Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KANDIRYHMÄ Oppiminen ja ohjaaminen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KANDIRYHMÄ Oppiminen ja ohjaaminen"— Esityksen transkriptio:

1 KANDIRYHMÄ Oppiminen ja ohjaaminen
Sinikka Kaartinen ja Hanna Järvenoja

2 Kiinnostuksen kohteita
ADHD opettajan pedagogisena haasteena HOJKS –Henkilökohtainen opetussuunnitelma Erityisopetukseen liittyvät kysymykset Inarin-saamen kielisen opetuksen haasteet Oppiminen työtiimissä – yhteisöllinen oppiminen Peruskoulun oppilaiden asenteita maahanmuuttajia kohtaan - suvaitsevaisuus

3 Oppimisen ja Koulutusteknologian Tutkimusyksikkö LET
Tutkii oppimisen, koulutuksen ja teknologian kysymyksiä. Työskentelyn painopisteenä on tutkimus ja siihen perustuva koulutusteknologian arvosanaopetus. Tutkimus pohjautuu erityisesti oppimisen tutkimukseen. Painopisteenä perustutkimus ihmisen yksilöllisestä ja sosiaalisesta oppimisesta sekä siitä, miten niitä voidaan teknologian avulla tukea. Erityisiä tutkimuskohteita on oppimisen perusmekanismit: itsesäätely, motivaatio, oppimisen strategiat ja sosiaalinen vuorovaikutus

4 Tutkimushankkeita: SCORE - Pedagogical Structuring of Collaboration and Self-Regulated Learning: Individual and Group-Level Perspectives ScaMo - Motivaatio ja itsesäätöinen oppiminen: analyysi ja interventio oppimisen taitojen kehittämisestä peruskoulussa ADDRESS - Adaptiivinen motivaation säätely oppimisessa: yksilöllinen ja sosiaalisesti jaettu säätely erilaisissa oppimistilanteissa OPTEK –Opetusteknologia koulun arjessa UBICO/6th sense - Scaffolding and Regulating Collaborative Learning with Ubiquitous and Pervasive Technologies GATE - Gate for Collaboration

5 KANDIRYHMÄ Oppiminen ja ohjaaminen
Seminaariryhmässä tutkitaan ajankohtaisia oppimisen ja sen ohjaamiseen liittyviä teemoja. Tällaisia ovat muun muassa: oppiminen yksilöllisenä ja sosiaalisena ilmiönä, kehittyvät oppimisympäristöt ja kulttuuriset työvälineet oppimisen prosessiluonteen mahdollistajana. Tavoitteena on että opiskelija oppii tieteellisen kirjoittamisen perusteet ja osaa soveltaa laadullisen tutkimuksen menetelmiä pienimuotoisen tutkimusaineiston analyysissä.

6 Tutkimusraportin rakenne
Nimi ja kirjoittaja Tiivistelmä Johdanto Pohtiva kirjallisuuskatsaus Tutkimuskysymykset Tutkimuksen menetelmä, tutkimusasetelma Tulokset Pohdinta ja johtopäätökset Lähteet

7 Viittaaminen - APA Kansainvälinen psykologian ja kasvatustieteen tutkimuksen alueen viittauskäytäntö, American Psychological Association Määrittää mm. miten viitataan lähteisiin ja tehdään lähdeluettelo Esim. APA style sheet –ohje,

8 Viittaaminen tekstissä
Kun… 1-2 kirjoittajaa -> aina kaikki nimet (Zimmerman & Schunk, 2008) 3-5 kirjoittajaa -> ensimmäisellä kerralla kaikki nimet, sen jälkeen ensimmäinen nimi et al. (Mäkitalo, Häkkinen, Järvelä, & Leinonen, 2002), myöhemmin (Mäkitalo et al., 2002) 6-n kirjoittajaa -> aina ensimmäinen nimi et al. (Turner et al., 1998) Sivunumero lisätään viitteeseen silloin kun kyseessä on suora lainaus For example, during a homework check, the teacher answered a student’s question about grading this way: “No, I give you points if you did it, but I can see that you tried. I can see that is almost all done, so I can see that you worked on that. That is what I give you points for and we go over it in class and you need to correct it yourself (Turner & Patrick, 2004, p. 1778)”.

9 Lähdeluettelo TOIMITETTU KIRJA: Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. ARTIKKELI KIRJASSA: Volet, S. E. (2001). Understanding learning and motivation in context: A multi-dimensional and multi-level cognitive-situative perspective. In S. E. Volet & S. Järvelä (Eds.), Motivation in learning contexts: Theoretical advances and methodological implications (pp ). Amsterdam: Elsevier Science. LEHDEN ARTIKKELI: Järvenoja, H., & Järvelä, S. (2009). Emotion control in collaborative learning situations - Do students regulate emotions evoked from social challenges? British Journal of Educational Psychology 79(3), Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press.

10 Lähdeluettelo Aakkosjärjestyksessä
Jos useampi lähde samalta kirjoittajalta, tuorein viimeiseksi LÄHDELUETTELO Boekarts, M., Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Toim.). (2000). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. Järvenoja, H., & Järvelä, S. (2009). Emotion control in collaborative learning situations - Do students regulate emotions evoked from social challenges? British Journal of Educational Psychology 79(3), Mäkitalo, K., Häkkinen, P., Järvelä S., & Leinonen, P. (2002). Mechanisms of common ground in case-based web discussions in teacher education. The Internet and Higher Education, 5(3), Turner, J. C., Meyer, D. K., Cox, K. E., Logan, C., DiCintio, M., & Thomas, C. (1998). Creating contexts for involvement in mathematics. Journal of Educational Psychology, 90, Turner, J., & Patrick, H. (2004). Motivational influences on student participation in classroom learning activities. Teachers College Record, 106(9), Volet, S. E. (2001). Understanding learning and motivation in context: A multi-dimensional and multi-level cognitive-situative perspective. Teoksessa S. E. Volet & S. Järvelä (Toim.), Motivation in learning contexts: Theoretical advances and methodological implications (s ). Amsterdam: Elsevier Science. Zimmerman, B., & Schunk, D. (2001). Self-regulated learning and academic achievement (2.painos). Mahwah, NJ: Erlbaum. Zimmerman, B., & Schunk, D. (2008). Motivation an essential dimension of self-regulated learning. In D. Schunk & B. Zimmerman (Toim.), Motivation and self-regulated learning. Theory, Research and applications (s. 1-30). New York: Lawrence Erlbaum.

11 AIKATAULU 1.kerta Järjestäytyminen vko 37 2.Kerta Aiheen rajaus vko 40
Kandintyön käsikirjoituksen rakenne vko 42 4.-6. Kerta Ohjaus sovitaan erikseen (syksy 2009) 7. Kerta Väliesittely vko 48 Kerta (kevät 2010) Kerta Valmiiden kandintöiden esittely kevät 2010


Lataa ppt "KANDIRYHMÄ Oppiminen ja ohjaaminen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google