Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Betamet Service Net Verkostoseminaari 14.03.2007 Tapani Huikuri Success Factory Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Betamet Service Net Verkostoseminaari 14.03.2007 Tapani Huikuri Success Factory Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Betamet Service Net Verkostoseminaari 14.03.2007 Tapani Huikuri Success Factory Oy

2 Huiput yhdistävät voimansa: Betamet Service Net Asiakas asennus ja kunnossapito: Betamet Service Oy automaatio: Protacon Engineering Oy suunnittelu: FT Engineering Oy sähkö: Jyväskylän Sähkö ja Tele Oy pienputkistot: Instrumentti-Äijät Oy mittaus- ja analysointi: CMT Solutions Oy putkistot ja laitteet: Betamet Automation Oy Asiakas

3 Liikeidea Betamet Service Net tarjoaa teollisuuden prosessiratkaisuja, kunnossapito- ja asennuspalveluita kotimaassa ja ulkomailla. Verkosto tuottaa kustannustehokkaasti toimivia, tuotantoprosessin elinkaaren kattavia palvelukokonaisuuksia, jotka asiakas saa käyttöönsä yhden yhteydenoton periaatteella.

4 Asiakashyöty hallitun kunnossapidon ratkaisut palvelukokonaisuudet kustannustehokkuus

5 Palveluita teollisuudelle koko tuotantoprosessin elinkaaren ajaksi Investointi ja suunnittelu: esiselvitykset kustannusarviot ja aikataulut hankintasopimukset käytettävyys- ja riskianalyysit ennakkohuolto- suunnitelmat Asennus ja käyttöönotto: asennukset, valvonta järjestelmän pystytys tarkastukset koulutus, koestus, start-up tuotannollinen käyttöönotto Käyttö: kuntotestit ja kunnonvalvonta käynnin aikainen kunnossapito seisokkihuollot ennakkohuolto- suunnitelman päivitykset trouble shooting Kehitys: linjan ja tuotekonseptin muutoksen suunnittelu vaihtoehto-ohjauskon- septien kehitys ja koeajot kunnonvalvonta- järjestelmät ajettavuuden ja tuotteen laadun parantaminen nopeuden ja suorituskyvyn nostot menetelmäkehitys muutosasennukset ja –investoinnit toimintavarmuuden lisääminen Käytöstä poistaminen, siirto: uusiokäyttäjän etsiminen kuntotestit ennen purkua purku- ja logistiikkaselvitykset uudelleenpystytyksen esisuunnittelu sähköistyksen ja automaation purkusuunnittelu poistaminen automaatiojärjestelmistä mekaaninen purku ja uudelleen asennus

6 Referenssejä 2006 Vaahto: viiraosan kokoonpano (meka + sähkö + putki) M-Real: paperikoneen sivuunvetolaitteiden toimitus (suunnittelu + valmistus + asennus + käyttöönotto) Voith: paperikoneen modifiointi (meka- ja putkiasennukset) M-Real Kirkiniemi: viirapesurin asennus (putki + mekaaninen + käyttöönotto) Moventas: paperikoneen modifiointi (meka- ja putkiasennukset) Metso: paperiradan lämpötilan mittauslaite (suunnittelu + tuotteistus + valmistus + asennus) Haukkalan jätevesipumppaamo: automaatiosuunnittelu + valmistus + asennus Lasa-muovi: robottiruiskutusaseman automaation toimitus (automaatiosuunnittelu + valmistus +asennus) KM-valu: uusien tuotantotilojen sähkösuunnittelu- ja urakointi, sisältäen uudet muuntamot ja sähkönjakelun Paperikoneen uusinta (luottamuksellinen): automaation sähköistyssuunnittelu ja asennus + automaatioasennukset + mekaaninen asennus + pienputkistojen asennus + ilmalaiteasennus) GWS: maalaamon uusinta (sähkösuunnittelu ja sähköistys)

7 Betamet Service Net www.betametservice.net

8 Verkostoitumisprojekti

9 Verkoston luominen Tarve verkos- tolle Verkoston profiilin määrittely Verkoston kokoa- minen Projekti- suunni- telma I Work Shop: Verkoston strategia ja tavoit- teiden asetta- minen II Work Shop: Arvioinnin yhteenveto & kehitys- kohteista sopiminen Verkoston suoritus- kyvyn arviointi Projektin toteutus Sovitut projekti- tehtävät Betamet Service Verkosto- yritykset Success Factory Lähtö- tiedot Work Shop valm/ johto Lähtö- tiedot Work Shop valm/ johto Lähtö- tiedot Hyöty Jatko- kehitys Hyöty Jatko- kehitys Asian- tuntija- palvelut Alustus Lähtötilanne Suunnittelu Toteutus Asiakas Tarpeet ja odotukset Hyöty Jatko- kehitys 1-3/20054/20055/20056/2005-5/2007

