Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R. 2001. Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R. 2001. Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization."— Esityksen transkriptio:

1

2 Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R. 2001. Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization Science, 12: 37 – 53. −Pohdintakysymykset 1.Minkälaisia ongelmia yhteistyön epäonnistumisen tutkimiseen liittyy? 2.Minkälaisen yhdistävän mallin tutkijat esittävät? (kuva 1) 3.Minkälainen yhteistyö onnistuu todennäköisimmin? 4.Mitä ovat ex ante –tekijät tutkijoiden mallissa? 5.Mitä ovat in situ –tekijät tutkijoiden mallissa? 6.Mitä ovat ex post –tekijät tutkijoiden mallissa? 23.1.2013Heidi Tuominen

3 Park & Ungson, 2001: Minkälaisia ongelmia yhteistyön epäonnistumisen tutkimiseen liittyy? −Systemaattisen ja kokonaisvaltaisen yhteistyön epäonnistumisen viitekehyksen puuttuminen −Epätarkat ja ristiriitaiset tulkinnat ja mittarit epäonnistumisen syistä −Objektiiviset mittarit −Subjektiiviset mittarit −Prosessimittarit −Erilaiset analyysitasot, teoreettiset kysymykset ja aikajänteet −Yhteistyötilanteiden moniulotteisuus ja -tulkintaisuus −Eri alojen kehysten yhdistämisen puuttuminen −Suuri määrä erilaisia ja eri alojen teorioita −Vähän yhtenäistämistä teorioiden ja alojen välillä −Kokonaiskuvan puuttuminen 23.1.2013Heidi Tuominen

4 Park & Ungson, 2001: Minkälaisen yhdistävän mallin tutkijat esittävät? 23.1.2013Heidi Tuominen

5 Park & Ungson, 2001: Minkälainen yhteistyö onnistuu todennäköisimmin? −Alhainen yritysten välinen kilpailu −Yritysten tarpeet ja strategiset intressit täydentävät toisiaan −Yhteiset intressit ja tavoitteet −Yritykset eivät suoria kilpailijoita keskenään −Alhainen johtamisen monimutkaisuus −Organisationaaliset erot ovat hienovaraisia −Yrityksillä on samanlaisia arvoja ja toimintatapoja −Läpinäkyvä vuorovaikutus ja yhteinen ymmärrys −Sopivan rakenteen valitseminen ja rakentaminen 23.1.2013Heidi Tuominen

6 Park & Ungson, 2001: Mitä ovat ex ante, in situ ja ex post -tekijät tutkijoiden mallissa? −Ex ante -tekijät −Yritysten välinen kilpailu −Suora kilpailu −Yritysten toisiaan täydentävyys −Käsitykset lopputilanteesta −Johtamisen monimutkaisuus −Kulttuuriset eroavaisuudet −Agenttiongelmat −In situ -tekijät (prosessitekijät) −Muutokset ulkoisessa ympäristössä −Käsitykset tasaisista panostuksista −Kahdensuuntainen oppiminen −Epäsymmetria ja riippuvaisuudet −Muutokset strategisessa asemoinnissa −Ex post -tekijät −Luottamus ja sitoutuminen −Tuotto ja käsitykset saavutetuista eduista 23.1.2013Heidi Tuominen


Lataa ppt "Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R. 2001. Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google