Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAri-Matti Juusonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot 18.1.
2
Maanantain 18.1. ohjelma • klo 8.15.-9.30 Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo 9.30.-11 luento/Jari • klo 11.-11.45 lounas • klo 11.45.-13 luento/Harto • klo 13.-13.15 tauko/valmistellaan ACP-neukkari • klo 13.15.-14.15 luento/Ola • klo 14.15.-15.00 yhteenveto päivästä ja DBR-kurssin jatko/Pirkko
3
Tiistain 19.1. ohjelma • klo 8.15.-9.30 Alumniaamiainen • klo 9.30.-10.15 Maanantain palauteringin koonti /Niina • klo 10.15.-12 Gradu – Kevään gradutyöskentely/ Niina – Tutkimussuunnitelma, aiheen rajaaminen ja kirjallisuuteen perehtyminen / Sanna • klo 12-13 Lounas • klo 13-14 Gradu: Työskentelyä vertaisryhmissä • klo 14-15 Gradu: Työskentely ohjaajaryhmissä
4
Syksyllä opiskeltiin ahkerasti… • OPVIE: Oppimisympäristöt ja viestintä 5 op • KOME: Ymmärtävän oppimisen kognitiivinen, motivationaalinen ja emotionaalinen perusta 6 op • TOPSEK: Teknologian opetuskäytön pedagoginen suunnittelu eri kouluasteilla 5 op • DBR: Design Based Research tutkimusmenetelmänä 5 op • Gradutyöskentelyn aloitus • Sivuaineopinnot • Aineopinnot
5
Pelisäännöistä • Lähiopetusten poissaolot – Lähiopetuspäivät ovat tärkeitä pyri järjestämään niin, että pääset paikalle! – Jos joudut olemaan pois, ilmoita siitä etukäteen tiedämme huomioida ryhmätyöskentelyssä – Poissaolojen korvaavat tehtävät • jatkossa tehtävänanto viimeistään saman viikon torstaina wikissä • Tehtävien deadlinet – Ilmoita opintojakson vastuuhenkilölle, jos et ehdi palauttamaan tehtävää ajoissa. Sovi/ehdota uusi palautuspäivä.
6
Tarvitsetko ohjausta opintoihin? • Ole yhteydessä Niinaan – Sähköposti (niina.impio@oulu.fi)niina.impio@oulu.fi – Puhelin 553 3722 – Työhuone KK 229
7
Kevään 2010 opinnot • DBR: Design Based Research tutkimusmenetelmänä 5 op • Gradu • KVALI: Kvalitatiivinen tutkimuksen jatkokurssi 5 op • LETEC: Learning and Collaboration in Technology- Enhanced Contexts 6 op • ASI: Asiantuntijuus ja sosiaaliset innovaatiot 8 op • Lisäksi kevään aikana käydään HOPS-keskustelut
8
Palauterinki • Jakaannutaan kolmeen ryhmään ja valitaan jokaisesta ryhmästä yksi pöytävastaava. Pöytävastaava on koko ajan samassa pöydässä. • Keskustellaan annetusta aiheesta ja kirjataan keskeisiä ajatuksia ”pöytäliinaan”. • Pöydän vaihto 10 min. välein • Lopuksi palataan aloitus pöytään ja tehdään yhteenveto ko. pöydän keskustelusta. • Yhteenvedot esitellään tiistaina.
9
Pohtikaa tässä pöydässä • Miten opintojen ohjaus on onnistunut? • Miten opintojen tiedottaminen on toiminut? • Miten olet itse vaikuttanut opintojen edistymiseen? • Millaisia kehittämisehdotuksia teillä on ohjaukseen ja tiedottamiseen?
10
Pohtikaa tässä pöydässä •Mitä olette pitäneet opintojen työskentelytavoista (esim. lähiopetukset, itsenäinen- ja verkkotyöskentely, käytetyt teknologiat, arviointi)? •Miten opintojen aikataulutus on toiminut? •Millaisia kehittämisehdotuksia teillä on työskentelytapoihin ja aikatauluihin?
11
Pohtikaa tässä pöydässä • Mitä olette oppineet Edutool-opinnoissa tähän mennessä? • Mitä olette pitäneet opintojen sisällöistä? Ovatko sisällöt vastanneet odotuksianne? • Millaisia toiveita teillä on tulevien opintojaksojen sisältöihin ja työskentelyyn?
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.