Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHelinä Uotila Muutettu yli 9 vuotta sitten
2
Opetuksen kehittäminen ja TVT - laitoksen näkökulma asiaan Tukiyksiköt kierroksella (OTK, OK, Kirjasto, Virtuaaliyliopisto, Tiedekunnat)
3
Ylhäältä ohjattua Tarkkailla Rangaista Ylimääräistä hommaa Paperia paperin vuoksi Jälleen yksi strategia lisää
4
Mihin ja miten tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää laitoksen opetuksessa? -ei erillistä tekemistä, opetuksen ja opetussuunnitelmien kehittämisessä yksi vaihtoehtoinen näkökulma menetelmien ja työtapojen suunnitteluun -ilman yhteyttä opetussuunnitelmiin ja tavoitteisiin tvt:n käyttöä ja sen tarkoituksenmukaisuutta paha arvioida Jälleen yksi strategia lisää
5
Mihin ja miten tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää laitoksen opetuksessa? -laitos paras asiantuntija arvioimaan substanssin kannalta mihin tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää ja mihin taas ei -yhteistyössä tukiyksiköiden kanssa pyritään tukemaan laitoksia, niiden tarpeen mukaan -tuen kehittämiseksi ja kohdentamiseksi tarvitaan tietoa tekijöiltä siitä, mitkä ovat pullonkauloja tai aukkoja nykyisessä tilanteessa Käyttäkää tai älkää, mutta perustelkaa ratkaisunne ainakin itsellenne Ylhäältä ohjattua
6
Mihin ja miten tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää laitoksen opetuksessa? -Tarkoituksena ei ole kyttääminen eikä laitosten pistäminen ”paremmusjärjestykseen” -Kerättävän tiedon hyödyntämisen arvojärjestys: 1)Laitos itse oman kehittämisensä kannalta 2)Tukiyksiköt, tiedekunnat ja päätöksentekijät tukitoimien kohdentamisen ja kehittämisen kannalta TarkkaillaRangaista
7
Mihin ja miten tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää laitoksen opetuksessa? -TVT:n käyttöön pyritään yhteistyössä laitosten kanssa kehittämään ja tarjoamaan ratkaisuja, jotka ovat resurssimielessä kestäviä. -kehittelyvaiheen työhön pyritään halukkaille tarjoamaan lisätukea sekä tukiyksikköjen tarjoaman tuen kautta että virtuaaliyliopiston hankerahoituksen avulla Ylimääräistä hommaa
8
Paperia paperin vuoksi Mihin ja miten tieto- ja viestintätekniikkaa kannattaa käyttää laitoksen opetuksessa? -tavoitteena ei ole asiakirja, pistetään muistiin ne asiat joita aiotaan myös käyttää -tiedot eivät katoa hallinnon mystisiin syövereihin jälkiä jättämättä, esim. tukitoimien kehittämiseen vaikuttavat asiat läpinäkyvästi kaikkien asianosaisten tietoon
9
Kysymykset pähkinänkuoressa? -Mitkä ovat opetuksen kehittämisen kannalta tärkeimpiä kysymyksiä? -Mitä lisäarvoa tieto- ja viestintätekniikalla voidaan saavuttaa näillä alueilla suhteessa opetussuunnitelmaan ja sen tavoitteisiin? -Mitä hyötyjen saavuttaminen vaatii toiminnalta? -Mitkä ovat laitoksen nykyiset resurssit tavoitteiden saavuttamiseksi? -Mihin ja millaista tukea laitos tarvitsee omien voimien lisäksi? Miten me voimme auttaa?
10
Yhteystiedot Opetusteknologiakeskus Pasi Kytöharju, pasi.kytoharju@uta.fi, puh. 8886pasi.kytoharju@uta.fi Opetuksen kehittämisyksikkö Mari Koivisto, mari.koivisto@uta.fi, puh. 8959mari.koivisto@uta.fi Kirjasto Johanna Tevaniemi, johanna.tevaniemi@uta.fi, puh. 7027johanna.tevaniemi@uta.fi Virtuaaliyliopisto Sami Hautakangas, sami.hautakangas@uta.fi, puh. 8344sami.hautakangas@uta.fi Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Juha Holma, juha.holma@uta.fi, puh. 6577juha.holma@uta.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.