Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Remontti TV Asukastiedotuksen lisäväline

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Remontti TV Asukastiedotuksen lisäväline"— Esityksen transkriptio:

1 Remontti TV Asukastiedotuksen lisäväline
Työmaamestarin oma asukaskanava Sinikka Peltonen, Sato Jjjjj

2 Esittely projekti-insinööri SATO Oyj / Asuntosijoitus
SATO:lla vuokra-asuntoa peruskorjauskohteittain projektipäällikkönä + ulkopuoliset konsultit suunnittelun ohjaus työn alla 6 suunnittelukohdetta ja 6 toteutuskohdetta

3 Asukastiedottamisessa tunnistettavat osiot
Mitä enemmän asukkailla on ennakkoon tietoa tulevasta haitasta, sitä paremmin haittaa siedetään Mitä enemmän tietoa, sitä vähemmän asukasyhteydenottoja Asukasinformaatiotilaisuus pidetään ennen varsinaisten töiden alkua, joten tieto on yleisellä tasolla eikä se tavoita kaikkia Asukastiedotuksen rinnalle tarvitaan hektisempää tietoa urakan vaiheista ymmärrettävässä muodossa Yksittäinen tiedote ei tavoita kaikkia osapuolia: isännöitsijä, valvoja, aliurakoitsijat, tilaajan edustajat

4 Asukastiedottamisessa tunnistettavat osiot
Tunnistetaan tilanne: tunkeudutaan asukaan kotiin ja kotipiiriin Asukaan aikataulujen mukaan ei voida toimia (yötyö) Remonttia odotetaan, remonttitieto on aina katastrofi asukkaalle Huhut: myynti / vuokrien nousu Paperitiedote aina sisälle menosta

5 Yhteistyön alku mCasting osui paikalle oikeaan aikaan, yhteistyö alkoi 2004 Peruskorjauskohteet: Laajakorvenkuja 8 Laajakorvenkuja 10 Toimittaja hoiti: kartoitti ko. kohteiden antenniverkon → 1 laite / yhtiö asensi laitteet antoi käyttäjätunnukset ja käyttöopastuksen laati asukastiedotteen kanavaviritysohjeineen Vuoropuhelua koko yhteistyön ajan Muut kohteet: Putouskuja 7, Pellervonkatu1, Tanhuankuja 2, Hiekkaharjuntie 16

6 Tietojen syöttäjät Tapa henkilöityy
Päivittäinen / viikoittainen aktiivisuus kanavaa kohtaan Vanhojen tietojen poistaminen Ei käytetä ammattisanastoa: piikkaus, tartunnat, pieli, laatta, smyygikorjaus ilmansuunnat ja talonumerot ovat vieraita Ei käytetä eilen-tänään, ensiviikolla –käsitteitä vaan päivämääriä Lyhyttä, nasevaa tekstiä, joka kohdassa ei tarvitse pahoitella

7 Asukkaat Helppo käväistä remontti kanavalla TV:n katselun ohessa
Antaa tarkempaa tietoa esim. oman kodin kohdalla olevasta julkisivun purku- / piikkaus- ja pinnoitusvaiheesta Tarkentavaa aikataulutietoa muutoksista ja myöhästymisistä Paperitiedotteet häviää ja saatetaan lukea vanhaa tiedotetta Otetaan asukkaat paremmin huomioon Asukasedustaja voi ilmoittaa mestarille havainnoistaan kaikille tarpeellisesta tiedoista ulkomaalaiset, eri kulttuurit, erilaiset odotukset agressiiviset asukkaat

8 Asukaskommentit SATO teki asukaskyselyn kahteen kohteeseen Remontti TV:sta Kommentit: Tietojen pitää olla ajan tasalla Kuvakkeiden vaihtumista on tylsä seurata Käytetään ammattikieltä Tärkeimmät yhteystiedot löytyy helposti Otettiin yleensä positiivisena vastaan

9 Yhteenveto Laajakorvenkuja 8-10 asukaskyselystä Remontti-TV;n käyttöön liittyen/ Taina Hakamäki 1. Remontti-TV:n käyttö lkm % kyllä tutustui palveluun ei yht % 2. Vastaaja ei käyttänyt Remontti-TV:tä, koska ei ollut tietoa viritys puuttui ei kiinnostusta tiedotustapaa kohtaan sisältö ei vastannut odotuksia käyttökokemus ei vastannut odotuksia on saanut riittävästi tietoa muualta ei tv:tä yht %

10 Yhteenveto Laajakorvenkuja 8-10 asukaskyselystä Remontti-TV;n käyttöön liittyen/ Taina Hakamäki 3. Remontti- TV:n käyttötiheys lkm % päivittäin viikoittain pari kertaa kk silloin tällöin yht 4. arvio Remontti-TV:stä(5 erittäin tyytyv., 1 erittäin tyytymätön) n kokonaisuus 3, asiasisältö 3, asiasisällön päivittyminen, ajankohtaisuus 2, näkymän ulkonäkö 3, luettavuus, selkeys 3, toiminnallisuus, käyttötapa 3,

11 Tyypillisiä tiedotteita
Ti aloitamme parvekkeiden purkutyöt, parvekkeiden kohdalla oleva alue on suljettu. Työstä aiheutuu porausmelua. G-portaan saunatilat otetaan urakoitsijan käyttöön, korvaavia saunavuoroja voi kysyä huoltoyhtiöstä p. Ikkuna-asennuksen pölyhaittojen ehkäisemiseksi, asukkaat voivat noutaa suojamuovia ja teippiä työmaatoimistosta. Kaikilla työntekijöillä on työmaakohtainen, kuvallinen henkilökortti. Urakoitsija tiedottaa sisälle tulosta aina erikseen joka huoneistoa.

12 Tulevaisuus Tilaajalle, valvojalle ja isännöitsijälle oma ajantasainen nettipohjainen työmaaseuranta Ulkoasun keittäminen: yksi erikseen haettava osio pysyville asioille, yksi vaihtuva osio Syöttö / lukuviive, luovutaanko paperista Syöttönäkymä: kohde, voimassaoloaika, syöttäjä, teksti, millä osiolla, koska päivitetty Ei mainoksia Kestääkö boxit siirtoja? Asukkaiden omat kommentit TV:lle?


Lataa ppt "Remontti TV Asukastiedotuksen lisäväline"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google