-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
EPiServer 7. Paras EPiServer ikinä käyttäjää.
Advertisements

Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Abikertaus Adjektiivit ja adverbit. Let’s practise! Jack on parhaiten tunnettu jalkapalloilijana. Hän on kaikkein paras! Jack is best known as a footballer.
Kuva oppimateriaalissa Otavan Opisto Jari Sarja.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
A solution for flexible bicycle transportation
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Levels? Matti Isokallio Berliinin kommunikea “Ministers encourage the member States to elaborate a framework of comparable and compatible qualifications.
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
IPCC-seminaari ilmastonmuutoksen vaikutuksista, sopeutumisesta ja haavoittuvuudesta, Helsingin yliopisto, Introduction to the Working Group II.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Vesi kestävän kehityksen pullonkaula
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
Kommenttipuheenvuoro Peter Lund Teknillinen korkeakoulu Peter Lund 2008.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Helsingin energiapäätös 2015 Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
Erasmus+ Mitä se tarjoaa urheiluseuroille? WELCOME TO ERASMUS+
Infinitiivi + to-partikkeli
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Biohajoavat istukkeet
Oppimisanalytiikka – Mahdollisuudet ja edessä olevat haasteet Euroopan koulumaailmalle Aulanko, Finland April Dr. Riina Vuorikari DG JRC – Directorate.
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Miten kerrotaan tekemisestä?
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
Foster care in Helsinki
MyData – asiakas keskiöön
Pilot Country Update Finland
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Introduction to decision analysis
Risk analysis, risk attitudes
Minoan and Mycenaean era
Vesikemian Professori
Filosofia ja kasvatustieteen metodologia.
Probability models and decision analysis
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Introduction to decision analysis
Kansainvälistä monialaista ja sisällöllistä osaamista Erasmus+ -ohjelman tuella klo 13 Millaisia kansainvälisiä hankkeita on toteutettu Erasmus+
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
LTE LTE=EUTRAN=Super3G=3.9G.
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Information for teachers
Gemalto Vantaa HSE Policy
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa

- trendikyselyn tuloksia keväältä 2011

-Growing emphasis on transversal skills. There is an increasing emphasis on E- skills (digital skills and competences) and “21st century skills” like problem solving and collaboration. Alongside maths, science and technology, these skills are now seen as essential for a competitive Europe in a global economy. The EU is actively shaping this trend by pursuing policies to support E-skills in the wider population. 2011

trendikyselyn tuloksia keväältä Growing emphasis on transversal skills. There is an increasing emphasis on E- skills (digital skills and competences) and “21st century skills” like problem solving and collaboration. Alongside maths, science and technology, these skills are now seen as essential for a competitive Europe in a global economy. The EU is actively shaping this trend by pursuing policies to support E-skills in the wider population.

2011 -trendikyselyn tuloksia keväältä Encouraging independence, or not? Better performing teachers are being promised more independence in several education systems in Europe, but assessment and accountability systems are still hard to change. This puts many teachers in frustrating situations, in which their ability and willingness to innovate are compromised by tight controls and external pressures and expectations. For this reason, the current trend is that most teachers still choose to “play it safe” rather than being independent and taking risks.

trendikyselyn tuloksia keväältä Encouraging independence, or not? Better performing teachers are being promised more independence in several education systems in Europe, but assessment and accountability systems are still hard to change. This puts many teachers in frustrating situations, in which their ability and willingness to innovate are compromised by tight controls and external pressures and expectations. For this reason, the current trend is that most teachers still choose to “play it safe” rather than being independent and taking risks.

2011 -trendikyselyn tuloksia keväältä Learning goes outside, does the teacher follow? Education has always been associated with schools. However, this relationship is now under stress as new technologies move learning outside of the school walls. This trend poses challenges to the traditional role of the teacher. Some specific opportunities and risks are: educating outside school hours, more emphasis on facilitation, mentoring and guidance, increased workload, linking with families, some risks of establishing informal links with students (e.g. using s and texts).

trendikyselyn tuloksia keväältä Learning goes outside, does the teacher follow? Education has always been associated with schools. However, this relationship is now under stress as new technologies move learning outside of the school walls. This trend poses challenges to the traditional role of the teacher. Some specific opportunities and risks are: educating outside school hours, more emphasis on facilitation, mentoring and guidance, increased workload, linking with families, some risks of establishing informal links with students (e.g. using s and texts).

2011 -trendikyselyn tuloksia keväältä Low carbon teaching -This trend is associated with much wider trends, from climate change to the shift towards more sustainable lifestyles and alternative sources of energy. Schools and teachers are increasingly encouraged to incorporate these themes in curricular activities, discussions and tasks with learners.

trendikyselyn tuloksia keväältä Low carbon teaching -This trend is associated with much wider trends, from climate change to the shift towards more sustainable lifestyles and alternative sources of energy. Schools and teachers are increasingly encouraged to incorporate these themes in curricular activities, discussions and tasks with learners.

2011 -trendikyselyn tuloksia keväältä Keeping up with informal learning -Students live in worlds filled with engaging technology and opportunities to pursue personal interests and motivations. Once they enter schools they have to leave behind such interests and motivations. This creates a divide between the way “schools teach” and the way “students learn” in informal learning environments. Teachers are nowadays facing a challenge trying to bridge this gap.

trendikyselyn tuloksia keväältä Keeping up with informal learning -Students live in worlds filled with engaging technology and opportunities to pursue personal interests and motivations. Once they enter schools they have to leave behind such interests and motivations. This creates a divide between the way “schools teach” and the way “students learn” in informal learning environments. Teachers are nowadays facing a challenge trying to bridge this gap.

1. KIERROKSEN PILOTOINTI Mikä on pilotointi? - pilotoinnissa kokeillaan yleiseurooppalaisena yhteistyönä muodostettujen skenaarioiden toteuttamista oppilasryhmien kanssa - pilotoinnissa käytetään jo olemassa olevaa teknologiaa/sovelluksia/opetusmenetelmiä sekä kokeillaan hankkeen piirissä kehitettävää materiaalia ja menetelmiä - pilotointien laajuudelle ei ole tarkkaa tuntimäärää, vaan niiden odotetaan muodostuvan pedagogisesti mielekkäistä opintokokonaisuuksista

1. KIERROKSEN PILOTOINTI - tavoitteena 20 opettajan/opetusryhmän osallistuminen Suomessa - opettajat pääosin eNorssiverkostosta, tarvittaessa täydennetään muiden koulujen opettajilla - oppilasryhminä –luokkien oppilaat - 1. kierroksen pilotoinnissa mukana olevat voivat olla mukana myös 3. ja 5. kierroksen pilotoinneissa

1. KIERROKSEN PILOTOINTI Aikatauluja: - pilotoivien opettajien valinta mennessä (ilmoittautumisten perusteella) - pilotoivien opettajien kokoontuminen elo- syyskuussa tarkempaan tutkimukseen osallistuvan opettajan valinta elo-syyskuussa - pilotointien suunnittelu ja toteuttaminen syys- joulukuussa - prosessin arviointi syys-tammikuu

1. KIERROKSEN PILOTOINTI Pilotointiin kuuluu : - pilotointijakson suunnittelu ja toteuttaminen - haastatteluun osallistuminen - pilotointijakson arviointiin osallistuminen