Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos."— Esityksen transkriptio:

1 Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos Läheltä piti-tilanne sattuu työssäoppimispaikassa, työpaikkaohjaaja osallistuu Läheltä piti-ilmoituksen tekemiseen 9. Työpaikkaohjaaja/työpaikan esimies käsittelee ilmoituksen työpaikalla ja tarkistaa työpaikan työturvallisuuden menettelytapoja tarvittaessa Työssäoppimisen työturvallisuusvastaava? 1 Työpaikkaohjaaja 4. Lähettää Läheltä piti-ilmoituksista yhteenvedon koulutusalajohtajalle puolivuosittain 5. Läheltä piti-ilmoitusten yhteenveto käsitellään koulutusalan johtotiimissä, toimeksianto koulutuspäälliköille 6. Velvoittaa tiimivastaavat käsittelemään yhteenvedon tiimikokouksessa 7. Sovitaan korjaavista toimenpiteistä 8. Käsittelee yhteenvedon ja korjaavat toimenpiteet opiskelijaryhmän kanssa 7. 8. Työssäoppimispaikassa sattuneet tilanteet työssäoppimista ohjaava opettaja käsittelee työpaikan edustajan kanssa 9. Opiskelija osallistuu työturvallisuusriskien ja vaaratilanteiden ennakoinnin arviointiin ja korjaavien toimenpiteiden pohdintaan yhdessä opettajan kanssa 3. Jos Läheltä piti-tilanne sattuu oppilaitoksessa, opettaja osallistuu ilmoituksen tekemiseen 1. Informoi opiskelijaa läheltä piti-tilanteista ja ilmoituksen tekemisestä LaatuPeda-projekti 30.9.2014 Läheltä piti –tilanteiden toimintaprosessin kuvaus

2 Prosessin nimi Läheltä piti –tilanteiden toimintaprosessi TarkoitusLäheltä piti –prosessin selkiyttäminen ja työturvallisuuden parantaminen AsiakasOpiskelija MittaritLäheltä piti-ilmoitusten määrä Kehittämismenetelmät TYÖVAIHEVASTUUKRIITTISET JA TÄRKEÄT VAIHEETASIAKIRJA/LÄHDE 1. InformointiRyhmänohjaaja ja työssäoppimista ohjaava opettaja Syyslukukauden alussa ja ennen työssäoppimisjakson jakson alkua 2. PerehdytysOpiskelijaOpiskelija perehtyy lomakkeeseen opettajan avustuksella 3. PerehdytysOpettaja / Työpaikkaohjaaja Työssäoppimista ohjaava opettaja esittelee työpaikkaohjaajalle lomakkeen ja kertoo missä tilanteissa lomaketta käytetään 3. PerehtyminenOpettaja / ryhmänohjaaja Jokainen opettaja perehtyy Läheltä piti -prosessiin ja osaa täyttää lomakkeen 4. Tilastointi ja tietojen lähettäminen asianomaisille Työssäoppimisen työturvallisuusvastaava? Tiedon siirtäminen 5. TiedottaminenKoulutusalajohtajaTiedon käsittely ja siirtäminen opettajille 6. KäsittelyKoulutuspäällikköValvoo että asia käsitellään tiimeissä 7. Käsittely ja muutos- ehdotusten tekeminen Koulutusalan opettajatiimit Esittää muutosehdotukset ja tekee voitavat muutokset itse 2

3 3 TYÖVAIHEVASTUUKRIITTISET JA TÄRKEÄT VAIHEETASIAKIRJA/LÄHDE 8. Asioiden muuttaminen Opettaja / ryhmänohjaaja ja opiskelijat Sovittujen asioiden käytännön tekeminen 8. TiedottaminenTyöpaikkaohjaajaTiedotetaan tilanteesta työpaikkaohjaajalle ja keskustellaan parannus mahdollisuuksista 9. Päätöksen tekoTyöpaikkaohjaaja ja työpaikan esimies Keskustelee ja osallistuu muutos ehdotusten tekemiseen 9. ArviointiOpiskelijaOsallistuu keskusteluun ja antaa parannus ehdotuksia


Lataa ppt "Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google