Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä, 15.11.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TUOTTAVAan aikuiskoulutuksen toimintamalliin
Advertisements

Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
Korkeakoulujen rakenteellinen kehittäminen Päivi Jokitalo Kirjastoverkkopäivät 2010.
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
Ryhmät Pekka Linna, CSC.
Viitearkkitehtuurityön tilanne
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
Tavoitteena saumaton opiskelun aloitus Lukuvuosi-ilmoittautuminen Paula Merikko.
DIGITAALISTEN AINEISTOJEN TYÖRYHMÄ Virva Nousiainen-Hiiri Helsingin kaupunginkirjasto.
TUTKI Tietomallityöryhmä RAKETTI-TUTKI Tietomallityöryhmä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto TUTKI-osahanke.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
TIPTOP-projektin kartoituksen vaihe korkeakoulujen tietomallin muutostarpeiden osalta Petri Heinonen Juha-Pekka Pihlajakoski Lauri Stigell Opi-Synergia.
Lukuvuosi-ilmoittautuminen LVI Lukuvuosi-ilmoittautuminen LVI Opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa käytyyn keskusteluun viitaten LVI:n suunnittelu.
Tiptop – kuukausiraportti 10/2012 Mats Lindstedt.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Opintopolku-palaveri
Arkkitehtuurityön jatkovalmistelu
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Minustako BIOANALYYTIKKO?. Mikä ihmeen bioanalyytikko? terveydenhuollon ammattihenkilö kliinisessä laboratoriotyössä laboratoriotutkimusprosessin asiantuntija.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Opiskelijapalautekyselyt Arvo - opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelulla Jonna Korhonen
Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen.
Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen esittely Kirsi Hiltunen.
Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon hyödyntäminen ARVO - opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelussa: yliopistojen kandipalautteen toteutus,
Kielikeskus 1 Heli Harrikari 2008  2009 Kypsyysnäytteiden kielentarkastuksen arviointikriteerien yhtenäistäminen LAAKEA-osahanke 2008 Heli Harrikari Kehittyvä.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
OKM:n tietovarastopalvelut -kokonaisuuteen liittyvän tiedon avaaminen korkeakoulujen BI-kehittäjien käyttöön Tilannekatsaus Paula Merikko
Verkostokokous Käsiteltävät asiat  Kokouksen järjestäytyminen ja asialista  Todetaan työvaliokunnan kokoonpano  Työryhmät  Toimintakertomus.
Kv-liikkuvuustietojen siirto VIRTA-opintotietopalveluun Tilannekatsaus Paula Merikko
VIRTA-julkaisutietopalvelun tilannekatsaus Hanna-Mari Puuska Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon ja OKM:n tiedonkeruiden ohjausryhmä
Synergiaryhmän terveiset KOOTuki -ryhmän kokous
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Prosesseista palveluihin
tiedon laadun tukeminen ja
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Tutkimuksen viitearkkitehtuuri – Tutkimuksen tuen ja hallinnan näkökulma Mari Riipinen Turun yliopisto.
HT Eero Laesterä – KTM Tuomas Hanhela – KTM Katja Pesonen
Totti Tuhkanen | Turun yliopisto
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen
Lukukausimaksuihin liittyvä
Suvi-verkoston kuulumiset
Luokan nimi, numero Opettaja Ryhmän jäsenten nimet
Kieliteknologian verkosto (KIT)
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto TUHA
Synergiaryhmä työpaja – Siirto-opiskelijat
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
Synergiaryhmä Virve Peltoniemi, TAMK Tapio Ekholm, Metropolia
Asiakirjapohjaisen haun ja valinnan tilannekatsaus 6.6
Opiskeluoikeuden ylläpito Opiskelijoiden tuki ja ohjaus
Luokan nimi, numero Opettaja Ryhmän jäsenten nimet
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Opetuksen ja tutkimuksen viitearkkitehtuurit yhteentoimivuuden ja yhteistyön mahdollistajina Nestori Syynimaa.
OILI-palvelun tilanne
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
"Kyseessä ei ole hyvä ja merkittävä korkeakoulutuksen parissa työskentelevä ryhmä tai verkosto. Vaan paras ja tärkein."
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit
Tuhkan hyötykäyttömahdollisuudet 2. 11
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Kauppatieteet Tampereen yliopisto
Historiamme Välitavoite Välitavoite Välitavoite Tänään Välitavoite
Synergiaryhmän työpaja 21. –22
Esityksen transkriptio:

Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä,

Kaksi vaihetta Ensimmäisessä vaiheessa ideoidaan mahdollisimman kattavasti ydinprosessien eri vaiheisiin liittyviä palveluita Toisessa vaiheessa näitä ideoita jäsennetään, täsmennetään ja tarvittaessa täydennetään

Ensimmäinen vaihe: karuselli Teidät on jaettu neljään ryhmään Kukin ryhmä aloittaa tietyn prosessin kohdalta ja ideoi siihen liittyviä palveluita Tämän jälkeen ryhmä siirtyy eteenpäin seuraavaan pisteeseen Näin kierretään läpi kaikki prosessit Yksi ryhmän jäsen jää aina lyhyesti esittelemään palvelut seuraavalle ryhmälle

Idea1: Koulutussuunnittelu Päivi Aho, Laurea-ammattikorkeakoulu Arja Kokkonen-Metsola, Vaasan yliopisto Hanna Kosteila, Haaga-Helia- ammattikorkeakoulu Inka Paukku, Aalto-yliopisto Ossi Raatikainen, CSC –Tieteen tietotekniikan keskus Oy

Ryhmä Idea2: Opetussuunnittelu Katja Arstio, Helsingin yliopisto Tapio Ekholm, Metropolia- ammattikorkeakoulu Anne Litja, Itä-Suomen yliopisto Virve Peltoniemi, Tampereen ammattikorkeakoulu Juha-Pekka Pihlajakoski, Oulun ammattikorkeakoulu

Ryhmä Idea3: Opiskelun rakenne Päivi Lignell, Tampereen teknillinen yliopisto Arja Neuvonen, Haaga-Helia- ammattikorkeakoulu Suvi Remes, CSC –Tieteen tietotekniikan keskus Oy Lilian Sjöberg, YrkeshögskolanArcada Totti Tuhkanen, Turun yliopisto Susann Vainisalo, Taideyliopisto

Ryhmä Idea4: Opiskelun käytäntö Nina Ekholm, Yrkeshögskolan Novia Jarno Naukkarinen, Tampereen ammattikorkeakoulu Hanna Oksman, Laurea-ammattikorkeakoulu Janne Santala, Satakunnan ammattikorkeakoulu Mikael Seppälä, Taideyliopisto Outi Tasala, CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy

Toinen vaihe Toisessa vaiheessa ideointivaiheen tuloksia työstetään pidemmälle Toisessa vaiheessa hyödynnetään myös aiemmin tehtyä työtä

Aiemman työn hyödyntäminen Työryhmissä käydään läpi aiemmin tuotetut palvelukuvaukset – Nämä sijoitetaan niihin pääprosesseihin ja aliprosesseihin, joihin nämä liittyvät

Kokonaisuuden tarkastelu Ensimmäisen vaiheen tuotoksia ja aiemmin tuotettua tarkastellaan kokonaisuutena: – Puuttuuko joitain palveluita? – Onko palveluita tarpeen täsmentää? – Onko palveluita tarpeen karsia?

Viimeistely Kun palvelulista on tyydyttävä, palveluihin liitetään lyhyt kuvaus, jonka pohjalta työskentelyä on mahdollista jatkaa

Ryhmä Työstö1: Koulutussuunnittelu Tapio Ekholm, Metropolia- ammattikorkeakoulu Arja Kokkonen-Metsola, Vaasanyliopisto Hanna Oksman, Laurea-ammattikorkeakoulu Lilian Sjöberg, Yrkeshögskolan Arcada Outi Tasala, CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy Totti Tuhkanen, Turun yliopisto

Ryhmä Työstö2: Opetussuunnittelu Päivi Aho, Laurea-ammattikorkeakoulu Nina Ekholm, Yrkeshögskolan Novia Hanna Kosteila, Haaga-Helia- ammattikorkeakoulu Päivi Lignell, Tampereen teknillinen yliopisto Susann Vainisalo, Taideyliopisto

Ryhmä Työstö3: Opintojen rakenne Katja Arstio, Helsingin yliopisto Anne Litja, Itä-Suomen yliopisto Jarno Naukkarinen, Tampereen ammattikorkeakoulu Arja Neuvonen, Haaga-Helia-ammattikorkeakoulu Juha-Pekka Pihlajakoski, Oulun ammattikorkeakoulu Ossi Raatikainen, CSC –Tieteen tietotekniikan keskus Oy

Ryhmä Työstö4: Opintojen käytäntö Inka Paukku, Aalto-yliopisto Virve Peltoniemi, Tampereen ammattikorkeakoulu Suvi Remes, CSC –Tieteen tietotekniikan keskus Oy Janne Santala, Satakunnan ammattikorkeakoulu Mikael Seppälä, Taideyliopisto