10 Toteutuneita toimenpiteitä Markkinaselvitys Markkinointisuunnitelman laadinta Markkinointimateriaalin tuottaminen Verkoston prosessien kuvaaminen Palveluiden tuotteistaminen Verkoston liiketoimintasuunnitelma Verkostoyritysten tarjontaan tutustuminen Tuotekehitys Kustannusanalyysi Yritysten henkilöstön mukaan kytkeminen

11 Kumppanuuden tasoja Operatiivinen kumppanuus –sopimukset ohjaavat toimintaa –vapauttaa resurssit ydinliiketoimintaan Taktinen kumppanuus –asioista sovitaan keskustellen, yhteistyössä –mahdollistaa uuden oppimisen ja laajemmat markkinat Strateginen kumppanuus –luottamussuhde, yhteinen näkemys tulevaisuudesta, yhteiset arvot ja toimintatavat –sisältää innovaatioiden ja radikaalin kasvun mahdollisuuksia Lähde: Pirjo Ståhle, soveltaen

12 Strategisen kumppanuuden piirteitä Tähtää kilpailukyvyn vahvistamiseen Liittyy uusien toimintatapojen kehittämiseen ja rakenteiden uudistamiseen Tavoitellaan oppimista ja osaamisen siirtymistä Kumppanuudessa molemmat osapuolet antavat toisen käyttöön omaa ydinosaamistaan Tavoitellaan yhteistyön kautta jatkuvaa tuottavuuden kasvua molemmille osapuolille Strateginen kumppanuus ei ole tavanomaista hankintaa Lähde: Juha Kostiainen, YIT

13 Kumppanuuden kehittyminen Operatiivinen kumppanuusTaktinen kumppanuusStrateginen kumppanuus 12345678910 AjuriVerkostolla on yhteiset intressit toiminnalle Verkostolla on halu integroida toimintojaan kilpailukyvyn kehittämiseksi Verkostolla on yhteinen strategia TavoiteTavoitteena on saavuttaa kustannussäästöjä keskittymällä omaan ydinliiketoimintaan Verkoston jäsenet yhdistävät prosessejaan ja jakavat toiminta- tapojaan tehokkaampien oppimiseksi Verkosto tavoittelee merkittävää strategista etua tuote- ja liiketoimintainnovaatioilla KeinotVerkosto virtaviivaistaa ja systematisoi toimintojaan Verkosto karsii päällekkäisiä toimintoja ja yhdenmukaistaa toimintakulttuuriaan Tietopääoma luovutetaan verkoston yhteiseen käyttöön Luottamuksen perusta Työnjaosta, vastuista ja suorituksista on selkeä sopimus Verkosto sopii asioista yhteistyössä, keskustellen Verkostolla on luottamussuhde: yhteinen visio, yhteiset arvot ja menettelytavat Tietopääoman hyödyntäminen Osaaminen on pakattu palveluiksi ja tuotteiksi Verkostolla on täydentävää osaamista, yhteiset toimintaprosessit ja -kulttuuri Tietopääomasta tehdään yhteistä omaisuutta, se jaetaan verkoston kesken ja kartutetaan yhdessä KytkentätapaYritysten väliset ”viralliset” kytkökset ja toiminta Toimijoiden verkostoVoimakkaasti verkostomainen toimintatapa ja esiintyminen LisäarvoSyntyneet säästöt ja vapautuneet resurssit Kustannussäästöt ja uuden oppiminen Uuden osaamisen ja tuottavuuden tason saavuttaminen 4/2005 keskiarvo 6,1 3/2007 keskiarvo 7,7 Lähde: Pirjo Ståhle, soveltaen

14 Yhteenveto Liiketoimintaympäristön ymmärtäminen ja asiakaslisäarvon tuottaminen Verkostoitumisen motiivit ja yhteiset tavoitteet Avoimuuden ja luottamuksen merkitys Määrätietoisuus ja pitkäjänteisyys

15 Kiitos mielenkiinnosta!


Lataa ppt "Betamet Service Net Verkostoseminaari 14.03.2007 Tapani Huikuri Success Factory Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google