Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuEeva-Liisa Juusonen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Miten uusi opetussuunnitelma näkyy rakentamishankkeessa? NOVA SCHOLA FINLANDIA 20.1.2015
2
Tilat taipuvat toiveisiin – jäykistä tilaratkaisuista muuntuviin tiloihin. Yhteistyö on aidosti mahdollista eri oppiaineiden ja luokka-asteiden välillä. Ekologisuus ja kestävät ratkaisut esim. tietoteknologiassa. Huomio kiinnittyy kalustukseen, ergonomiaan sekä esteettisyyteen. Uudenaikainen oppimisympäristö motivoi oppilaita ja henkilökuntaa, luo viihtyisyyttä ja tuo turvallisuutta.
3
Yhdessä tekeminen korostuu ehyeen koulupäivään siirryttäessä. Koulupäivän keskellä on aikaa mm. liikuntaan, kerhotoimintaan, kokoontumisiin, tukiopetukseen, itsenäiseen työskentelyyn. Tilat mahdollistavat monipuolisen toiminnan. Kouluyhteisö osana yhteiskuntaa. Koulu on kiinnostunut sekä lähiseudun kanssa että kansainvälisesti tehtävästä yhteistyöstä. Vuorovaikutustaidot korostuvat entisestään isommassa yhteisössä.
4
Oppilas on aktiivinen toimija. Oppilaiden kiinnostuksen kohteet näkyviin koulutyössä. Oppilas saa entistä joustavammin edetä omien taitojensa mukaan – teknologia tulee avuksi ja tilat mahdollistavat yksilöllisen oppimispolun. Oppilas saa taitoja ja valmiuksia tulevaisuuden työelämää varten. Oppilaan itsetuntemus lisääntyy – mitä haluan, mitä osaan, mistä olen kiinnostunut
5
Teemme tätä yhdessä koko henkilöstön kanssa – sitoutuminen ja kuulluksi tuleminen. Yhteiset vesot, kokoukset, opettajavaihdot, kyselyt, teemapäivät, pohdintaryhmät Oppilaita kuullaan ja heitä osallistetaan. Tiivis yhteistyö arkkitehdin kanssa. Pedagogisen toimikunnan keskeinen rooli. Tiivis yhteistyö opetussuunnitelmatyöryhmän kanssa. Yhteinen tavoite!
6
Yhtenäiskouluhankkeesta saa lisää tietoa Urjalan kunnan sivuilla. Sivuilta löytyvät mm. kaikki pedagogisen toimikunnan muistiot. Kohti yhtenäiskoulua Kohti yhtenäiskoulua Meihin voi olla yhteydessä: juha.salo@urjala.fi, aino.niemi@urjala.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.