Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMika Tuominen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´06 29.3.2006
2
Työpajan ohjelma 13.20-13.50Asiantuntija-alustus (verkko- opetuksen) laadun mittaamisesta Jari Rantamäki, Sampo Koivula, JY 13.50-14Työpajatyöskentelyn ohjeistus 14-14.45Työpajatyöskentely 14.45-15.15Tulosten kokoaminen
3
Työpajatyöskentelyn tavoite Tavoitteena on määritellä verkko- opetukseen liittyviä arviointikohteita ja ideoida niiden laadunarvioinnissa käytettäviä mittareita. Työpajan tuloksia hyödynnetään VOPLA:n laatupalvelun sisällön kehittämisessä.
4
Työpajatyöskentelyn ohjeistus Määritelkää ja kirjatkaa keskeisimpiä laadun arviointikohteita - verkko-opettamisen - verkko-oppimateriaalien - verkko-opetuksen tukipalveluiden näkökulmista (kullakin ryhmällä/ pöydällä oma näkökulmansa)
5
Työpajatyöskentelyn ohjeistus Miettikää ja kirjatkaa mittareita, joilla voidaan saada tietoa arviointikohteen laadusta - esim. kysymyksiä palautekyselyyn
6
Yleisohjeistus Tehtävä on haastava ja monisyinen, mutta keep it simple Vähemmän on enemmän laatutyössä: mieluummin vähän keskeisiä ja realistisia arviointikohteita ja mittareita kuin paljon kehnosti perusteltuja. Erityisesti verkko-opetuksen näkökulmassa kannattaa keskittyä miettimään, mitä erityistä termi ”verkko” tuo tuohon kenttään. Kirjatkaa arviointikohteet ja mittarit fläpille.
7
Ryhmiinjako Tilassa on 9 pöytää, joissa 3 x 3 teemaa Verkko-opetus Verkko-oppimateriaalit Verkko-opetuksen tukipalvelut osallistujat valitsevat mihin pöytään menevät, kuhunkin pöytään max. 3 osallistujaa.
8
Työpajan tulosten kokoaminen Kaikki ryhmät tuovat omat fläppinsä seinälle, josta niitä lopuksi yhdessä tarkastellaan.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.