Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Www.integro.fi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Www.integro.fi."— Esityksen transkriptio:

1

2 Luottamus ja Balanced Score Card Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju Oy Integro Finland Ab Uudista ja Uudistu 2001 Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

3 Luottamus yrityksen onnistumisen avaintekijänä
Kuinka osoittaa luottamuksen merkitys positiivisena tuloskäyränä yrityksen taloudessa? Kuinka osoittaa itsestäänselvyyksiä (hyvinvointi/ luottamus lisää sitoutumista ja sitoutunut työntekijä on yritykselle tuottoisampi kuin sitoutumaton)? Kuinka perustella luottamuksen kehittämiseen tarvittavat investoinnit? Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

4 Ratkaisu: Tutkitaan luottamuksen vaikutusta Balanced Score Card -viitekehyksen avulla
Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

5 Balanced score card -viitekehys
TULOSKUNTO -liikevaihto -kustannukset -investoinnit -liikevoitto -tulos ASIAKASKUNTO -asiakkuudet -tuotteet -markkinat -tuotekehitys OSAAMISKUNTO -ydinosaaminen -henkilöstön osaaminen -organisaation osaaminen arvot visio missio strategiat SISÄINEN KUNTO -rakenteet -prosessit -verkostot Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

6 Integrolaisen ajattelun mukaan luottamus rakentuu:
Uskottavasta käyttäytymisestä Hyväksyvästä käyttäytymisestä Suorasta käyttäytymisestä Avoimesta käyttäytymisestä Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

7 luottamuksen rakentamiseen
Tuloskunto Asiakaskunto Sisäinen kunto Osaamiskunto Investointi luottamuksen rakentamiseen Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

8 “LUOTTAMUS- KULTTUURI” TAI “ARVONA LUOTTAMUS” OSAAMISKUNTO
TULOSKUNTO Avoimuus Suoruus “LUOTTAMUS- KULTTUURI” TAI “ARVONA LUOTTAMUS” OSAAMISKUNTO Osaaminen leviää nopeasti Oikeaa osaamista osataan etsiä Osaamisen jakaminen ASIAKASKUNTO Taidot kohdata asiakas Luovuuden lisääntyminen T&K toiminnassa Hyväksyntä Uskottavuus SISÄINEN KUNTO Tiimien sisäinen vuorovaikutus paranee Prosessit nopeutuvat Laatu varmistuu Tiimien välinen yhteistyö Itseohjautuminen – työn mielekkyys Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

9 Luottamuksen osatekijät ja BSC:n osa-alueet
Asiakaskunto Sisäinen kunto Osaamiskunto Uskottavuus ******** Hyväksyminen Avoimuus Suoruus Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

10 Avoimuuden vaikutuksia sisäiseen kuntoon, mm.
Edistää viestintää ja tiedonkulkua Mahdollistaa osallistumisen ja itseohjautuvuuden Partnership edellyttää avointa käytöstä (win,win) Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

11 Suoruuden vaikutuksia osaamiskuntoon, mm.
Aktiivinen ja monisuuntainen palautekulttuuri: virheistä kerrotaan ja kiitos menee oikeaan paikkaan – osaaminen kehittyy Tavoitteet ja odotukset selvillä Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

12 Uskottavuuden vaikutuksia asiakaskuntoon, mm
Tarjotaan vain sitä mitä osataan Palvelun laatu tasaisen korkeaa Ajan hermoilla oleminen Yrityksen imago hyvä Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

13 Muutos haltuun ohjelmajohtamisella
Päämäärissä joustoa huomioimaan muutokset liiketoimintaympäristössä Muutos muodostuu useista toisiinsa kytketyistä kehitysohjelmista Todennettava visio muutoksen jälkeisestä tilanteesta, missä luottamuksella tärkeä osa Yksi ohjelma muodostuu projekteista ja tehtävistä Ohjelmat sisältävät luottamuksen rakentamista projekteina 2002 Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju 2003

14 Projektien lopputuotteet Liiketoimintahyödyt
Luottamuksen rakentaminen projekteina (projektien lopputulokset) ja hyödyt (liiketoimintahyödyt) Projektien lopputuotteet henkilöiden itseluottamus tiimien sisäinen luottamus johdon ja henkilöstön välinen luottamus luottamus johtoryhmän sisällä johdon ja omistajien välinen luottamus Liiketoimintahyödyt asiakastyytyväisyys kasvaa sisäiset prosessit tehostuvat oppiminen nopeutuu liiketulos paranee Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab

15 Miksi luottamus on tärkeä liiketoiminnan onnistumisen kannalta?
Parantaa tulevaisuuden ennustettavuutta – vähentää epävarmuutta ja varautuneisuutta. Lisää tehokkuutta ja nopeuttaa päätöksentekoa – nopea toiminta kriisitilanteissa Parantaa tiedonvälitystä, lisää osaamisen jakamista ja palautteen antamista Lisää innovointia ja luovuutta Helpottaa (asiakas)yhteistyötä, parantaa ilmapiiriä – lisää hyvinvointia ja sitoutumista Vähentää byrokratiaa ja kontrolloivia rakenteita – myös konflikteja Toimitusjohtaja Matti Ahvenharju © Oy Integro Finland Ab


Lataa ppt "Www.integro.fi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google