuutiset Meidän Mökki Meidän Perhe Meidän Talo Meillä Kotona Metsälehti Mikrobitti Minä Olen Mondo Moottori Motiivi National Geographic Suomi Nuorten Luonto Nuotta Nyyrikki Oluelle Oma Aika Ortodoksiviesti Palokuntalainen Parnasso Partiojohtaja Pelastustieto Pelit Perhokalastus …

Mukana olleet mediat (208 kpl) / helmikuu 2017 … Perusta Pieni on Suurin Pikkukaupunki Pinni Plaza Koti Positio Potilaan Lääkärilehti Print&Media Pro Hockey prointerior Projektiuutiset prometalli - metallialan ammattilehti proresto PUUTARHA&kauppa Puuvene Pyöräily+Triathlon Rakennuslehti Raymond Reserviläinen Riffi RONDO Classic Sairaanhoitaja Sana Secretarius Seiska Selkosanomat Seura Shaker Sieppo - Lasten luontolehti Siivet Soppa365 Sport Språkbruk Suomen Kiinteistölehti Suomen Kuvalehti Suomen Luonto Suomen Lääkärilehti Suomen Sotilas SuomiViihde Super Suuri Käsityö Sydän Systeri Systole Sähköala.Fi Taide Taika TAITO Talentia Talotekniikka Talouselämä Taloustaito Teatteri & Tanssi -lehti Tee Itse Tehy Tekniikan Historia Tekniikan Maailma Tekniikka & Talous Tekstiiliopettaja Terveydeksi Tidningen Folkhälsan Tiede Tieteen Kuvalehti Tieteen Kuvalehti Historia Tilisanomat Tivi TM Rakennusmaailma Trendi Tunne & Mieli Tuulilasi TV-maailma Työ Terveys Turvallisuus Ulkopolitiikka Ultra Unelmien Talo & Koti Urakointi Uutiset Urheilulehti Uusiouutiset V8-Magazine Valitut Palat - Reader's Digest Vapaa-ajan Kalastaja Vapaussoturi Vauva Vene Verotus ViherPiha Vihreä Lanka Viini Villivarsa Vinkki Vitonen VIVA Voi hyvin Yhteishyvä Ylioppilaslehti Ylioppilaslehti Aino

Seurannasta poistuneet kanavat / helmikuu 2017 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest Kauneimmat Käsityöt x Oma Koti Kullan Kallis

Aikakausmediat somessa -seuranta Aikakausmedia seuraa kuukausittain suomalaisten aikakausmedioiden seuraaja-, tykkääjä- ja tilaajamääriä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä. Seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenten mediat, joilla on käytössään yksi tai useampi mainittu sosiaalisen median kanava. Seuranta tehdään jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä.

Aikakausmediat somessa -seuranta Someseurannan tulokset päivittyvät jokaisen kuukauden alussa: www.aikakauslehdet.fi/some   Seuraamalla Aikakausmediaa SlideSharessa saat ilmoituksen aina uuden raportin ilmestyttyä. Kaikki raportit ovat ladattavissa PowerPointina ja Pdf:nä.

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi