Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Visuaalinen analytiikka Case: Alkon myymälöiden segmentointi

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Visuaalinen analytiikka Case: Alkon myymälöiden segmentointi"— Esityksen transkriptio:

1 Visuaalinen analytiikka Case: Alkon myymälöiden segmentointi
Jarkko Venna Numos Oy SAS Technical Club, Helsinki

2 Numos Oy Perustettu 2001, toimii Innopolissa Espoossa
10 SAS-osaajaa, useimmat heistä SAS-sertifioituja analytiikan ammattilaisia Palvelutarjontaa mm. Analyyttinen konsultointi ja koulutus Business Intelligence ja tietovarastointi SAS-konsultointi ja välinekoulutus SAS Instituten kumppani vuodesta 2002 Asiakkaita mm. kaupan, teollisuuden, vakuutuksen, rahoituksen, terveyden-huollon ja tietoliikenteen aloilta Numos Oy Jarkko Venna

3 Visuaalinen analytiikka
Visual analytics is the science of analytical reasoning facilitated by interactive visual interfaces. [Thomas and Cook, 2005] Numos Oy Jarkko Venna

4 Käyttökohteita data-analyysissä
Dataan tutustuminen Tutkimushypoteesien luominen Tulosten tulkinta ja tulosten viestiminen muille Numos Oy Jarkko Venna

5 Huomioita: Visuaalisoinnit mahdollistavat suurten datamäärien tehokkaan tarkastelun. Ihminen pyrkii havaitsemaan rakenteita myös siellä missä niitä ei ole. Visuaalisella analyysillä tehdyt päätelmät on hyvä myös varmistaa muilla tavoin. Numos Oy Jarkko Venna

6 Case: Alkon myymälöiden segmentointi
Datana alkon myymälöiden vuoden myyntiprofiili. Tavoitteena muodostaa myymälöistä ryhmiä joiden myyntiprofiilit ovat samankaltaisia. Myyntiprofiilit muodostettiin summaamalla kunkin myymälän tuotteiden myynnit tuoteryhmätasolle ja jakamalla saadut tuoteryhmäkohtaiset vuosimyynnit myymälän kokonaisvuosimyynnillä. Numos Oy Jarkko Venna

7 Kysymyksiä


Lataa ppt "Visuaalinen analytiikka Case: Alkon myymälöiden segmentointi"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google